Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford už vyrábí více elektrických Mustangů než klasických. V květnu dokonce nevznikl ani jeden pony car

David Bureš
Diskuze (26)

Elektrický crossover Mustang Mach-E vzbudil mezi fanoušky poprask a kontroverze. Jeho výroba ale zatím šlape na plné obrátky.

Ford Mustang patří mezi legendy automobilového světa. Už v minulosti vznikly různé plány na expanzi jeho nabídky, Mustang však vždy zůstával dvoudveřovým pony carem, ať už s otevřenou nebo uzavřenou karoserií. Změnilo se to až loni, kdy se začal vyrábět Mustang Mach-E, crossover s elektrickým pohonem. Zatím se ukazuje, že jeho příchod byl trefou do černého.

Mezi pravověrnými fanoušky sice automobil vzbudil kontroverze, ozývaly se názory o pošlapávání legendárního jména, prodejně se ale vozu zatím daří. Ford tvrdí, že v USA se Mustang Mach-E běžně prodá do deseti dnů od chvíle, kdy dorazí do showroomu. Ne nečekaně se mu daří hlavně v Kalifornii, ve slunném státě podporujícím elektromobilitu se prodá každý čtvrtý exemplář tohoto elektrického crossoveru.

Výsledkem toho je, že Ford už aktuálně vyrábí více elektrických Mustangů Mach-E než klasického pony caru. Jestliže za pět měsíců roku má Mustang na svém kontě 26.089 vyrobených kusů, Mustang Mach-E za tu dobu hlásí 27.816 vyrobených exemplářů.

Radost milovníků elektromobility ale rázem musíme krotit, protože tento stav ovlivnil také nedostatek polovodičů, které trápí automobilky po celém světě, a to včetně Fordu. Ten se přitom rozhodl nedostatkový klíčový komponent aktuálně dodávat hlavně pro své novinky, vedle Mustangu Mach-E třeba pro Bronco Sport, což ovlivňuje produkci starších modelů. Výsledkem toho je fakt, že v závodě Flat Rock za celý květen nebyl vyroben ani jeden exemplář klasického Mustangu, což jeho letošní výrobní čísla silně ovlivnilo.

Když se totiž podíváme na samotné prodeje, zatím jim na americkém trhu stále vládne klasický Mustang. Za pět měsíců roku bylo v USA prodáno 29.710 Mustangů, o 1,5 % více než před rokem. Oproti tomu Mustang Mach-E hlásí ve Spojených státech za letošní rok zatím 10.510 prodaných kusů. I to dokazuje, že klasický pony car vyráběný v aktuální generaci od roku 2014 má světu pořád co říci.

Nechme se tak překvapit, jaký bude další vývoj tohoto souboje divokých ořů. Nezapomeňme navíc na to, že se životní cyklus aktuální generace Mustangu blíží ke svému konci, zatímco Mustang Mach-E je teprve na začátku kariéry. Nový pony car se podle některých zpráv začne prodávat v roce 2022.

David Bureš
Diskuze (26)

Doporučujeme

Avatar - kuk
6. 6. 2021 05:25
Re: Cim vic o tom ctu
Kup si pěknou štětku, to ti udělá víc radosti. :-!
Avatar - kuk
6. 6. 2021 05:11
Re: Cim vic o tom ctu
Radši ty prachy dej za prodloužení svýho péra, to bude mít trvalejší efekt. ;-) :-!
Avatar - kuk
6. 6. 2021 05:03
Zase klikbajt.
Jak řekl šéf Fordu Jim Farley jelikož je nedostatek čipů, tak proto Ford upřednostňuje výrobu všech nových modelů na úkor starých. Jedná se o Bronco, Bronco Sport, Mach-E a F-150. Média z toho zase dělaj umělou senzaci. :no:

“We have purposely protected our launches — Bronco, Bronco Sport, Mach-E, F-150. If we can switch a module over to one of those launch vehicles, we have. We’re very protective of the launches because they are so important for our business.”
5. 6. 2021 16:06
Re: Zase ten nadpis
On sa nepriživuje, oni ho živia zámerne. Žiadny príživník, ale prasiatko, ktoré dobre živia, aby dobre rástlo.
5. 6. 2021 16:04
Re: Cim vic o tom ctu
Tak to bol ťažký zásah...