Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Chevrolet Corvette Convertible oficiálně. Poprvé s pevnou skládací střechou

David Bureš
Diskuze (6)

Corvette se v nejnovější osmé generaci dočkala pozměněné koncepce. Změny se dotkly i druhé karosářské varianty.

Chevrolet Corvette se v letošním roce představuje ve své nové generaci. Osmé provedení změnilo koncepci, když se ze sporťáku s motorem vpředu stává plnohodnotný supersport s motorem uprostřed. Jako první v červenci debutovalo kupé, s odnímatelnými střešními panely, nyní následuje již dříve avizovaná otevřená verze Corvette Convertible.

Také otevřené provedení ovlivnila změna koncepce auta. Chevrolet dokonce tvrdí, že novou Corvette konstruoval primárně jako kabrio. To si tak uchovává strukturu s dominantním tunelem a integrované lité komponenty jako kupé.

Video se připravuje ...

Na rozdíl od předchůdců nové Corvette Convertible vsadilo na pevnou skládací střechu, která zajišťuje větší pohodlí při jízdě vysokou rychlostí – díky lepšímu odhlučnění než u plátna. Navíc je navržena tak, aby se do Vette stále vešly dva golfové bagy, a to i když je střecha dole.

„Naším cílem bylo od začátku zajistit, že zákazníci nebudou muset obětovat jakoukoliv funkčnost, výkon nebo pohodlí, když si zvolí kabriolet,“ říká k tomu Josh Holder, technický manažer programu Corvette.

Šesti elektromotory poháněná střecha z kompotzitů je dvoudílná a je možné ji zavřít, či otevřít až do rychlosti 30 mph (48 km/h). Celý proces trvá 16 sekund. Standardně má střecha barvu karoserie, za příplatek si však lze připlatit za karbonový nátěr. Ten je v takovém případě užit i na obloucích za kabinou. Ty mají evokovat stíhací letouny a jsou zároveň aerodynamickým prvkem, který snižuje cirkulaci vzduchu do kabiny.

O pohon se stejně jako v případě kupé stará nová generace vidlicového osmiválce o objemu 6,2 litru. Nadále atmosférický small block LT2 poskytuje výkon 365 kW a 630 N.m, když si pak zvolíte příplatkový sportovní výfuk, dostanete 369 kW a 637 N.m. Spárován je s osmistupňovou dvouspojkovou převodovkou.

Oproti kupé se kvůli jiné hmotnosti a jejímu rozložení liší naladění podvozku. Pružiny a tlumiče byly nicméně specificky naladěny tak, aby kabrio poskytlo prakticky stejné jízdní schopnosti jako uzavřené provedení.

Otevřená Corvette bude zákazníkům dostupná na začátku roku 2020 tak, aby byla včas připravená na příští letní sezonu. Její ceny na americkém trhu začínají na částce 67.495 dolarů (v přepočtu asi 1,59 milionu korun), Chevrolet Corvette Convertible je tudíž o 7.500 dolarů (178.000 Kč) dražší než kupé.  

David Bureš
Diskuze (6)

Doporučujeme

Avatar - Barrichello
4. 10. 2019 23:41
Re: Dokonce...
jinak v USA stouply prodeje i té dosvadní klasické generace. Kupují jí ti, co tuhle Vette s motorem uprostřed nechtěj. Vůbec GM se v USA dost daří, hlavně s SUV, crossovery, pikapy a vany, ale z osobáků je třeba úspěšný i Malibu, zmíněná Corvette a čeká se na nové Cadillacy
Avatar - speedfred
4. 10. 2019 23:14
Re: Dokonce...
Ideme do toho, keď je Ultima už pasé? :-)

Vette som vždy tak nejako očumoval, ale táto generácia za tie peniaze je celkom hodne-slušne-fantastická ponuka.
Avatar - Emel
4. 10. 2019 22:32
Re: Dokonce...
Parádní auto, výborná value / money :yes:
Avatar - Barrichello
4. 10. 2019 11:48
Re: Dokonce...
myslím že to bude prodejní hit.
4. 10. 2019 07:26
Dokonce...
...hezčí než kupé verze. Tohle se Chevroletu opravdu povedlo! :yes: