Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Pagani Imola Roadster oficiálně: Limitka osmi aut za minimálně 125 milionů

Lukáš Volšický
Diskuze (0)

Tována na sny Horacia Paganiho představuje nejnovější projekt, kterým je okruhově zacílená Imola s nekonečným nebem nad hlavou. Dvanáctiválcový hypersport má brutálních 850 koní a extrémní aerodynamiku. A určité není levný.

Italské Pagani nám krátce před víkendem ukázalo první ochutnávku nejnovějšího projektu, který se konečně oficiálně představuje. Tovární divize „Grandi Complicazioni“, specializující se na nejnáročnější projekty, vyvinula nový hypersport bez střechy zakládající na pomalu odcházejícím modelu Huayra. Novinka je přesně tím, co jsme po prvním oficiálním teaseru očekávali a bude vyrobena v pouhých osmi kusech.

Nejnovějším automobilovým uměleckým dílem Pagani je hypersport Imola Roadster navazující na originální kupé Imola. To se světu odhalilo před třemi lety, aby vzdalo hold slavnému italskému závodnímu okruhu Imola, kde mimochodem tragicky havaroval legendární Ayrton Senna, jeden z nejvýznamnějších pilotů Formule 1 všech dob. A v Pagani se nově odhodlali spojit schopnosti okruhově zacílené Imoly se zážitkem charakteristickým pro Huayru Roadster BC.

Výsledkem úsilí zkušených techniků je hypersportovní roadster s extrémní aerodynamikou a šestilitrovým vidlicovým dvanáctiválcem se dvěma turbodmychadly od AMG. Monstrum vyhlížející první kořist má 625 kW (850 koní) a 1100 newtonmetrů! Novinka je výkonnější než původní kupé a zachovává si neelektrifikovanou techniku se sedmistupňovou sekvenční převodovkou Xtrac a puristickým pohonem zadních kol.

Video se připravuje ...

Dokonce i s nebem nad hlavou má maximální rychlost 350 kilometrů v hodině, ale současně si jej užijete i v zatáčkách. Díky technologicky inovativnímu šasi z exotických kompozitních materiálů Carbo-Titanium HP62-G2 a Carbo-Triax HP62 a „odlehčenému“ laku Acquarello Light je překvapivě lehoučké – Pagani Imola Roadster váží pouhých 1260 kilogramů. Továrna dodává, že jen barva ji pomáhá ušetřit pět kilogramů.

Se silnějším dvanáctiválcem o zhruba pětadvacet koní museli technici přepracovat aerodynamiku, aby dosáhli i výkonnějšího chlazení. Imola Roadster si zachovává aktivní aerodynamické klapky, poprvé vyvinuté pro Huayru, a s dalšími aerodynamickými doplňky umí vyvinout přítlak 600 kilogramů při rychlosti 280 kilometrů v hodině. V zatáčkách pak vyvine boční přetížení až 2,2 g, stejně tak při brzdění.

Pagani sice nezveřejnilo, za jakou základní cenu novou Imolu Roadster prodává zákazníkům, ale odhalilo, že se jí dočká pouze osm šťastlivců. Z minulosti víme, že původní kupé Imola vyrobené v pěti kusech se prodávalo za minimálně 125 milionů korun bez daně a zřejmě nebudeme lhát, když řekneme, že u roadsteru očekáváme ještě vyšší cenu. Nebe nad hlavou je vždy příplatkem, zejména pokud jej chcete vidět při „třistapadesáti“.

Lukáš Volšický
Diskuze (0)

Doporučujeme