Nový Continental GT Speed je nejrychlejší sériový Bentley všech dob
Svou premiéru oslaví na Festivalu rychlosti v Goodwoodu. Řada Continental GT má za sebou desetiletou kariéru a do důchodu se rozhodně nechystá. Varianta GT Speed se objevila poprvé již před pěti lety. „Rychlé“ označení ale pochází z hluboké historie, prvním v řadě byl třílitr se dvěma karburátory z roku 1923.
Pod kapotou zůstal v novince i nadále dvanáctiválec v uspořádání do W se čtyřventilovou technikou a taktéž čtveřicí vaček, čtyřlitrový V8 od Audi tedy zůstane vyhrazen pro některé krotší varianty. Motor přeplňovaný dvěma turbodmychadly dává nyní 460 kW (625 k)/6000 min-1 a 800 Nm. které přenáší osmistupňová samočinná převodovka ZF na všechna kola. Pohon obou náprav je stálý s centrálním diferenciálem Torsen. Software transmise byl přeprogramován tak, aby řadila rychleji a přitom zajistilo úsporu benzinu. Spotřeba údajně klesla o 12 %. Auto přitom dosahuje až 329 km/h, přičemž z klidu na 100 km/h vystřelí za 4,2 s.
Oproti běžným kupé Continental nabídne snížený a modifikovaný podvozek a strmější řízení. Celek podtrhují kola Speed o 21 palcích s pneumatikami Pirelli P Zero rozměru 275/35 R21. Auto pochopitelně sdílí karosářské modifikace, které se objevily při loňské modernizaci celé řady. Oproti předchozím GT Speed navíc zmizel chromovaný pás z předního nárazníku a ten boční se směrem dozadu rozšiřuje.
O kvalitě interiéru se nemá smysl v případě Bentleye vůbec bavit, tady je při ruční práci jaksi samozřejmostí. GT Speed dostal do vínku luxusní balíček Mulliner v kombinaci se sportovními prvky. Pořád se nejedná o žádný supersport, byť výkony by tomu nasvědčovaly, ale mohutné rozměry ani hmotnost skrýt prostě nelze.
Letošní ročník Festivalu rychlosti se koná v Goodwoodu od 28. června do 1. července 2012. Předsériový Continental GT Speed pro modelový rok 2013 zde budou prohánět v jízdě do vrchu Juha Kankkunen, Guy Smith a Derek Bell. Fanouškům automobilového sportu tyto pány zajisté není třeba představovat.
Movití klienti mohou „Conti“ GT Speed začít objednávat, svých nových miláčků se ovšem dočkají nejdříve v říjnu letošního roku. Mimochodem, Bentley je v současnosti největším výrobcem dvanáctiválcových zážehových motorů pro osobní auta na světě. V Crewe navíc zaměstnává na 4 tisícovky lidí. Letos za první třetinu roku prodal celosvětově 1.759 nových vozů, o skoro polovinu více než loni. Roste hlavně v Číně a na Blízkém východě, což není žádným překvapením.