Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový americký Ford Fusion je evropské Mondeo

Jiří Červenka Jiří Červenka 9. 1. 2012 • 11:58
65
82
Zobrazit náhledy (65)
Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo
Design inspirovaný konceptem Evos skrývá vyspělou hybridní techniku, podvozek „srovnatelný s BMW“ a globální architekturu.

Ford přivezl na autosalon NAIAS 2012 do michiganského Detroitu novou generaci modelu Fusion, který je určen pro severoamerické trhy a se svým evropským jmenovcem nemá společného víc než jméno. (Nástupce „našeho Fusionu se jmenuje EcoSport a shodou okolností byl představen minulý týden v Dillí). Přesto existuje pádný důvod, proč věnovat novému americkému sedanu soustředěnou pozornost: Ford Fusion modelového roku 2013 je totiž předzvěstí další generace evropského modelu Mondeo.

Ford prozatím neupřesňuje míru shody mezi novým Fusionem a budoucím Mondeem, nicméně lze důvodně předpokládat, že podobně jako v případě páru Ford Escape/Ford Kuga nové generace půjde o prakticky totožná auta. Koneckonců základem strategie One Ford, se kterou slaví úspěchy současný šéf Ford Motor Company Alan Mulally, jsou globální modely, jejichž regionální varianty se liší pouze v detailech.

Ford kinetic Design v novém vydání

Vnější vzhled Fusionu jasně vychází z konceptu Ford Evos a jako první sériový Ford představuje další evoluční stupeň „kinetického designu“ Ford. Lichoběžníková maska chladiče je nyní štíhlejší a namísto rozměrných předních světlometů jsou tu štíhlé, elegantně „přimhouřené“ štěrbiny. Dveře se bohužel neotevírají efektně nahoru jako u Evosu, ale zcela normálně do stran. Splývající profil střechy ovšem zůstává konceptu tak věrný, jak jen bylo možné doufat.

Interiér pokračuje v trendu nastoleném novým Focusem. Doufejme, že futuristické tvary palubní desky budou tentokrát utlačovat cestující vpředu poněkud méně a že atraktivní modrozelené barevné ladění přístrojů půjde ruku v ruce se vzornou ergonomií grafického ovládacího rozhraní. Pohledné, nicméně místy nepřehledné ovládání komplexní palubní elektroniky ve Focusu je terčem kritiky na obou stranách Atlantiku.

Americkým zákazníkům bude nový Ford Fusion k dispozici s přeplňovanými zážehovými čtyřválci EcoBoost 1,6 a 2,0 l, které známe z mnoha evropských modelů značky Ford, jedním atmosféricky plněným čtyřválcem a dvěma typy hybridního agregátu. Fusion Hybrid používá stejné hnací ústrojí jako koncept Evos, tedy kombinaci elektromotoru se zážehovým čtyřválcem 2,0 l, pracujícím v Atkinsonově cyklu. Nové lithium-ion akumulátory mají nižší hmotnost a větší kapacitu než nikl-metal hydridové ve stávajícím Fusionu Hybrid, což pomohlo zvýšit maximální dosažitelnou rychlost jízdy v čistě elektrickém režimu ze 76 na 100 km/h.

Úspornější než Chevy Volt

Velkou novinkou i pro americké zákazníky Fordu je ale plug-in hybrid s obchodním názvem Fusion Energi. Ford ho sice začne v USA prodávat až na podzim 2012, ale už dnes sebevědomě prohlašuje, že půjde o nejúspornější vůz střední třídy na světě a že bude mít menší spotřebu (alespoň podle americké metodiky) než Chevrolet Volt i připravovaná Toyota Prius plug-in hybrid.

Sebevědomými sliby Ford nešetří ani v případě podvozku. Konkrétně zadní nápravu označuje konstruktér John Jraiche za srovnatelnou s konfiguracemi Audi nebo BMW. Přední náprava se vzpěrami MacPherson ani zadní víceprvková nepředstavují významný technický posun oproti dnešnímu Mondeu, což ale nemusí být na škodu: velký Ford stále platí za měřítko jízdních vlastností v evropské střední třídě. Elektrický posilovač řízení EPAS funguje více než uspokojivě už v novém Focusu, takže obavy o kvalitu řízení můžeme přenechat zarytým puristům, pro které drobná úspora paliva není dostatečnou kompenzací za přirozenou zpětnou vazbu tradičního hydraulického posilovače.

Paleta pohonných jednotek pro budoucí Mondeo zůstane ještě dlouhé měsíce zahalena tajemstvím. Vzhledem k tomu, že Ford již dříve potvrdil úmysl nabízet evropským zákazníkům oba typy hybridního agregátu v modelu C-MAX, můžeme ale považovat za jisté, že někdy během životního cyklu příští generace se jich dočká i Mondeo. Naproti tomu lze s úspěchem pochybovat, zda si zaoceánská klientela značky Ford bude moci vůbec někdy pořídit Fusion se vznětovými motory TDCi, které budou i v budoucnu tvořit páteř nabídky motorizací pro Mondeo.

Zatímco Fusion zamíří k prvním majitelům v Severní Americe už během letošního roku, nové Mondeo se v Evropě nezačne prodávat dříve než v roce 2013. Nad datem jeho výstavní premiéry se zatím vznášejí otazníky. Podle některých pramenů by mělo být k vidění už na jaře v Ženevě, ale Ford zatím žádné oficiální vyjádření v tomto směru neučinil. Nepravděpodobná tak není ani varianta, že v Ženevě se Ford blýskne novou Kugou a Mondeo si nechá na září do Paříže.

Témata
10. 1. 2012 10:55
Je rozhodně lepší když bude Nové Mondeo vypadat trochu jako
How >:D >:D >:D
Avatar - Katikakus
10. 1. 2012 06:26
Re: Foto Mondea oficiálně
Pecka! :yes:
Avatar - Atlis
10. 1. 2012 01:35
Re: Musím uznat...
[odkaz]
Avatar - miromen
10. 1. 2012 00:04
Re: Foto Mondea oficiálně
AS nestarnou. >:-[]
Avatar - Ronault.
9. 1. 2012 23:40
Re: Foto Mondea oficiálně
Nevypadá to zle, ale stejně jako současné Mondeo rychle zestárne...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku