Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kam se hrabou BMW a Lexus. Čínské Trumpchi GS8 posouvá módu velkých masek na další úroveň

Jan Zajíc
Diskuze (15)

Jedním z designových trendů v automobilovém světě posledních let jsou masivní masky chladiče. 

Stačí si vzpomenout třeba na automobilky BMW nebo Lexus. Móda opulentních přídí se evidentně líbí také čínskému výrobci GAC Motor, který představil novou generaci SUV Trumpchi GS8. 

Jeho maska je opravdu působivá, zvlášť u verze s hybridním pohonem, u níž zabírá v podstatě celou příď. Doplňují ji navíc výrazně tvarované světlomety. A jistě jste si také všimli štědrého chromování.

Benzinové provedení pak vypadá trochu umírněněji, nikoli ale umírněně.

Trumpchi GS8 je navíc slušný kus auta. Na nové platformě GPMA stojící SUV na délku měří 4.980 mm, je 1.950 mm široké a 1.780 mm vysoké. Je tedy pro srovnání o kus větší než současné BMW X5. Rozvor dosahuje 2920 mm.

Pohled do interiéru zatím k dispozici nemáme, tak nějak ale tušíme, že kabina bude podobně extravagantní jako exteriér. Víme však, že novinka bude k dispozici v šesti a sedmimístné konfiguraci.

Zákazníci budou moci volit mezi turbodmychadlem přeplňovaným dvoulitrovým čtyřválcem o výkonu okolo 250 koní, spojeným s 8stupňovou automatickou převodovkou a pohonem všech kol, a hybridní soustavou se stejným motorem a hybridním systémem od Toyoty.

Jan Zajíc
Diskuze (15)

Doporučujeme

31. 7. 2021 16:57
Re: Kolik těch čínských automobilek vlastně je
Chorá Európa, globalizácia a novodobý socializmus. Padneme na hubu a Číňania nás utlčú čapicami.
31. 7. 2021 16:55
Re: Dejavu
Alebo na liečenie v Bohniciach...
31. 7. 2021 16:55
Re: Mansory edition
Ale prd je parádny. Je to hnusná obluda.
31. 7. 2021 13:56
Re: Kolik těch čínských automobilek vlastně je
Číňania majú cca 400 automobiliek. Na rozdiel od EU je medzi nimi vražedná konkurencia. Preto tam nie je možné realizovať kartelové dohody, ako na našom zaostalom kontinente. Ešte jeden ilustračný príklad, majú viac ako 400 modelov EV. V EU odhadom 40.

V kríze v roku 2007 sa hovorilo o príliš veľkých západných automobilkách. Následne však boli ešte väčšie fúzie. Je známe, kde sú oligopoly, nie sú inovácie a ako bonus dostáva zákazník vysoké ceny...
Avatar - pradeda777
31. 7. 2021 12:12
Re: Kolik těch čínských automobilek vlastně je
Číná má hlavně Covida a ten konkureci bezpečně odrovná.... :-!