Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové Pagani Huayra R Evo oficiálně: V12, 900 koní a přítlak 1 tuny

Lukáš Volšický
Diskuze (12)

Pagani oficiálně odhaluje novou okruhovou hračku: Exkluzivní Huayra R Evo má dvanáctiválec o 900 koních a radikálně vylepšenou aerodynamiku.

Italská továrna Pagani představuje novou okruhovou hračku pro svou nejbohatší klientelu. Malosériová automobilka Pagani, založená talentovaným argentinským inženýrem Horaciem Pagani, oficiálně odhaluje nový exkluzivní supersport Huayra R Evo. Nová vylepšená verze původní Huayry R z roku 2019 je nově výkonnější, má pokročilejší aerodynamiku a umí se vyrovnat nejmodernějším ryze závodním speciálům pro Le Mans kategorie Prototype 2.

Nejvýznamnější novinkou inovované Huayry R Evo je nová střecha s odnímatelnými střešními panely, jejichž odstraněním můžete zlepšit aerodynamiku vozu ve vysokých rychlostech. Horacio Pagani se pro nové technické řešení kabiny inspiroval, když sledoval závod monopostů Formula Indy v americkém Nashvillu. Vývoj nových vylepšení pro vrcholnou okruhovou Huayru následně trval dva roky.

Modernější Huayra R Evo se navíc představuje s celkově vylepšenou aerodynamikou s novou úpravou „codalunga“, kterou bychom mohli přeložit do češtiny jako „dlouhý ocas“. Novinka disponuje prodlouženou karoserií – přední splitter je delší o přibližně 100 milimetrů, celá zadní část pak o dalších 190 milimetrů. Novinkou je i centrální stabilizační ploutev vytvářející oporu velkému zadnímu křídlu s inovovanými podpěrami.

Video se připravuje ...

S novými aerodynamickými vylepšeními má Huayra R Evo o 45 procent vyšší přítlak než výchozí Huayra R a otevřená střecha ji pomáhá k dalším pěti procentům, díky zvýšenému přednímu a zadnímu vertikálnímu zatížení. Při rychlosti 320 kilometrů v hodině tak Huayra R generuje vyšší přítlak, než jaká je její suchá hmotnost. S 1060 kilogramy je o přibližně 68 kilogramů lehčí než nejmodernější Mazda MX-5.

Srdcem Huayry R Evo je nový vylepšený atmosférický šestilitrový vidlicový dvanáctiválec s oficiálním jménem V12 R-Evo o 662 kW (900 koních) při 8750 ot./min. a 770 newtonmetrech při 5800 až 8200 ot./min. Původní Huayra R přitom měla „jen“ 625 kW (850 koní) a 750 newtonmetrů. Dvanáctiválec se pak nechává vytáčet k až 9200 ot./min. a je spojen se šestistupňovou sekvenční převodovkou s hmotností pouhých 80 kilogramů.

Nově má okruhová Huayra R Evo vylepšené zavěšení s dvojitým lichoběžníkovým zavěšením z kované hliníkové slitiny a elektronicky řízenými tlumiči. Poslední důležitou technickou novinkou modernějšího okruhového Pagani jsou nové karbon-keramické brzdy CCM-R se závodními destičkami na míru. Nové Pagani Huayra R Evo se však nikdy nedostane na závodní tratě, protože i jako předcházející okruhové speciály značky cílí na klienty s opravdovou vášní pro rychlost a zálibou v okruhových dnech.

Lukáš Volšický
Diskuze (12)

Doporučujeme

Avatar - Barrichello
12. 2. 2024 09:32
Re: Pagani
Většina super a hyper sportů bohužel moc nejezdí a důvody jsou jasné - riziko potencionální nehody a čím víc km výrazně snižuje cenu dolů.
Pagani se 150 km má jinou hodnotu jak to co by mělo 30 000 km...

Takže tak to bohužel je. Navíc většina těch majitelů má těch aut několik až několik desítek, takže to sani nemaj šanci ujezdit když maj v garáži 40 aut :-)
Avatar - Barrichello
12. 2. 2024 09:29
Re: Pagani
Tak tak, tu červenou sem taky viděl na Legendách, krásné auto
Avatar - Emel
12. 2. 2024 08:46
Re: Pagani
Je to co to je... cca. jako Veyron... tj. jasně, exkluzivní auto, ale zase ne vyloženě jen sběratelský kousek.
11. 2. 2024 22:23
Re: Pagani
Já vím o třech. Jedno závodní (Zonda) pak zlatá Zonda (stejný majitel) no a pak červená Huayra co bývala vystavená na Legendách. Dokonce tu byl chvíli v Praze i showroom.
Avatar - apoho
11. 2. 2024 22:08
Re: Pagani
nijak! Pokud vím, tak jeden Pagani Huayra byl koupen nějakým privatizačním umělcem před pár lety a asi po 2 letech ho prodával dále.
Je možné, že je i jiné Pagani v Česku, otázkou je k čemu? Určitě nejezdí! Jo ve skladu, že ho někdo drží? Tak fajn. O tom jsem již psal výše