Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chevrolet Corvette C8 konečně oficiálně. Revoluční novinka sází na nový osmiválec a nízkou cenu

David Bureš
Diskuze (27)

Nová Corvette se zcela jinou koncepcí pohonu chce být stále dostupným sportovním modelem. O pohon se i nadále postará osmiválec.

Chevrolet konečně odhalil napjatě očekávanou novinku, novou, již osmou generaci sportovního modelu Corvette. Jak automobilka avizovala dopředu, Corvette C8 oproti předchůdcům změnila koncepci. Dlouhá léta měla motor vpředu, nyní je uprostřed, z Vette se tak stává plnohodnotné superauto. Při premiéře výrobce vysvětlil, proč se tomu tak stalo.

„Corvette v rámci GM vždy představovala vrchol inovace a posunu hranic. Tradiční vůz s motorem vpředu už dosáhl hranice svých možností, což si vyžádalo novou koncepci,“ vysvětluje prezident GM Mark Reuss s tím, že nová generace, opět využívající přídomek Stingray, je z hlediska komfortu a zábavy pořád ta typická Corvette, jezdí však mnohem lépe než kterýkoliv z předchůdců.

Video se připravuje ...

Koncepce s motorem uprostřed má přinést několik výhod. Jednak lepší rozložení hmotnosti, druhak lepší zrychlení – z 0-96 km/h auto s paketem Z51 Performance zrychlí pod tři sekundy. Zákulisní zprávy navíc naznačují, že novou koncepcí se Corvette více odliší od Chevroletu Camaro, které se jí v posledních letech schopnostmi dostalo na dostřel.

Jestliže o nové koncepci jsme věděli dlouho dopředu, i díky fotografiím prototypů, motor v útrobách zůstával tajemstvím. Chevrolet nakonec zůstal u klasiky, základ si ponechává atmosférický osmiválec, což je v segmentu superaut dnes už unikát. Jedná se o novou generaci jednotky Small Block LT2, která z objemu 6,2 litru poskytuje výkon 369 kW a točivý moment 637 N.m. Spárována je s nově vyvinutou osmistupňovou dvouspojkovou převodovkou, na níž se podílela firma Tremec.

Vidlicový osmiválec s hliníkovým blokem s vložkami z litého železa využívá přímé vstřikování pracující až s tlakem 150 barů a vypínání poloviny válců. Byl navržen tak, aby poskytl vysoký točivý moment v nízkých otáčkách. Novinkou základní verze je i suché mazání, což se hodí při ostré jízdě na okruhu. Automobilka navíc vyzdvihuje nízké uložení pohonného systému, což snižuje těžiště auta.

Design sice využívá některých známých detailů (světla), jinak je ale kvůli přesunutí motoru logicky velice odlišný – kabina se třeba posunula o bezmála 42 centimetrů vpřed. Silueta 4.630 mm dlouhého vozu se podle Chevroletu inspirovala moderními stíhacími letouny F22 nebo F35.

Interiér podle výrobce sází na skvělé materiály, ať už skutečnou ocel nebo ručně ovinutou kůži. K dispozici jsou i karbonové nebo hliníkové detaily. Chevrolet hovoří také o novém multimediálním systému, který má být jednodušší na ovládání a rychleji pracující. Auto navíc využívá novou digitální architekturu GM, která díky užití méně kabelů znamená rychlejší reakci jednotlivých systémů.

Video se připravuje ...

Auto využívá architekturu se zdůrazněným centrálním tunelem, který kombinuje nízkou hmotnost s vysokou tuhostí. Základem je struktura z šesti panelů z hliníku litého za vysokého tlaku, který je kombinován s díly z karbonových vláken nebo ultralehkých skleněných vláken. To všechno přispívá k suché hmotnosti 1.530 kilogramů.

Chevrolet Corvette C8 se začne vyrábět v továrně Bowling Green ještě před koncem tohoto roku. Cena zatím oznámena nebyla, na domácím americkém trhu se však bude pohybovat pod hranicí 60.000 dolarů (cca 1,4 milionu korun), což je na poměry superaut velice atraktivní cenovka. A nebude ani o tolik dražší než předchůdce, který začínal na 55.900 dolarech (1,28 milionu korun).

David Bureš
Diskuze (27)

Doporučujeme

Avatar - Barrichello
21. 7. 2019 11:04
Re: Hmotnostní rozložení je podstatné
Co Le Mans? Tam Corvette jezdila a dodnes jezdí taky nebo se stejnou koncepcí a ještě těžším V10 Viper..... A kolik toho vyhráli....
Avatar - Barrichello
21. 7. 2019 11:03
Re: Vypadá skvěle
odjel sem pár zim s auty jako Chrysler 300C 5,7 V8, Jaguar XJ 4,2 V8 kompresor, Camaro V6 a nikam sem se neporoučel. A to byly roky kdy bylo opravdu pěkně nasněžneno na okreskách a vesnických cestách.

Chce to u toho trošku myslet a mít slušný pneu.
Avatar - speedfred
20. 7. 2019 16:14
Re: Hmotnostní rozložení je podstatné
Myslím že predchádzajúce Vette mali motor síce vpredu ale zabudovaný hodne za prednú nápravu takže sa to blížilo troška k midle ulozeniu.
20. 7. 2019 14:16
Re: To si snáď
Souhlas. Jen tu korunu si držme jako nezpolitizovaný měnový projekt, naše koruna je národním pokladem, politizace je ještě na snesitelné úrovni směrem k depreciaci, ač vnitřní hodnota koruny je mnohem vyšší než naznačují měnové kurzy.
20. 7. 2019 14:01
Re: Vypadá skvěle
Stačí podzimní smrkanice, neřku-li zimní poledovice, a vše těžké na čumák se poroučí ze silnic, pokud to nemá v rukou myslící a nadpůměrně zdatný pilot. Mně ingoty v předu připadají spíš jako anachronismus než jako důvod k nostalgii. Když vpředu, tak jedině lehké čtyřvály, šestivály maximálně při nízké měrné hmotnosti. To, že to není Vette, o tom nechť rozhodnou ti, kteří si tuhle koupí a budou si jí uživat.