Nové BMW M4 GT3 EVO je spolehlivější a odolnější. Grafikou livreje šetří doslova gramy
Inženýři se u závodní M4 pustili do ladění maličkostí, které v celkovém hledisku zajistí vozu větší šanci na úspěch.
Nedávnou modernizaci ostrého sedanu M3 následuje u BMW také vyladění závodní techniky, která je sportovnímu modelu blízká. V režii divize M Motorsport tak přichází vyladěné kupé M4 ve specifikaci GT3 (a rovněž GT4). Závoďák GT3 už posbíral na tratích po celém světě okolo 80 vítězství, inženýři BMW nicméně našli další aspekty vozu, které lze vylepšit pro nadcházející sezónu.

Technickou specifikaci vozů GT3 samozřejmě drží v rámci fair play normy samotné kategorie, vylepšená EVO varianta M4 GT3 tak nepřichází s navýšením výkonu, ale především hledí na lepší ovladatelnost, funkčnost a vyšší spolehlivost. Pod kapotou se stále nachází třílitrový řadový šestiválec TwinPower Turbo o výkonu až 590 koní (434 kW).
Zvenku ladili inženýři aerodynamiku i chlazení, přepracován je tudíž design bočních zrcátek, větší jsou otvory chladiče, odvody vzduchu v předních blatnících a zadní křídlo má upravený rozsah možného nastavení. Nové jsou také přední LCI světlomety a zadní svítilny, pocházející z produkční M4. Pár gramů hmotnosti BMW mimochodem šetří částmi karbonové karoserie bez fólie závodní livreje, ačkoliv je otázkou, zda budou v tomto motivu pokračovat i soukromé týmy s vlastní grafikou.
Pro snížení opotřebení pneumatik se M4 GT3 EVO dočkalo upraveného zavěšení s novými stabilizátory a dále snadněji a přesněji nastavitelného diferenciálu. Větší kotouče zadních brzd mají poskytnout delší teplotní rozsah pro maximální účinnosti soustavy, zatímco větší vzduchový filtr například zajistí, že týmy jej nebudou muset měnit ani během 24hodinového závodu. Vylepšená turbodmychadla zase zaručí delší životnost až 20.000 km bez nutného servisu.
Nejnovější BMW M4 GT3 EVO vyrazí do akce v závodní sezóně 2025, což platí i pro obdobně vylepšenou variantu nižší třídy M4 GT4 EVO. Pro vrcholné závodní kupé už zmiňuje BMW cenovku – 578.000 eur bez daně (asi 14,3 milionu korun).