Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové generace Fiatu Panda i Lancie Ypsilon příjdou na trh v roce 2011

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 3. 2. 2010 • 23:35
25
14
Zobrazit náhledy (25)
Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda
Fiat hodlá letos investovat 4,5 miliardy eur do nových modelů, tak aby v roce 2011, kdy se očekává oživení trhu v Evropě, byla připravena nová Panda a nové malé Lancie.

Současná Panda se za více než šest let výroby prakticky nezměnila, což ovšem pranic neubralo na její popularitě. V dnešní hektické době, kdy jde vývoj mílovými kroky dopředu, pochopitelně nedosáhne dlouhověkosti svého předchůdce, jehož produkce běžela 23 let. Třetí generace ponese s největší pravděpodobností stejné jméno, není důvod jej měnit. Problém s původním názvem Gingo pro současný model je možná ještě v živé paměti.

Fiat kvůli globální ekonomické recesi zmrazil od října 2008 veškeré investice do vývoje, ale tento stav trval jen do konce loňského roku. Měl však za následek zpoždění oficiálních debutů nástupce Pandy, Alfy 147 a Lancie Ypsilon. Dle současného šéfa Fiatu Sergia Marchionneho budou investice postupně obnovovány do původně plánované výše 4,5 miliardy eur během letošního roku. Před dvěma lety přitom italský koncern utratil takřka 5 miliard, loni ovšem omezil výdaje na vývoj o 32 % na necelé 3,4 miliardy.

Alfa Romeo Giulietta, nástupce řady 147, měla mít premiéru již loni v březnu. O rok se ovšem zpozdila, její prodej však začne krátce po letošním oficiálním představení v Ženevě. U Lancie Ypsilon a Fiatu Panda je prodleva ještě delší – dva roky. Mini od Lancie si budou moci zákazníci koupit od léta 2011.

Letos Fiat uvede na trh dva nové modely pod vlastní značkou: druhou generaci menší dodávky Doblo a svou verzi kompaktního SUV Dodge Nitro. Jak je všeobecně známo, monopolní výrobce automobilů z Apeninského poloostrova vlastní v současnosti 20 procent akcií Chrysler Group. Rok 2011 bude poněkud plodnější: velké MPV Ulysse má nahradit Dodge Journey s logem Fiatu, nástupce se dočkají také Idea i kontroverzní Multipla. Ty nahradí jedna modelová řada v pěti a sedmimístném provedení.

Expandovat bude rovněž Lancia. Do roku 2012 se v její nabídce objeví čtyři modely z portfolia Chrysleru. Phedra bude nahrazena dnes již legendárním Voyagerem, pochopitelně se změněným designem. Svého následovníka se dočká také již nevyráběný Thesis, ten bude vycházet ze současného Chrysleru 300C. Zbývá Chrysler Sebring v provedení sedan a kabriolet, i tyto vozy ponesou logo Lancie, byť se nebude jednat o prostý rebadging, ale o větší úpravy. Technika ale zřejmě zůstane stejná.

Co bude ovšem s více než stoletou značkou dál, se zatím neví. Spekuluje se o tom, že by měla zůstat vyhrazena pouze pro domácí, tedy italský trh. Obdobné modely Chrysleru pak budou v prodeji ve zbytku Evropy.

Na českém trhu se letos dočkáme Alfy Romeo Giulietty a Fiatu 500C. Příjde ale taky nové Doblo, Fiat Scudo 4x4, Mito Quadrifoglio, slabší verze modernizovaného turbodieselu 2,0 JTD (103 kW) pro Alfu 159 a modernizované verze malých Lancií.

Související články

Témata
4. 2. 2010 22:12
Re: Lancia
To nevadí, zajedu si pro ni do itálie. Trh v CR je pro AR nebo Lancii okrajový a nevýznamný.
4. 2. 2010 22:00
Re: Auto roku 2012
Hele, zajdi si k Fiatu, půjč si to a hledej limity. Doporučuju 100 hp.
4. 2. 2010 14:29
Re: Lancia
Logika pláče, když jsme kdysi býval (ze začátku horlivým a ndšeným) vlastníkem AR 156, tak se objevila Lancia Lybra (tuším, reklamu na ní děla sám Harrison Ford) a když jsem se ptal, kdy jí budou prodávat u nás (jednomu známému se dost líbila abyl "uejetej" na italský značky), tak mi v servisu (který patřil pod prodejce) řekli, že nikdy, protože bossové v Itálii usoudili, že český trh a Češi nejsou obecně "dost vyspělí" pro tak luxusní vůz. V době, kdy se tady oficiálně prodávalo všechno od Ferrari před Lexusy až k MB, BMW a já něvím co ještě z hlediska luxusu a vyspělosti. Takže se nediv, protě je to tak, jak to je a je to tak jistě správně. Vzpomněl jsme si na to, když se tady předloni, či kdy to bylo s velkou pompou začala prodávat ona nová Delta....
4. 2. 2010 14:22
Re: Auto roku 2012
Mně v tom dvakrát vezl jeden kolega - byl manželčin, jeho standratní auto bylo nabouráno (manželkou) - takže po dobu opravy jí jejího maďarského Japonečka prostě zabavil. Bylo to z hlediska pohodlí (vlez, posez, místo, zpracování - ale i jízda, ani nevím co tam má za motor) mnohem příjemnější, než třeba svezení s Mini, tam jsme byl jako spolujezdec hodně zklamanej. Jenže mini je hlavně pro řidiče a sporťáček, tohle je opravdu povedený auto do města. Jinak podobně dobrou zkušenost jsem udělal i s Swiftem (ten jsem i řídil) a které auto pokládám v kategorii mini za úplně nejlepší, byť se běžně neuvádí v diskuzích je nový Jazz. Jazz je ovšem taky docela drahá legrace, ale vzhled, prostor, zpracování a především pocit při svezení jsou velice ale velice příjemné. S Pandou zkušenosti nemám, seděl jsme v tom pouze na autosalonu, připadalo mi to trochu fabioidní - úzké a vysoké. Ale v tomhle směru bych po osobní zkušenosti s 206kou dal asi přednost té Pandě, když už by to muselo být.
Avatar - euro89
3. 2. 2010 21:54
Lancia
Tak jsem se těšim na březen, až uvidim v Ženevě novej Ypsilon a zase nic :-( Aspoň mě těší, že bude nástupce Thesisu :yes: Jinak tu zmínku o tom, že by měla být Lancia jen pro italský trh beru jako špatnej vtip. Za 1. by to Lancii mohlo definitivně potopit a za druhý tomu celkově nevěřim, protože proč by jinak Fiat vracel Lancii zpět na trhy, který dřívě opustila + na několik úplně nových trhů(?). Jsem optimista a věřím, že s příchodem plánovaných nových modelů se Lancia vrátí zpátky mezi významné hráče na trhu. :-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud