Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto
98 Fotogalerie

Nové Lamborghini Revuelto v akci! Hybridní dvanáctiválec se prohnal po závodním okruhu

Lukáš Volšický

Už brzy se v Itálii začne vyrábět nové Lamborghini Revuelto a Italové nám dávají šanci jej vidět při rychlé jízdě a současně i slyšet. Řvoucí atmosférický dvanáctiválec si prostě zamilujete!

Italské Lamborghini si k letošnímu 60. výročí nadělilo velkolepý dárek – nové dvanáctiválcové Revuelto. Revoluční supersport s rozzuřeným býkem ve znaku je významným vozem v evoluci značky, protože je vůbec první s plug-in hybridní technikou. Italové ji vyvinuli pro omezení emisí spalovacích motorů i zrychlení svých vozů a teď nám ji poprvé ukazují na závodní trati. Pořádně se připoutejte a užijte si to.

Andrea Caldarelli, profesionální závodník a testovací jezdec Lamborghini, nové hybridní dvanáctiválcové Revuelto naplno prohnal po italském závodním okruhu Vallellunga a v oficiálním videu se nám snaží přiblížit, jak se žhavá novinka řídí. Současně nám připomíná, že elektrifikovaná „placka“ s atmosférickým 6,5litrovým dvanáctiválcem má systémových 747 kW (1015 koní). Ty kombinuje s osmistupňovou dvouspojkovou převodovkou a pohonem všech kol.

„Revuelto je opravdu mimořádné superauto, které dokáže ukázat neobvyklou sílu i vynikající jízdní schopnosti na trati. Aktivní aerodynamika přispívá k rychlosti v zatáčkách a je schopna generovat působivý přítlak. Nová dvouspojková převodovka navíc umožňuje bleskurychle řadit, přičemž reakce Revuelta je super plynulá a snadno ovladatelná,“ říká Andrea Caldarelli.

O nové Revuelto je u bohatých zákazníků velký zájem. Světu se oficiálně představilo letos v březnu a už v červenci automobilka oznámila, že je vyprodané na minimálně dva roky dopředu. Duchovní nástupce puristického dvanáctiválcového Aventadoru zakládá na sofistikovanějších technologiích a klientům značky nabízí rozsáhlejší individualizaci.

Italská továrna v městečku Sant’ Agata Bolognese nedaleko Modeny do produkce nového supersportu investovala více než 3,5 miliardy korun. Ten se k prvním zákazníkům dostane koncem letošního roku. Aktuálně v továrně probíhá předsériová výroba a finální fáze testování, jejíž pomocí inženýry chtějí vychytat poslední nedostatky.