Nové Pagani Huayra R Evo oficiálně: V12, 900 koní a přítlak 1 tuny
Pagani oficiálně odhaluje novou okruhovou hračku: Exkluzivní Huayra R Evo má dvanáctiválec o 900 koních a radikálně vylepšenou aerodynamiku.
Italská továrna Pagani představuje novou okruhovou hračku pro svou nejbohatší klientelu. Malosériová automobilka Pagani, založená talentovaným argentinským inženýrem Horaciem Pagani, oficiálně odhaluje nový exkluzivní supersport Huayra R Evo. Nová vylepšená verze původní Huayry R z roku 2019 je nově výkonnější, má pokročilejší aerodynamiku a umí se vyrovnat nejmodernějším ryze závodním speciálům pro Le Mans kategorie Prototype 2.
Nejvýznamnější novinkou inovované Huayry R Evo je nová střecha s odnímatelnými střešními panely, jejichž odstraněním můžete zlepšit aerodynamiku vozu ve vysokých rychlostech. Horacio Pagani se pro nové technické řešení kabiny inspiroval, když sledoval závod monopostů Formula Indy v americkém Nashvillu. Vývoj nových vylepšení pro vrcholnou okruhovou Huayru následně trval dva roky.
Modernější Huayra R Evo se navíc představuje s celkově vylepšenou aerodynamikou s novou úpravou „codalunga“, kterou bychom mohli přeložit do češtiny jako „dlouhý ocas“. Novinka disponuje prodlouženou karoserií – přední splitter je delší o přibližně 100 milimetrů, celá zadní část pak o dalších 190 milimetrů. Novinkou je i centrální stabilizační ploutev vytvářející oporu velkému zadnímu křídlu s inovovanými podpěrami.

S novými aerodynamickými vylepšeními má Huayra R Evo o 45 procent vyšší přítlak než výchozí Huayra R a otevřená střecha ji pomáhá k dalším pěti procentům, díky zvýšenému přednímu a zadnímu vertikálnímu zatížení. Při rychlosti 320 kilometrů v hodině tak Huayra R generuje vyšší přítlak, než jaká je její suchá hmotnost. S 1060 kilogramy je o přibližně 68 kilogramů lehčí než nejmodernější Mazda MX-5.
Srdcem Huayry R Evo je nový vylepšený atmosférický šestilitrový vidlicový dvanáctiválec s oficiálním jménem V12 R-Evo o 662 kW (900 koních) při 8750 ot./min. a 770 newtonmetrech při 5800 až 8200 ot./min. Původní Huayra R přitom měla „jen“ 625 kW (850 koní) a 750 newtonmetrů. Dvanáctiválec se pak nechává vytáčet k až 9200 ot./min. a je spojen se šestistupňovou sekvenční převodovkou s hmotností pouhých 80 kilogramů.
Nově má okruhová Huayra R Evo vylepšené zavěšení s dvojitým lichoběžníkovým zavěšením z kované hliníkové slitiny a elektronicky řízenými tlumiči. Poslední důležitou technickou novinkou modernějšího okruhového Pagani jsou nové karbon-keramické brzdy CCM-R se závodními destičkami na míru. Nové Pagani Huayra R Evo se však nikdy nedostane na závodní tratě, protože i jako předcházející okruhové speciály značky cílí na klienty s opravdovou vášní pro rychlost a zálibou v okruhových dnech.