Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Ford Tourneo Custom oficiálně: Láká na pestré motory a moderní kabinu

Ford Tourneo Custom
Ford Tourneo Custom
Ford Tourneo Custom
Ford Tourneo Custom
15 Fotogalerie
Diskuze (6)

Zákazníci mohou vybírat mezi čistě elektrickým, plug-in hybridním a ryze spalovacím pohonem.

Evropská nabídka víceúčelových vozů značky Ford se rozšiřuje o další model, kterým je nový Tourneo Custom, respektive i jeho čistě elektrická verze E-Tourneo Custom. Zákazníci se přitom mohou těšit na novou úroveň užitných vlastností, luxusu, designu i všestrannosti.

Nový Ford Tourneo Custom navazuje na Transit Custom, přidává ovšem okna, bohatší výbavu a také více stylu. Zákazníci si tak mohou zvolit například dobrodružný charakter výbavy Active, zvýrazněný ochrannými plasty a dekory, dynamický charakter výbavy Sport, podtržený unikátními nárazníky a nástavci prahů, nebo prémiový vzhled vrcholné výbavy Titanium X na 19“ litých kolech a s Matrix LED světlomety.

Video placeholder
Ford Tourneo Custom Active • Zdroj: Ford

Všechny výbavy lze přitom kombinovat s pestrou nabídkou pohonných jednotek. Největší důraz přitom Ford klade na čistě elektrickou verzi E-Tourneo Custom, tedy jeden ze čtyř čistě elektrických modelů Ford Pro, které mají do Evropy dorazit do roku 2024.

Elektrická dodávka je osazena jedním elektromotorem o výkonu 160 kW (217 k) s nejvyšším točivým momentem 415 Nm. O napájení se stará baterie s kapacitou 74 kWh, která by měla zajistit dojezd cca 370 km dle WLTP. Baterie podporuje pomalé nabíjení při výkonu 11 kW a rychlonabíjení při výkon až 120 kW, díky čemuž získá dojezd až 38 km během pouhých pěti minut.

Další důležitou novinkou je plug-in hybridní motorizace, která vychází z techniky modelu Ford Kuga. Základem je 2,5litrový benzínový čtyřválec s Atkinsonovým cyklem, který doplňuje elektromotor napájený z baterie s kapacitou 11,8 kWh. Plug-in hybridní verze tak slibuje čistě elektrický dojezd až 50 km.

Pro zákazníky toužící po klasickém vznětovém motoru má však automobilka v nabídce i nejnovější generaci motorů EcoBlue ve variantách 110 kW (150 k) a 125 kW (170 k). Vznětové motory mohou být spojeny buď s novým osmistupňovým automatem, nebo šestistupňovým manuálem. Novinkou je pak systém pohonu všech kol, dostupný pro verzi s automatem, nebo samosvorný mechanický diferenciál na přední nápravě pro verzi s pohonem předních kol.

Modely se vznětovým motorem utáhnou až 2500 kilogramů, práce se však nebojí ani elektrický E-Tourneo Custom, který může tahat přívěsy o hmotnosti až 2000 kilogramů. Modely s elektrickým pohonem se navíc mohou pochlubit technologií Pro Power Onboard, díky čemuž mohou prostřednictvím zásuvek napájet různé kempinkové, sportovní či pracovní vybavení při výkonu až 2,3 kW.

Video placeholder
Ford E-Tourneo Custom • Zdroj: Ford

Připomeňme, že vůz stojí na nové platformě, která kromě jiného přinesla nižší podlahu nebo nezávislé zavěšení zadních kol. Kromě dosažení lepší ovladatelnosti a vyššího komfortu se navíc automobilce podařilo udržet výšku vozu pod hranicí dvou metrů, díky čemuž může bezpečně i do většiny parkovacích garáží. Nová platforma navíc přispěla k optimalizaci aerodynamiky a s tím související spotřeby nebo hlučnosti.

Kabina se chlubí novými sedadly v druhé a třetí řadě, uchycenými v kolejnicovém systému. Sedadla druhé řady jsou samostatně dělená, ve třetí řadě jsou pak dělena v poměru 2:1. Prostorná kabina tak nabízí možnosti rychlé a snadné změny uspořádání. Sedadla se dají jednoduše odsunout, sklopit nebo zcela vyjmout, což navíc usnadní i jejich snížená hmotnost.

Elektrická verze E-Tourneo nabízí maximálně osm míst, plug-in hybridní a čistě spalovací verze však převezou až devět lidí. Sedadla v druhé řadě jsou nově vybavena vlastními pásy, což zvyšuje variabilitu, a nechybí ani možnost vytvořit konferenční uspořádání pro šest osob, což by mělo být v této třídě ojedinělé. Přístup do kabiny pak může usnadnit elektrické otvírání dveří v kombinaci s integrovanými schůdky.

Pracoviště řidiče nabízí kombinaci 12palcového digitálního přístrojového štítu a 13palcové obrazovky informačního a zábavního systému SYNC4. Nechybí chytře řešené úložné prostory, bezdrátová nabíječka nebo výklopný volant, který lze během chvíle proměnit v kompaktní stolek. V závislosti na výbavě pak vůz nabídne i audio systém B&O s 14 reproduktory, digitální klíč prostřednictvím NFC technologie, 5G modem, prosklenou střechu nebo pestrou paletu bezpečnostních a asistenčních systémů, včetně adaptivního tempomatu a systému pro jízdu v pruzích. Nechybí však ani funkce vzdáleného přístupu či funkce bezdrátových aktualizací.

Ford Tourneo Custom se bude vyrábět v tureckém závodu Ford Otosan v Kocaeli. Dodávky evropským zákazníkům by měly začít v druhé polovině roku 2023

Vstoupit do diskuze (6)