Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Klenotnice Pagani: Prohlédněte si velkou galerii z muzea italské továrny na sny

Lukáš Volšický
Diskuze (0)

Italské „Údolí motorů“ přitahuje pravověrné automobilové nadšence, kteří se chtějí seznámit s bohatou historií zdejších výrobců nejrychlejších aut na světě. Zavítejte s námi na virtuální návštěvu do Muzea Horacia Paganiho a prohlédněte si exkluzivní hypersporty.

Ženeva, 1999. Horacio Pagani na mezinárodním autosalonu ve Švýcarsku představuje nový supersport Zonda. Přichází se na něj podívat i sám generální ředitel Mercedesu-Benz, první osoba mimo Pagani, co v něm sedí. Právě on dodal jeho srdce. Stroj inspirovaný ženskou krásou je splněným snem inženýra původem z Argentiny, přistěhovalce s velkými sny i vizemi. S osudovým rozhodnutím mu pomohl i jeden z jeho krajanů, velikán motorsportu Juan Manuel Fangio.

Pětinásobný mistr světa Formule 1 si všiml talentu mladého Paganiho a napsal mu doporučení pro zaujetí předních evropských výrobců sportovních aut. Snaživému Horaciovi dalo šanci až Lamborghini a on mu vděčí dodnes. Za velkolepým kariérním úspěchem najdeme i okamžik, kdy letos šedesátiletá automobilka s rozzuřeným býkem ve znaku odmítla inovativní technologii. Horacio Pagani se tedy odhodlal přesvědčit banku na obrovský úvěr, aby mohl koupit autokláv na výrobu komponentů z uhlíkových vláken pro svou společnost Modena Design.

Životní příběh Horacia Paganiho je ideálním tématem na další celovečerní automobilový film. Jeden z nejuznávanějších výrobců exkluzivních supersportů dneška začal podnikat poté, co Lamborghini zavrhlo nápad na větší využití karbonu v produkčních modelech. Pagani v lehkém a pevném karbonu viděl budoucnost. Do dalšího vývoje technologie se vrhl doslova po hlavě. Už z minulosti měl spoustu zkušeností, když zaujal argentinskou divizi Renaultu vylepšováním monopostu pro Formuli 2.

Video se připravuje ...

Dodnes pro něj je hlavním životním cílem vyvinout nejlepší supersport na světě, a to i v konkurenci automobilek Ferrari, Lamborghini, Bugatti nebo Koenigsegg. Paganiho unikátní stroje jsou uměleckými díly, jaká si můžete prohlédnout na prestižních automobilových výstavách i oficiálním muzeu. To najdete v italském městečku San Cesario sul Panaro, nedaleko Modeny v „Údolí motorů“. V tomto regionu sídlí všichni slavní italští výrobci sportovních aut.

Muzeum Horacia Paganiho, sídlící ve stejné budově jako továrna Pagani Automobili S.p.A., vypráví o životě a úspěšné kariéře svého zakladatele od prvních pokusů až po nejnovější supersporty. Je doslova svatostánkem odhalujícím zákulisí vývoje a evolucí všech modelů - Zonda, Huayra nebo Utopia a jejich speciálních edic. A hned na začátku si můžete prohlédnout originální závodní monopost se srdcem Renault i zvláštní projekty.

Horacio Pagani nezapomíná na své začátky v Evropě, dnešní konkurenční boj jde stranou. Ve vitrínách prezentuje i svou práci pro Lamborghini. Spolu s konceptem extrémního Countache Evoluzione z karbonu a hliníku a produkčního výročního Countache 25th Anniversary pracoval také na projektu Lamborghini L30. Měl být oslavou 30. výročí značky, ale následně jej zastoupilo výroční Diablo SE30. Už tehdy Pagani přemýšlel o svém supersportu Fangio F1, oslavujícím Juana Manuela Fangia, z něhož se následně vyvinula Zonda.

Vraťme se k prohlídce muzea, protože tím nejlepším tady jsou automobilové sochy. Unikátní přehlídka jedněch z nejkrásnějších supersportů na světě se pravidelně obměňuje a během naší návštěvy si tu prohlížíme jedinečnou Zondu La Nonna (Babička), originální Zondu C12 S, navazující Zondu F (Fangio), pětikusovou Zondu Cinque Roadster, brutální speedster Zonda R Revo Barchetta a okruhovou Imolu vycházející z produkční Huayry, která stojí u východu z expozice.

Pro lepší autenticitu tu najdete i miniatury supersportů Pagani, vývojové modely, náčrty, skici, oficiální grafiky, a dokonce také kompletní motory. A když si je prohlížíte naživo, jsou vážně okouzlující. Současně doporučujeme nevynechat jedinou vitrínu, protože i nejmenší exponáty pomáhají s vyprávěním o minulosti, současnosti i budoucnosti značky. Plakáty zavěšené u stropu pak připomínají rekordy na závodních tratích, jakých tyto supersporty kdy dosáhly.

Je faktem, že tovární muzeum Pagani není největších na světě, zato detailně vypráví o jedné z nejrespektovanějších automobilek v Evropě. Každoročně vyrobí jen pár superaut, ale všechny jsou mezi sběrateli velmi žádané a často jedinečné. A když následně opouštíme velký showroom a vracíme se na recepci, uvědomujeme si, že tu parkuje ještě jeden supersport.

Během naší návštěvy je tu další z žádaných modelů - Huayra Roadster. V luxusním hnědém odstínu jí to vážně sekne! Atmosféru pohledu vylepšují i záclonky osvětlení nebo piano jen kousek za luxusní plackou. Tohle muzeum je povinnou návštěvou pro všechny benzinové nadšence, kteří jistě neodejdou bez suvenýrů z továrního obchodu.

Museo Horacio Pagani Otevírací doba Vstupné
  Pondělí - Pátek: 9:30 - 17:00 Základní 18 €, snížené 15 €
  Sobota: 9:30 - 12:30
Lukáš Volšický
Diskuze (0)

Doporučujeme