Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Citroën C5 X se začíná vyrábět. Z Číny bude dovážen také do Evropy

David Bureš David Bureš 11. 6. 2021 • 05:09
32
17
Zobrazit náhledy (32)
Citroën C5 X Citroën C5 X Citroën C5 X Citroën C5 X Citroën C5 X Citroën C5 X Citroën C5 X Citroën C5 X Citroën C5 X Citroën C5 X Citroën C5 X Citroën C5 X Citroën C5 X Citroën C5 X Citroën C5 X Citroën C5 X Citroën C5 X Citroën C5 X Citroën C5 X Citroën C5 X Citroën C5 X Citroën C5 X Citroën C5 X Citroën C5 X Citroën C5 X Citroën C5 X Citroën C5 X

Citroën C5 se v nové generaci přeměnil v crossover, který kombinuje prvky kombíku, sedanu a SUV. Nabídnut bude výhradně se spalovacími motory.

Čína je už léta klíčovým odbytištěm pro mnohé automobilky. V poslední době se ale stává také stále důležitějším místem výroby i pro mimočínské destinace. Díky tomu v Číně vyráběné vozy v Evropě dnes prodává i Volvo (S90, XC60) nebo BMW (elektrické SUV iX3). Aktuálně se k nim přidává také Citroën.

Citroën začal v čínském městě Čcheng-tu v tamějším společném podniku s automobilkou Dongfeng Motor Group vyrábět novou generaci modelu C5. A právě z této továrny bude automobil nově nazvaný C5 X dovážen také do Evropy a dalších asijských zemí.

Důvodem je především fakt, že čínský trh má být primárním odbytištěm pro tento model. Z hlediska logistiky je tak pro výrobce tento krok výhodný. Střední třídě se totiž v nejlidnatější zemi světa daří, pořád výrazně více než dnes v Evropě. Konkrétně se tam podle Citroënu prodá zhruba třikrát tolik těchto aut než na starém kontinentu. Přesto se v rámci změny zákaznických preferencí Citroën C5 přeměnil v crossover. Konkrétně podle výrobce kombinuje eleganci sedanu, praktičnost kombíku a zvýšený postoj SUV. Na zdůraznění této přeměny ostatně dostal nově písmeno X v názvu.

Právě díky čínské výrobě se nový Citroën C5 začne nejprve prodávat na tamějším trhu. I do Evropy však vstoupí ještě letos, konkrétně se v prvních zemích začnou přijímat objednávky v říjnu.

Citroën C5 X bude nabídnut výhradně s benzinovými motory, které však automobilka zatím neupřesnila. Na vrcholu nabídky bude stát plug-in hybrid s kombinovaným výkonem 165 kW, známý z C5 Aicross. Doplní ho však i další dvě, blíže nespecifikované zážehové jednotky. Naopak turbodiesely C5 X vůbec nenabídne, v rámci odklonu značky od tohoto druhu pohonu.

Automobil je dlouhý 4.805 mm, široký 1.865 mm a vysoký 1.485 mm, s rozvorem 2.785 mm. Vedle neobvyklé koncepce chce novinka zaujmout také bohatým vnitřním prostorem nebo poskytovaným komfortem. Jako první model značky třeba použije aktivní podvozek Citroën Advanced Comfort, který nově kombinuje už dosud známé progresivní hydraulické dorazy s aktivním odpružením.

Doporučujeme

Témata
Avatar - del42sa
13. 6. 2021 11:57
Re: Emise
" Žalobci zabývající se případem automobilek Renault a Peugeot podle zpráv z vyšetřování v roce 2019 uvádějí, že zjistili, že některé vozy vypouštěly při provozu na silnicích emise oxidů dusíku (NOx), které více než desetinásobně překračovaly povolené limity, napsala agentura Reuters."
13. 6. 2021 01:56
Re: Emise
Nic ještě není jasné, tak laskavě cti presumpci neviny! :-O
12. 6. 2021 09:54
Re: Auto z číny
Jasne, sú blbí, vedome ničia sami seba. To sa divím, že si ešte tu a nebežal si im to povedať a poradiť im, ako to majú robiť.
Avatar - del42sa
12. 6. 2021 08:15
Re: Auto z číny
velmi trefně řečeno :yes:
12. 6. 2021 00:55
Re: cena?
Irelevantní informace. :-)