Nové BMW X3 má první české ceny. Jedna verze dokonce zlevnila
Ceny prvních čtyř nabízených verzí nové generace BMW X3 ukazují, že zatímco konvenční pohony o pár desítek tisíc zdražily, plug-in hybridní 30e je naopak o něco levnější.
Jen chvíli po představení čtvrté generace BMW X3 s kódovým označením G45 ohlásilo české zastoupení automobilky základní ceny všech čtyř verzí, které budou zprvu v nabídce. „X-trojka“ samozřejmě zůstává pořád poměrně drahým autem, oproti dosavadní generaci ovšem nezdražila zas tak moc.
Základní provedení 20 xDrive – automobilka už u spalovacích verzí nepoužívá písmenko i, protože vstřikování paliva, ang. „injection“, mají už všechny verze a písmenkem i jsou označeny mnichovské elektromobily – má o 18 kW vyšší výkon než dřív a stojí v základu o 61.100 korun více.
První české ceny nového BMW X3 | |
Provedení | Základní cena |
X3 20 xDrive | 1.472.900 Kč |
X3 M50 xDrive | 2.094.300 Kč |
X3 20d xDrive | 1.518.400 Kč |
X3 30e xDrive | 1.623.700 Kč |
Podobně jsou na tom další dvě spalovací motorizace. Zatím jediné naftové provedení 20d xDrive stojí o 58.500 korun více a je o 5 kW výkonnější, šestiválec M50 xDrive stojí o 106.600 korun více oproti dosavadnímu provedení M40i, ale taky nabízí o 28 kW vyšší výkon.

Všechny tyto motorizace jsou mild hybridy se 48V elektrosoustavou. Jediný plug-in hybrid v nabídce, označený podobně jako dosud 30e xDrive, zlevnil o 6.500 korun a výkon má vyšší o 5 kW.
Přímí konkurenti jednotlivých verzí nového BMW X3 | ||||
Model | Motorizace | Výkon/Toč. Moment | Spotřeba | Základní cena |
Mercedes-Benz GLC | 200 4Matic | 167 kW/320 Nm | 7,2 l/100 km | 1.414.490 Kč |
AMG GLC 43 4Matic | 320 kW/500 Nm | 10,3 l/100 km | 2.230.030 Kč | |
220d 4Matic | 163 kW/440 Nm | 5,2 l/100 km | 1.462.890 Kč | |
300de 4Matic | 245 kW/750 Nm | 0,4 l/100 km | 1.821.050 Kč | |
Audi Q5 | 40 TFSI | 150 kW/320 Nm | 7,7-8,0 l/100 km | 1.418.900 Kč |
SQ5 TDI | 251 kW/700 Nm | 8,2-8,3 l/100 km | 2.000.900 Kč | |
35 TDI | 120 kW/370 Nm | 5,6-5,8 l/100 km | 1.379.900 Kč | |
50 TFSI e | 220 kW/450 Nm | 1,5-1,8 l/100 km | 1.687.900 Kč | |
Jaguar F-Pace | - | - | - | - |
P400 | 294 kW/550 Nm | 9,8 l/100 km | 2.540.930 Kč | |
D165 | 120 kW/380 Nm | 6,3 l/100 km | 1.740.084 Kč | |
P400e | 297 kW/640 Nm | 1,7 l/100 km | 2.219.251 Kč |
Můžeme připomenout, že nová X3 podle automobilky nabízí prostornější interiér zejména na zadních sedačkách, kufr zvětšený o 10–20 l (v závislosti na verzi) na objem až 570 l v pětimístném, resp. 1.700 l ve dvoumístném uspořádání. Nejvyšší hmotnost přívěsu je, opět v závislosti na verzi, až 2.500 kg. Novou X3 už lze objednávat, dodávky začnou ve čtvrtém čtvrtletí letošního roku.
Technická data nového BMW X3 | ||||
Motorizace | X3 30e xDrive | X3 20 xDrive | X3 M50 xDrive | X3 20d xDrive |
Zdvihový objem (cm3) | 1.998 | 2.998 | 1.995 | |
Výkon spalovacího motoru (kW/min-1) | 140/4.400–6.500 | 280/5.200–6.250 | 145/4.000 | |
Točivý moment spalovacího motoru (Nm/min-1) | 310/1.500–4.000 | 540/1.900–4.800 | 400/1.500–2.750 | |
Výkon elektromotoru (kW) | 135/7.000 | 13 | 8 | |
Točivý moment elektromotoru (Nm) | 250/100–5.500 | 200 | 25 | |
Systémový výkon (kW) | 220 | 153 | 293 | 145 |
Točivý moment celého systému Nm | 450 | 330 | 580 | 400 |
Válce/ventily | 4/4 | 6/4 | 4/4 | |
Vrtání x zdvih [mm] | 82 x 94,6 | 84 x 90 | ||
Kompresní poměr | 11,6 | 11,0 | 16,5 | |
Převodovka | 8st. Steptronic | |||
Max. rychlost [km/h] | 215 | 215 | 250 | 215 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 6,2 | 7,8 | 4,6 | 7,7 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 1,1–0,9 | 7,6–6,9 | 8,3–7,7 | 6,5–5,8 |
Dojezd na elektřinu [km] | 81–90 | |||
Spotřeba elektřiny [kWh/100 km] | 24,0–22,3 | |||
Emise CO2 [g/km] | 26–21 | 172–156 | 189–175 | 171–153 |
Objem palivové nádrže [l] | 50 | 65 | 60 | |
Provozní hmotnost [kg] | 2.140 | 1.930 | 2.055 | 1.965 |
Celková hmotnost [kg] | 2.710 | 2.500 | 2.625 | 2.535 |
Objem zavazadlového prostoru [l] | 460–1.600 | 570–1.700 | ||
Rozměry d x š x v [mm] | 4.755 x 1.920 x 1.660 | |||
Rozvor [mm] | 2.865 |