Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroën již připravuje nástupce C5. Využije techniku Peugeotu 508 a vsadí na pohodlný podvozek

David Bureš
Diskuze (4)

Francouzská automobilka Citroën se  Evropě hodlá vrátit do v roce 2017 opuštěné střední třídy. V tuto chvíli však není jasné, zda novinka ponese označení C5, nebo C6.

V ústředí automobilky Citroën je nyní pěkně živo, protože se pracuje na dvou důležitých projektech. Ještě letos dorazí nová generace kompaktního C4, která vsadí na styl crossoveru a přijde i v elektrické variantě, pro rok 2021 se pak chystá nástupce C5. Citroën se díky tomu vrátí do střední třídy, přičemž delší dobu avizovaná novinka vsadí na charakteristické vlastnosti této značky.

Tou je bezesporu důraz na komfort, kterým byla proslavená nejen předchozí C5. Její nástupce už sice bohužel nepoužije proslavené hydropneumatické odpružení, těšit se však alespoň můžeme na tlumiče s progresivními hydraulickými dorazy, známé už z C4 Cactus nebo C5 Aircross, které mají rovněž zaručit vysoký komfort.

Tím se nový Citroën odliší od technicky spřízněného Peugeotu 508, s nímž novinka bude sdílet svoji platformu EMP2. Ta zaručí zástavbu plug-in hybridního ústrojí, které doplní konvenční verze se spalovacími motory. Elektropohon naopak nečekejme, šéf Citroënu Vincent Cobée potvrdil, že tato verze v nástupci C5 nedorazí. Z jednoduchého důvodu - současná varianta architektury EMP2 to neumožňuje.

Design podle dřívějších zpráv bude značně neobvyklý, inspirovat se má konceptem CXperience z roku 2016. Spíše než o klasický sedan tak půjde spíše o fastback. Velikostně má auto odpovídat někdejšímu modelu C6, díky čemuž není jasné, jaký název novinka vlastně ponese - jestli to tedy bude opravdu C5, nebo nakonec C6. Zajímavostí přitom je, že varianta pro Evropu se v lecčems odliší od čínské specifikace tohoto modelu.

„Potřebujeme najít správný poměr mezi globální rovnováhou a lokálním přizpůsobením. V Číně musí auto zajistit správný status a ujištění, že jste se rozhodli správně. Pro cizince je to nesmírně těžké pochopit,“ říká Cobée s tím, že modifikace pro Čínu by v Evropě byly prostě moc. Konkrétně tak mají být rozdílná světla, chromování nebo třeba nárazníky.  

Návrat Citroënu do střední třídy může být s ohledem na trvalý pokles evropských prodejů v tomto segmentu překvapivý, automobilka ale zdůrazňuje, že na klíčovém čínském trhu je takový automobil pořád prodejně důležitý. Sesterský Peugeot naopak aktuálně uvažuje, zda obdobně velká 508 vydrží v nabídce i v další generaci, nebo zda po konci životního cyklu dnešního provedení skončí. Další výrobci střední třídu už opouští, Ford Mondeo má nahradit crossover, stejný krok zřejmě čeká také nástupce Opelu Insignia. Skončit má rovněž Renault Talisman.

David Bureš
Diskuze (4)

Doporučujeme

Avatar - del42sa
30. 5. 2020 09:14
C5 III
Hlavně už o tom mohli přestat jenom kecat a konečně to auto vydat.... To zpoždění které v mezidobí nabrali je strašné. (C5 II skončila v roce 2017)

Hlavně doufám, že tlumiče s hydraulickými dorazy nebudou jediná "option" v odpružení podvozku a že to bude mít v nabídce alespoň přepínatelné tlumiče jako Škodovka nebo P 508 ..
29. 5. 2020 02:21
Hlavně aby s tou novinkou byl spokojen...
...taky Fantomas! ;-\ ;-\ ;-\
28. 5. 2020 14:48
Příplatek?
Netuší někdo, jaký bude příplatek za změnu té ryze praktické barvy za nepraktickou černou? :-!