Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Ford Mondeo – oficiální snímky a bližší informace

Michal Fokt
Diskuze (182)
Ford představil oficiálně svůj nový model střední třídy až nyní, a to včetně podrobnějších technických informací.

Nový Ford Mondeo je takovým tajemstvím, netajemstvím. Podobu kombíku nám Ford předvedl celému světu přímo na autosalonu, byť s řadou odvážnějších stylistických doplňků příslušných povaze exponátu coby konceptu a prakticky sériový sedan proběhl světovými médii v souvislosti s tím, že se kolem něj mihnul nejnovější agent 007. Takže všichni už ví, jak bude Mondeo vypadat, přesto bych poprosil o zdvořilostní „óóó“.

Novinka totiž radikálně skoncovala s nenápadností, usedlostí a nudou a postavila vůz, který si nepochybně zaslouží přízvisko sportovní sedan (liftback, kombi), byť se jistému okruhu pozorovatelů může zdát příď vozu stále poněkud humpolácká a profil opticky příliš „hmotný“.

Také interiér prošel dost radikální proměnou, neotesané tvary stávajícího modelu nahradila moderní palubní deska ideově vycházející z S-Maxu s optitronovým podsvícením. Počítat v něm můžete třeba i s přípojkou na MP3 přehrávač.

Není žádným velkým překvapením, že se bude podvozek do značné míry shodovat s tím u modelů Galaxy a S-Max. Vpředu najdete klasický McPherson a vzadu čtyřprvkový závěs, pozměněna však bude geometrie šasi a dočkáme se i modifikací za účelem dalšího snížení vibrací a hluku. Jízdní vlastnosti zkombinované s jízdním komfortem a typickým dobrým pocitem z jízdy, kterými současné mondeo znervózňovalo i zástupce subprémiového a prémiového segmentu střední třídy, slibuje Ford zachovat a dále vylepšit, mimo jiné i díky širšímu rozchodu kol. Pomoci by k tomu mohla dále i nabídka příplatkového podvozku s možností změny charakteristiky tlumičů, případně sportovní paket čítající tužší a snížený podvozek, větší kola a výrazněji tvarovaná sedadla. Aktivní bezpečnosti pomůže možnost vybavit vůz adaptivním tempomatem.

Ford pro Mondeo připravil prozatím půltuctu pohonných jednotek. Dvojici turbodieselů 1.8 TDCi a 2.0 TDCi ve dvou výkonových verzích 74 a 92 kW respektive 96 a 103 kW doplní čtveřice benzinových motorů. Základní zážehovou jednotkou bude šestnáctistovka s 81 nebo 92 kW, dvoulitr nabídne 107 kW a čtyřválcová jednotka 2,3 l poskytne výkon 118 kW. Prozatímním vrcholem nabídky se stane přeplňovaný pětiválec Volvo 2,5 l o výkonu 162 kW. Pětistupňová manuální převodovka bude určena pro benzinové motory 1,6 l a 2,0 l a pro obě verze nejslabšího dieselu, přičemž ten silnější z nich bude možné pořídit i se šestikvaltem, který bude standardem pro ostatní pohonné jednotky.

Michal Fokt
Diskuze (182)
16. 2. 2007 22:32
Re: Iosis... je pryč
Kolik za to bereš?Myslím ty svatby. >:D
15. 2. 2007 10:12
Re: No tak to snad ne
Jistě není kde váhat. Kdo jednou v Passatu seděl už nikdy jinak. Jo jinak Superb i s faceliftem alias Passat 1997 opravdu nestíhá.
15. 2. 2007 10:10
Re: No tak to snad ne
ANO, ANO, ANO, souhlasím. Je to auto nehasnoucí, je to hvězda třídy, je bezkonkurenční - je to ale PASSAT. A Ford může obsadit jakoukoli příčku z míst 2 až ...
15. 2. 2007 10:06
Re: No tak to snad ne
Nechci ale musím reagovat do klubu majitelů Fiest lačně toužících po jejich novém dogmaitckém králi značky: tvrzení že ST nemá konkurenci? S-line od Audi? SAAB? A co Passat 3.2 a jeho podvozek? Neříkám že NOVÝ model nebude lepší než starý (to je vždycky), ale srovnávejme srovnatelné....
15. 2. 2007 08:30
Re: Všechno dobrý - jen ty šestnáctistovky asi budou "šum v
VW common raily 4 valce pridu v roku 2008.