Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Ford Focus ST si už protahuje plíce (audio)

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 15. 5. 2012 • 12:24
20
20
Zobrazit náhledy (20)
Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus
Ford Focus ST bude dalším z řady ostře laděných vozů, jejichž zvukový projev pomáhá vylepšit elektronika.

Automobilka Ford představila podobu nového Focusu ST již na podzim loňského roku a zároveň zveřejnila i řadu informací o technice ukryté pod jeho kapotou. Některé speciality nového ostrého Fordu pro evropský i severoamerický trh jsou ale ještě udržovány pod pokličkou a odhalovány teprve v letošním roce, kdy má být zahájen jeho prodej.

Právě k těmto novinkám patří i systém, který má zajistit řádný zvukový projev zážehového čtyřválce Ford EcoBoost 2,0 l s výkonem 184 kW a maximálním točivým momentem 360 Nm. Tento vrchol čtyřválcové nabídky motorů Fordu využívá vysokotlaké přímé vstřikování benzinu, přeplňování turbodmychadlem s nízkou setrvačností a proměnné časování sacích i výfukových ventilů (Ti-VCT).

Ford ví, že čtyřválec nemůže nabídnout takový zvuk jako pětiválec z předchozího Focusu ST, konstruktéři proto zapracovali i na zvukovém projevu nového Focusu ST.

Ford celý systém označuje jako sound symposer a jeho hlavní částí je elektronicky ovládáný ventil ve zvukové trubici napojené na sání motoru. Ventil se otevírá a zavírá na základě otáček motoru, poloze pedálu akcelerátoru, řazení a vibruje s impulsy nasávaného vzduchu. Zesilován je především nižší rozsah frekvencí motoru mezi 200 až 450 Hz.

Celý systém má přispět k dosažení agresivnějšího zvukového projevu při rychlé akceleraci a jízdě na nižší převodové stupně. Naopak při jízdě na vyšší převodové stupně má být zvukový projev umírněn a Focus ST se má proměnit v příjemný cestovní automobil, který svou posádku neobtěžuje hlukem motoru například při delších přesunech po dálnici.

Ford kromě informací o systému a jeho funkci zveřejnil i krátký zvukový záznam nového Focusu ST, který si můžete poslechnout v přehrávači.

Nový Focus ST se stane globálním modelem, který se bude prodávat na více než 40 světových trzích. O jeho vývoj se postarala speciální skupina Global Performance Vehicles, v níž pracují zaměstnanci evropské divize Ford Team RS a americké Special Vehicles Team (SVT).

Nová generace Focusu ST se ve variantě pro evropské trhy poprvé představila na loňském frankfurtském automobilu. Jeho koncept byl k vidění už předloni v Paříži.

Související články

Témata
Avatar - Bud
4. 1. 2013 12:36
Re: sedacky
Myslím, že nejsou jediní, kdo si nechávájí dělat sedačky jinde ;-) .. Myslím u takových výbav.
Avatar - white label
23. 6. 2012 11:50
Re: sedacky
To bude tím, že ty sedačky nedělá Ford, ale německé RECARO Automotive GmbH & Co z Kirchheim unter Teck. ;-) >:-[]
Avatar - Brandon Walsh
23. 6. 2012 09:08
sedacky
vyzeraju vazne luxusne :yes: ale ten exterier 8-s :no:
16. 5. 2012 11:45
Volant
Když trochu odbočím od zvuku motoru, co bych opravdu uvítal jsou 3ramena.. ne že by tento volant vypadal špatně, ale je to jako když nechali v Focusu I RS ten původní "civilní" 4 ramenný a pouze jej doplnili modrou barvou. To co je ve Focusu II je paráda, na řízení i vzhled. Ten v současném Focusu osahaný nemám, takže bráno čistě z hlediska vzhledu - určitě by vypadala lépe 3 ramena...
16. 5. 2012 11:39
Re: Fuha???
To je právě to, musíš brát v potaz o jakém autě se bavíme. Impreza sti? To je přece auto dvakrát dražší !!! Jedno audio a máš jasno, že tohle je horší než výčet motorů, které uvádíš a já říkám, těžko. Například obyčejná Corolla TS určitě nezní lépe, nevím jestli je to vtip, ale to je o tolik horší, že nechci věřit, že to myslíš vážně. ST z toho audia zní trochu jako brumla, ale na tom audio ani nejde pořádně do otáček, takže dočkej času... A Honda, to je pro mě svým způsobem velmistr této oblasti, takže tady není sporu.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku