Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Ford Explorer dostane Curve Control

Aleš Dragoun
Diskuze (14)
Nový Ford Explorer pro modelový rok 2011 dostane standardně montovaný asistenční systém Curve Control.

Ten předchází nehodám při projíždění zatáček. V USA k nim dochází velmi často, každý rok jich statistiky uvádějí na 50 tisíc. Ford chce toto zařízení montovat do prakticky všech svých MPV, crossoverů, SUV, pickupů a dodávek v horizontu příštích pěti let.

Jak novinka funguje? Pokud řidič trhne volantem, ale na blížící se nebezpečí reaguje příliš pozdě a přední kola nezatáčí v potřebném úhlu, Curve Control se automaticky spustí. Vyhodnotí momentální rychlost a poté sama přibrzdí všechna kola. Dokáže zpomalit vozidlo během jedné vteřiny o 16 km/h, to pak neopustí svůj jízdní pruh a nevyjede mimo silnici.

Systém přijde Američanům vhod zejména v táhlých sjezdech z dálnic, či nájezdech na ně. Funguje jak na suchém, tak i mokrém povrchu. Je založen na trakční kontrole AdvanceTrac a elektronické stabilizaci RSC (Roll Stability Control). Senzory hlídají vybočení, rychlost kol, příčnou akceleraci a úhel natočení volantu, veškeré výpočty na základě těchto vstupů probíhají stokrát během 1 s.

Explorer je rovněž vybaven novou generací adaptivního tempomatu, který využívá radar, systémem varování před kolizemi s automatickým přibrzďováním, nafukovacími bezpečnostními pásy vzadu a inteligentním pohonem všech čtyř kol. Nejspíš dostane také BLIS (Blind Spot Information System), tedy zařízení, jenž hlídá tzv. mrtvý úhel a informuje o vozidle v něm akustickou i vizuální signalizací. Mají jej už řady Taurus a Fusion.

Okenními airbagy disponuje Explorer již od roku 2002, boční nyní zasáhnou v případě nouze rychleji, neboť jejich aktivace probíhá pod vyšším tlakem.

Aleš Dragoun
Diskuze (14)
4. 7. 2010 22:26
Re: Hlavy pomazane....
Když už si teda tykáme, tak to ber třeba tak, že si nedělám iluze o reálným přínosu čehokoliv, s čím v posledních 20-30 letech přijde kterákoliv americká automobilka. Ber to ale i jakkoliv jinak, nemám motiv a důvod před tebou něco obhajovat, máš volné pole reakcí. Snad jej využiješ k tomu, aby jsi ukázal, že máš aspoň základní povědomí o tom, co je to slušnost a jak funguje. Capisci? ;-)
4. 7. 2010 22:04
Re: Hlavy pomazane....
To je ovšem otázka. Kolik SUV, jaká poměrná část, nebo příp. u kterých konkrétních typů bylo zaznaménáno něco podobnýho v takovým měřítku, že by byl výrobce nucenej stahovat nebo svolávat. Další věc je ta, že toyota je teď pod drobnohledem, GS stáhne, pohraje si s naladěním ESP a zase jej vrátí zpět. Otázkou je, jestli by to udělala i bez publicity způsobené těmi dvěmi "aférami".
Doufám, že ta CC bude ve většině případů fungovat tak, jak to prezentujou.....Dostali se jako první na měsíc, tak si snad poradí i s tím, jak se dostat ze zatáčky >:D
1. 7. 2010 18:35
Re: Hlavy pomazane....
Rozumis tomu spatne. ;-)
Pouzitim toho bezne dodavaneho principu by dopadli jako treba ted Toyota.
[odkaz]

PS: Explorer je kvalitni SUV ale porad "jen" SUV ne sportovni placka ala LMP. ;-)
1. 7. 2010 15:59
Hlavy pomazane....
Budou tomu nakonec rikat "X FACTORs - eXtra Fat Americans Causing Tip Over or Roll solution" .... >:D >:D >:D Rozumim tomu tak, ze misto toho, aby investovali do vyvoje podvozku, aby umoznili bezpecne vyhnuti se prekazce, radeji budou montovat zarizeni, ktery uprostred oblouku aktivuje naplno brzdy, coz jenom snizi schopnost zmeny smeru a navic neni, jako vsechny "vynalezy", zarukou toho, ze ke stretu nakonec stejne nedojde.... Vskutku genialni.
Pouzitim bezne dodavaneho principu CBC by dosahli mnohem lepsiho vysledku bez vlivu na ovladatelnost, ale to by pak nemohli prohlasit, ze s necim prisli jako prvni
>:D >:D
Avatar - positivemind
1. 7. 2010 15:33
Re: ESP
To ESP je nějaká měnová reforma?