Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové crash testy Euro NCAP: Hyundai Bayon za čtyři, Tucson za pět

David Bureš
Diskuze (4)

Nejnovější vydání nárazových testů Euro NCAP zahrnuje výsledky hned tří modelů Hyundai. Ioniq 5 a Tucson to zvládly s pěti hvězdami, Bayon při zkouškách jednu hvězdu ztratil.

Euro NCAP vydalo nejnovější várku výsledků svých nárazových zkoušek. Bezpečnost byla tentokrát testována na pěti modelech. Konkrétně jimi byly hned tři modely Hyundai – městský crossover Bayon, elektrický Ioniq 5 a kompaktní SUV Tucson, které doplnily Ford Mustang Mach-E a Toyota Yaris Cross.

Hned čtyři vozy přitom obdrželi plný počet pěti hvězd, výjimkou byl pouze Hyundai Bayon, se čtyřmi hvězdičkami. Městský crossover sloužící jako charakterový nástupce někdejšího MPV ix20 přitom tratil hlavně kvůli elektronickým asistentům. Testerům se nelíbilo hlavně autonomní brzdění, které slabě reagovalo na přítomnost jiných vozidel.

Mezery se ale našly též v ochraně posádky. Při čelním nárazu se pro posádku stávají nebezpečné části palubní desky, které mohou zranit nohy. Větším problémem ale byl boční náraz, Bayon postrádá opatření ke zmírnění zranění v takovém případě, a tak tělo cestujícího může být odhozeno na druhou stranu kabiny. V případě ochrany dětí se pak u figuríny simulující děti ve věku 10 let projevila slabá ochrana hrudníku. Naopak ochrana chodců byla příkladná, ta v oblasti nárazníku byla hodnocena jako dobrá.

To Hyundai Tucson sice dosáhl na pět hvězd, určitých chybek si ale Euro NCAP také povšimlo. Při čelním nárazu se projevila slabší ochrana hrudníku řidiče, naměřené stlačení této části bylo poměrně vysoké. Při bočním nárazu pak pomohl středový airbag vpředu. To ochrana chodců je pak slabá v oblasti nárazníku a hrany kapoty, jak však bývá zvykem. Podobně jako Bayon pak i Tucson hůře reagoval na okolní vozidla, při testech autonomního brzdění.

Nějaká chybka se našla také u Toyoty Yaris Cross, která svými pěti hvězdičkami navázala na další nedávno zkoušené modely značky, Mirai a Yaris. V tomto případě se při čelním nárazu ukázaly jako rizikové části palubní desky. Třeba ochrana chodců byla z velké části dobrá, pochvalu zasloužily také asistenční systémy.

Z hlediska ochrany posádky tentokrát nejlépe dopadl Ford Mustang Mach-E, v hodnocení ochrany dospělých získal 92 % bodů. Při analýze deformační bariéry se však ukázalo, že Mustang Mach-E je pro ostatní vozidla "agresivním" protivníkem. 

Video se připravuje ...

David Bureš
Diskuze (4)

Doporučujeme

Avatar - Mikesus
31. 10. 2021 10:27
Re: Ix20
podle mně to ani žádný cross nebo SUV není. Vždyť to má na výšku 1490mm a 165mm světlou výšku. To i Octavia Scout má víc a je to jen přizvednutej kombik.
tohle je jen trochu přizvednutej hatch. Nic jiného. A SUV to označují, aby mohli prodávat dráž a lidi jim to kupovali.
31. 10. 2021 08:13
Re: Ix20
Bohužel pláčete na špatném hrobě. Žádný z tehdejších konkurentů ix20 už se nevyrábí. Meriva, Fusion, C3 Picasso aj. Všechny skončily bez nástupce, resp. jsou nahrazeny crossovery. Takže i Bayon je možno považovat za nástupce ix20, i když není tak praktický a ani kvalitní a je ještě k tomu dražší. Ale to je dnešní doba.
31. 10. 2021 07:56
Ix20
Prosim prestante porad opakovat tu blbost. Bayon neni zadny nastupce ix20 a nemaji spolu nic spolecneho.
Ix20 je male MPV. Variabilni auto, ktere je prostornejsi nez cpany Bayon.
Nechapu krok Hyundai, zrusit MPV i kdyz male. Kazdy nechce jezdit v SUV, Crossoveru, atd. Auta ktera jsou z venku velka a uvnitr mala.
Ix20 bylo z venku male a uvnitr velke. Byla to kopie Golfa Plus a opravdu nechapu zruseni tohoto modelu bez nastupce.
Avatar - twistedTSD
30. 10. 2021 20:40
Slušný
Bayon když srovnám třeba se Sanderem, tak je to určitě lepší. :yes: