Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Citroën C5 se už rýsuje. Dostane prvky crossoverů a tříválec

David Bureš David Bureš 7. 12. 2020 • 23:40
53
31
Zobrazit náhledy (53)
Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4

Citroën se opět vrátí do střední třídy. Nová C5 ale nebude její typický zástupce. Francouzská značka si dělá věci po svém a bude to platit i pro nový model.

Kdysi populární střední třída je dnes pod silným tlakem SUV a crossoverů. Prodeje jejich zástupců v Evropě silně klesají, a tak se mnohé automobilky svých modelů v segmentu vzdávají, nebo je upravují podle aktuálních trendů. Také Citroën se kvůli nízkým prodejům zbavil své C5, kterou po konci produkce v roce 2017 nepřímo nahradilo SUV C5 Aircross. Nyní se ale francouzská značka hodlá do střední třídy vrátit.

Jestliže v Evropě jsou prodeje střední třídy stále slabší a stávají se doménou luxusních značek, třeba v Číně je o takové automobily pořád zájem. Ostatně současná C5 tam nadále pokračuje, v roce 2017, kdy v Evropě končila její výroba, tam došlo k její další modernizaci, a ta se dodnes vyrábí. Nová C5 tak bude primárně zacílena na nejlidnatější zemi světa, dorazí však i do Evropy. Vyrábět se má však právě v Číně, kvůli snížení výrobních nákladů.

Už teď je však jisté, že nepůjde o typický sedan střední třídy. Citroën si jakožto avantgardní značka dělá leckdy věci po svém, což bude platit i pro novou C5. Špionážní snímky prototypů tak potvrzují vyšší světlou výšku ve stylu crossoverů, styl takových aut podpoří také vzduchové kapsy Airbump. Příď pak bude svým stylem odkazovat na novou C4 s rozdvojenými světlomety, které navazují na logo výrobce na přídi.

Samotná silueta ale bude konvenční, C5 se přitom po letech opět vrátí ke karoserii liftback s výklopnými zadními dveřmi. Tím se dále odliší od konvenčních sedanů střední třídy.

Z hlediska rozměrů pak počítejme s délkou okolo 4,85 metru, což má odpovídat prodloužené verzi Peugeotu 508L pro Čínu. S ním má ostatně nová C5 sdílet technický základ.

Automobil má přitom primárně zaujmout nabízeným komfortem. Těšme se tak na pohodlné sedačky nebo adaptivní podvozek.

Z hlediska motorů pak francouzská média informují, že nový Citroën C5 v základu dostane benzinový tříválec 1.2 PureTech. Je to poměrně překvapení, protože tříválce ve střední třídě nadále nejsou obvyklé. Příklad Fordu Mondeo, jehož verze s tříválcem z českého trhu po uvedení zase rychle zmizela, navíc dokazuje, že ne každý zákazník je ochotný mít tak malý motor v tak velkém autě. Emisní normy ale Citroënu podle všeho nedávají jinou možnost...

Skupina PSA je v otázce flotilových emisí dost agresivní, a to dokonce natolik, že na evropských trzích není vůbec jistotou příchod přeplňovaného benzinového čtyřválce 1.6 PureTech. Ve hvězdách je dokonce i nasazení turbodieselu 1.5 Blue HDi. To by ale byl nečekaný krok, jelikož vznětové motory mají v Evropě u vozů střední třídy nadále nezastupitelnou roli.

Jistotou je naopak plug-in hybrid, kombinující benzinovou šestnáctistovku s elektromotorem o systémovém výkonu 165 kW. Přijít má i slabší derivát s výkonem 132 kW.

Nový Citroën C5 se podle zákulisních zpráv představí světu na jaře. Jelikož má hrát důležitou roli na čínském trhu, bude poprvé prezentován právě v Říši středu. Konkrétně se má prezentovat na šanghajském autosalonu v dubnu 2021 (tedy pokud nebude kvůli pandemii koronaviru zrušen). Do prodeje pak má vstoupit během příštího podzimu.  

Související články

Témata
8. 4. 2021 08:02
Re: To je až neuveriteľne
3hrnek 1.2 PT není vůbec špatný motor, ale tak maximálně do nižší střední, v SUV typu 3008/5008 nebo střední třídě nemá co dělat. Stejně jako je to výsměch v DS, za ty peníze ;-)
8. 4. 2021 07:59
Re: To je až neuveriteľne
Upřímně s tebou nesouhlasím, aktuálně používám OIV s DSG u 1.5TSI a nadšenej z automatu opravdu nejsem ( a to jsem se těšil ). Jezdit a automatem je prostě nuda za volantem a vytváří spoustu prostoru na věnování se něčemu jinému než řízení... Tedy hlavně ve městě... O to raději si sednu do rodinného Tourana s 1.4TSI a manuálnem ;-)
Avatar - twistedTSD
8. 12. 2020 20:01
Re: Bludy kolem měst?
66 kW může být dostatečné, ale ne v autě, které má každý den jezdit po dálnici.
Avatar - Jerry.Gunman
8. 12. 2020 14:29
Re: Ani nevím, jestli jsem zvědavý nebo ne
Neboj, "vylepšení" na půllitrový dvouválec už ja na cestě :-(
Avatar - Jerry.Gunman
8. 12. 2020 14:27
Re: Ani nevím, jestli jsem zvědavý nebo ne
To tady ovšem Ha, muňka sakra vystupoval pod nickem Kylie :D

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud