Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové disky pro Rolls-Royce Phantom II? Stojí přes 300.000 Kč!

Rolls-Royce Phantom Series II
Rolls-Royce Phantom Series II
Rolls-Royce Phantom Series II
Rolls-Royce Phantom Series II
46 Fotogalerie
Diskuze (41)

Leštěné disky nové limuzíny stojí více než některá malá auta. Drahá dekadentní ozdoba zrcadlí okolí a přitom dvojité písmeno R zůstává majestátně na svém místě.

Nejnovější provedení královské limuzíny Rolls-Royce Phantom Series II se od předchůdce liší jen detailech. Jemný facelift vrcholného modelu automobilové aristokracie ctí přání zákazníků, designéři vyslyšeli zákazníky a minimalizovali změny patrné především znalcům a dobře orientovaným fanouškům pojízdného luxusu.

Drobné změny tvarů úplně zaniknou v případě volby nových disků. Veškerou pozornost na sebe umí strhnout leštěné ráfky osazené jednolitou výplní. Plné hliníkové disky připomínají talíře či poklice hrnců, při sériové velikosti 22 palců by se muselo jednat o hodně velké kuchyňské nádobí zdobené tradiční středovou pokličkou.

Video placeholder
Rolls-Royce Phantom: Luxusní jachta je po omlazení ještě lepší • Zdroj: Auto.cz

Zrcadlové retro disky klamou tělem, v kombinaci s neustále vzpřímenou středovou pokličkou kolo vypadá, že se netočí ani při maximální rychlosti 250 km/h. Phantom Series II více než kdy jindy maskuje pohyb, posádka je od dění izolována opulentní výbavou a kolemjdoucí mate dekadentní design zrcadlových kol. „To dokonale vystihuje pocit letu na zemi,“ potvrdil Felix Kilbertus. Pohled na obrovský koráb plující na zdánlivě nehybných kolech dokonale ladí s charakterem Rolls-Roycu a jeho schopností odstranit jakoukoli nedokonalost vozovky. „Rád se přesvědčuji, že toto je vizuální reprezentace jízdy na kouzelném koberci, kterou Phantom ztělesňuje,“ dodal vedoucí exteriérového designu značky.

Kola bez paprsků se neobjevují poprvé, naopak se vrací dávno zapomenutá móda. „Inspirovali jsme se bouřlivými dvacátými léty. V dobách koňských povozů na loukotích musely plné disky vypadat neuvěřitelně moderně, zejména, když byly úplně vyleštěné,“ připomněl Kilbertus.

Automobilka si v konfigurátoru za obutí nyní účtuje 321 tisíc Kč. Kromě prominentního loga RR se platí za náročnou výrobu celé sady, která trvá 240 hodin. Výraznou část zabírá leštění, což je zlatý hřeb návrhu a vývojového procesu. Technici dokázali vytvořit hladké a téměř zcela uzavřené kolo stále umožňující efektivní chlazení brzd. „Společně s inženýry jsme experimentovali s různými průměry disků, dokud nebyl stanoven minimální otvor a největší možný uzavřený povrch,“ řekl Kilbertus. Tmavší vnitřní kapsy prý pomáhají skrýt ošklivý brzdový prach před zraky majitelů.

Krása je vykoupena cenou a dodatečnou zátěží. Příplatkové disky přidávají asi 23 kilogramů neodpružené hmotnosti. Přes snahu dobrého chlazení se mohou objevit zvýšené teploty brzdové soustavy, ale nic, co by narušovalo sametově jemnou plavbu typickou pouze pro Rolls-Royce Phantom II.

Vstoupit do diskuze (41)