Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Klenotnice Pagani: Prohlédněte si velkou galerii z muzea italské továrny na sny

Designové modely Pagani
Designové modely Pagani
Designové modely Pagani Huayra
Designový model Lamborghini
59 Fotogalerie
Lukáš Volšický
Diskuze (0)

Italské „Údolí motorů“ přitahuje pravověrné automobilové nadšence, kteří se chtějí seznámit s bohatou historií zdejších výrobců nejrychlejších aut na světě. Zavítejte s námi na virtuální návštěvu do Muzea Horacia Paganiho a prohlédněte si exkluzivní hypersporty.

Ženeva, 1999. Horacio Pagani na mezinárodním autosalonu ve Švýcarsku představuje nový supersport Zonda. Přichází se na něj podívat i sám generální ředitel Mercedesu-Benz, první osoba mimo Pagani, co v něm sedí. Právě on dodal jeho srdce. Stroj inspirovaný ženskou krásou je splněným snem inženýra původem z Argentiny, přistěhovalce s velkými sny i vizemi. S osudovým rozhodnutím mu pomohl i jeden z jeho krajanů, velikán motorsportu Juan Manuel Fangio.

Pětinásobný mistr světa Formule 1 si všiml talentu mladého Paganiho a napsal mu doporučení pro zaujetí předních evropských výrobců sportovních aut. Snaživému Horaciovi dalo šanci až Lamborghini a on mu vděčí dodnes. Za velkolepým kariérním úspěchem najdeme i okamžik, kdy letos šedesátiletá automobilka s rozzuřeným býkem ve znaku odmítla inovativní technologii. Horacio Pagani se tedy odhodlal přesvědčit banku na obrovský úvěr, aby mohl koupit autokláv na výrobu komponentů z uhlíkových vláken pro svou společnost Modena Design.

Životní příběh Horacia Paganiho je ideálním tématem na další celovečerní automobilový film. Jeden z nejuznávanějších výrobců exkluzivních supersportů dneška začal podnikat poté, co Lamborghini zavrhlo nápad na větší využití karbonu v produkčních modelech. Pagani v lehkém a pevném karbonu viděl budoucnost. Do dalšího vývoje technologie se vrhl doslova po hlavě. Už z minulosti měl spoustu zkušeností, když zaujal argentinskou divizi Renaultu vylepšováním monopostu pro Formuli 2.

Video placeholder
Pagani Utopia (2022): Oficiální video • Zdroj: Pagani Automobili

Dodnes pro něj je hlavním životním cílem vyvinout nejlepší supersport na světě, a to i v konkurenci automobilek Ferrari, Lamborghini, Bugatti nebo Koenigsegg. Paganiho unikátní stroje jsou uměleckými díly, jaká si můžete prohlédnout na prestižních automobilových výstavách i oficiálním muzeu. To najdete v italském městečku San Cesario sul Panaro, nedaleko Modeny v „Údolí motorů“. V tomto regionu sídlí všichni slavní italští výrobci sportovních aut.

Muzeum Horacia Paganiho, sídlící ve stejné budově jako továrna Pagani Automobili S.p.A., vypráví o životě a úspěšné kariéře svého zakladatele od prvních pokusů až po nejnovější supersporty. Je doslova svatostánkem odhalujícím zákulisí vývoje a evolucí všech modelů - Zonda, Huayra nebo Utopia a jejich speciálních edic. A hned na začátku si můžete prohlédnout originální závodní monopost se srdcem Renault i zvláštní projekty.

Horacio Pagani nezapomíná na své začátky v Evropě, dnešní konkurenční boj jde stranou. Ve vitrínách prezentuje i svou práci pro Lamborghini. Spolu s konceptem extrémního Countache Evoluzione z karbonu a hliníku a produkčního výročního Countache 25th Anniversary pracoval také na projektu Lamborghini L30. Měl být oslavou 30. výročí značky, ale následně jej zastoupilo výroční Diablo SE30. Už tehdy Pagani přemýšlel o svém supersportu Fangio F1, oslavujícím Juana Manuela Fangia, z něhož se následně vyvinula Zonda.

Vraťme se k prohlídce muzea, protože tím nejlepším tady jsou automobilové sochy. Unikátní přehlídka jedněch z nejkrásnějších supersportů na světě se pravidelně obměňuje a během naší návštěvy si tu prohlížíme jedinečnou Zondu La Nonna (Babička), originální Zondu C12 S, navazující Zondu F (Fangio), pětikusovou Zondu Cinque Roadster, brutální speedster Zonda R Revo Barchetta a okruhovou Imolu vycházející z produkční Huayry, která stojí u východu z expozice.

Pro lepší autenticitu tu najdete i miniatury supersportů Pagani, vývojové modely, náčrty, skici, oficiální grafiky, a dokonce také kompletní motory. A když si je prohlížíte naživo, jsou vážně okouzlující. Současně doporučujeme nevynechat jedinou vitrínu, protože i nejmenší exponáty pomáhají s vyprávěním o minulosti, současnosti i budoucnosti značky. Plakáty zavěšené u stropu pak připomínají rekordy na závodních tratích, jakých tyto supersporty kdy dosáhly.

Je faktem, že tovární muzeum Pagani není největších na světě, zato detailně vypráví o jedné z nejrespektovanějších automobilek v Evropě. Každoročně vyrobí jen pár superaut, ale všechny jsou mezi sběrateli velmi žádané a často jedinečné. A když následně opouštíme velký showroom a vracíme se na recepci, uvědomujeme si, že tu parkuje ještě jeden supersport.

Během naší návštěvy je tu další z žádaných modelů - Huayra Roadster. V luxusním hnědém odstínu jí to vážně sekne! Atmosféru pohledu vylepšují i záclonky osvětlení nebo piano jen kousek za luxusní plackou. Tohle muzeum je povinnou návštěvou pro všechny benzinové nadšence, kteří jistě neodejdou bez suvenýrů z továrního obchodu.

Museo Horacio PaganiOtevírací dobaVstupné
 Pondělí - Pátek: 9:30 - 17:00Základní 18 €, snížené 15 €
 Sobota: 9:30 - 12:30

Začít diskuzi