Nový čínský crossover se velikostí podobá Škodě Karoq a stojí 300 tisíc
Automobilka Trumpchi patřící do skupiny GAC na kantonském autosalonu představila druhou generaci modelu GS3. Kompaktní SUV se velikostně podobá Škodě Karoq a cílí hlavně na mladé.
Skupina GAC v rámci právě probíhajícího autosalonu ve městě Kanton na jihu Číny nepředstavila jen sedan Aion Hyper GT s údajně rekordní aerodynamikou, ale přivezla také novou generaci kompaktního SUV nazvaného GS3, které se prodává pod značkou Trumpchi.
Čínská skupina GAC zahrnuje společné podniky s japonskými automobilkami Honda, Toyota a Mitsubishi, ale také dvě vlastní značky. Firma Aion byla založena teprve v roce 2017 a zaměřuje se na pokrokovější vozidla. Odnož GAC Motor pak existuje od roku 2008 a pod značkou Trumpchi vyrábí vozidla, která sama označuje za rychlá, spolehlivá a dostupná.

Vůz Trumpchi GS3 se představil v roce 2017 a nabízí možnost pohonu jedním ze dvou zážehových motorů. Atmosférická 1,5litrová jednotka produkuje 84 kW a 150 Nm, zatímco přeplňovaný 1,3 litrový motor ze sebe dostává 101 kW a 202 Nm. V této podobně auto zůstalo v prodeji i poté, co se v roce 2021 představila faceliftovaná verze nazvaná GS3 Power. U ní je na výběr ze dvou 1,5litrových motorů, přičemž jeden nabízí 120 kW, 235 Nm a šestistupňový manuál, zatímco druhý produkuje 124 kW, 265 Nm a spolupracuje s šestistupňovým automatem.
Druhá generace modelu GS3 byla nyní představena na kantonském autosalonu s výrazně modernějším designem, který údajně cílí na generaci Z. Vepředu je výrazná maska s ostře řezanými LED světlomety po stranách, zatímco na boku zaujmou zapuštěné kliky dveří a zatmavené sloupky vytvářející efekt střechy zavěšené ve volném prostoru. Na zádi jsou pak opět ostře tvarovaná světa a výrazný spojler nad oknem v pátých dveřích.
Společně se základní variantou byla představena také verze R-Style, která sází na ještě agresivnější detaily. Dramatičtěji tvarovaný přední nárazník doplňují větší 19palcová kola a přepracovaný zadní nárazník s výrazným difuzorem a dvojicí centrálně umístěných koncovek výfuku. Celek doplňují oranžově lakované detaily.
Novinka stojí na platformě GPMA a měří 4.410 milimetrů na délku, 1.850 mm na šířku, 1.600 mm na výšku a její rozvor je dlouhý 2.650 mm. Tím se svými rozměry podobá například tuzemské Škodě Karoq nebo japonskému Nissanu Qashqai.
Nabídka pohonných jednotek předchůdce byla zjednodušena na přeplňovaný 1,5litrový zážehový motor spolupracující výhradně se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Poháněna jsou pouze přední kola. Motor produkuje 130 kW a 270 Nm, GS3 rozpohybuje z 0 na 100 km/h za 7,5 sekund a zrychlovat přestane ve 190 km/h. Spotřeba paliva má být 6,2 litrů na 100 kilometrů, ovšem časem se počítá s ještě úspornější plug-in hybridní pohonnou jednotkou.
Uvnitř se nachází dvojice velký obrazovek – jedna plní funkci digitálního přístrojového panelu, druhá patří infotainmentu. Ovládání ventilace se zřejmě obejde bez použití dotykové obrazovky, neboť ovládací prvky byly zachovány v samostatném panelu pod dvojicí výdechů. Pod nimi je pak dle všeho plocha pro bezdrátové nabíjení telefonu a krystalicky vypadající volič převodovky. Výbava má zahrnovat základní balíček jízdních a bezpečnostních asistentů nazvaný ADiGO. Zavazadlový prostor nabídne objem 341 litrů.

Prodej druhé generace Trumpchi GS3 na čínském trhu odstartuje ještě v průběhu prvního čtvrtletí letošního roku. Ceny mají začínat na částce 85.000 čínských jüanů, což je v přepočtu lehce přes 279 tisíc korun.