Nový Donkervoort zboří 25 let trvající tradici. Jeho jméno je promyšlenou šifrou
Jen co nizozemský Donkervoort dokončil výrobu jednoho modelu, už si maluje plány na nový. Očekávání jsou velká, chce s ním zlomit dlouhotrvající rekord.
V době, kdy i auta určená na trackdays přibývají na velikosti a hmotnosti, je příjemné vědět, že některé značky zůstávají věrné motokárovému konceptu. Po delší odmlce se opět připomíná veřejnosti nizozemský Donkervoort.
Pořádně jsme o něm neslyšeli od premiéry modelu F22 v roce 2022. Výroba byla původně plánována do konce loňského roku, ale vzhledem k silné poptávce byla kapacita navýšena o dalších 25 vozů. Není divu. Vždyť 730 kg vážící vůz s pětiválcem od Audi a výkonem 367 kW dokáže vystřelit na stovku za 2,5 sekundy a hnát rychlostí až 290 km/h. Šílené, když si vezmete, že jde o střídmě karosovanou motokáru.
Nyní se Donkervoort hlásí s novým modelem, přičemž největší změnu automobilka již u předchůdce odhalila loni v listopadu. Posledních pět kusů F22 vyšlo ve speciální edici „F22 Final Five“, ohlašující konec pětiválcových motorů Audi, a tím i 25 let trvající tradice. Nepřekvapí, že všechny exempláře byly ihned vyprodány.
Nástupce ponese označení P24 RS a jak asi tušíte, opět se jedná o složeninu řady odkazů z dění uvnitř značky. Dřívější označení F22 bylo odvozené od Filippy, první dcery Denise Donkervoorta, narozené v roce 2022. A jelikož v roce 2024 se mu narodila druhá dcera Phébe, bylo o jménu nového modelu jasno. Ale co závěrečné „RS“?
To je jednoduché. Donkervoort chystá pro vůz nový motor, možná vlastnoručně vyvinutý. Podle jeho slov je cílem posunout hranice výkonu na vyšší metu a pokořit dosud platné rychlostní rekordy. Konkrétně jde o čas 7 minut a 14,89 sekundy zajetý na Severní smyčce s modelem D8 270, který se v roce 2006 stal na trati nejrychlejším sériově vyráběným vozem. Ačkoliv novinka nemá být přímým nástupcem, má si udržet tradiční hodnoty značky. Vedle výkonu chce Donkervoort zvýšit kvalitu zákaznického servisu a možnosti personalizace.
