Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Abarth 695 Tributo 131 Rally má být návratem legendy po 40 letech

Ondřej Mára
Diskuze (6)

Abarth představil dalšího nasupeného prcka 695, který tentokrát vzdává poctu 40 let staré závodní legendě.

Společnost Abarth dnes představila novou speciální verzi modelu 695, označovanou Tributo 131 Rally, která vznikla jako pocta k oslavám čtyřicátého výročí posledního oficiálního závodu ikonického modelu Abarth 131 Rally, který patří k legendám značky.

Abarth 131 Rally byl představen v roce 1976 jako závodní model skupiny 4 a na závodních tratích WRC se oficiálně pohyboval celkem 6 let. Za tu dobu si vůz dojel pro 18 vítězství na mezinárodních rallye, třikrát ovládl World Constructors Championship, dvakrát si sním pro vítězství ve FIA Cup Rally Drivers dojel Markku Alén a World Drivers Champinship s ním ovládl Walter Röhrl.

Video se připravuje ...

Na oslavu působivých úspěchů modelu Abarth 131 osadila společnost svůj model 695 Tributo 131 Rally motorem 1.4 T-Jet, naladěným na nejvyšší výkon 132 kW (180 k) a nejvyšší točivý moment 250 Nm. Vůz tak zrychluje na stovku za 6,7 sekundy a jeho maximální rychlost je až 225 km/h. Za zmínku ovšem stojí také správně agresivní zvuk, který je zásluhou výfukového systému Record Monza Sovrapposto.

Podvozek je vybaven tlumiči Koni FSD, které by měly podtrhovat obratnost modelu, s brzděním pak pomáhají čtyřpístkové brzdiče Brembo s kotouči o průměru 305 mm vpředu a ventilované kotouče o průměru 240 mm vzadu.

Karoserie vozu zaujme speciálním lakem Blue Rally, který je moderní interpretací původního odstínu ze sedmdesátých let. Střechu, sloupky, prahy a lemy karoserie navíc zdobí černé lakování v odstínu Scorpion Black. Kdo by však toužil po jednobarevném laku, má na výběr z modré Rally Blue a šedé Record Grey.

Karoserie také zaujme také zadním křídlem Spoiler ad Assetto Variable, které má 12 pozic nastavení od 0 do 60 stupňů. V nejostřejším nastavení přitom dokáže generovat přítlak až 42 kg v rychlostech kolem 200 km/h. V podbězích jsou navíc 17“ litá kola.

Interiér vozu má opět navodit dojem závodního modelu. Nechybí proto palubní deska zdobená Alcantarou, sportovní sedadla Sabelt s modrými dekory a modrým prošíváním nebo hliníkové detaily, včetně pedálů a hlavice řadicí páky.

Model Abarth 695 Tributo 131 Rally je navíc prvním modelem v historii značky, který nabízí tzv. Easter Eggy. Tedy malé designové prvky, které mají překvapit zákazníka. Mezi ně patří například silueta původního modelu 131 Abarth, která je dolní části dveří, na palubní desce a hlavových opěrkách.

Automobilka plánuje vyrobit 695 kusů modelu Abarth 695 Tributo 131 Abarth, cenu však uvádí jen pro vybrané trhy. Například ve Velké Británii by měla startovat od 32.325 liber a první vozy by měly k zákazníkům dorazit v průběhu léta.

Ondřej Mára
Diskuze (6)

Doporučujeme

7. 5. 2022 10:43
Re: špatný typ
Taky bych řekl, že by se mělo auto odkazovat na 500 Abarth ze 60tých let… Jen Barva nestačí ;-)
6. 5. 2022 17:25
špatný typ
Jj, taky ten odkaz na 131čku nechápu. Když zapátráte v historii, i malé fiátky kdysi byly Abarth a tam by sedly i ty fotky.
Avatar - Barry Lyndon
6. 5. 2022 15:57
blamáž na pokračování
fotky, kde jsou obě auta současně, mluví za vše...
6. 5. 2022 15:39
Re: Protože...
Pohon na zadek je ve srovnání s předním pohonem ztracený - i když chápu ten vtip.
Avatar - Ja Prvni 123
6. 5. 2022 13:04
Re: Protože...
To je logické...
;-)

Aspoň to mohlo mít pohon na zadek.
Za ty prachy by to snad udělat šlo, ne?

:-)