Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Ford Tourneo Custom oficiálně: Láká na pestré motory a moderní kabinu

Ondřej Mára
Diskuze (6)

Zákazníci mohou vybírat mezi čistě elektrickým, plug-in hybridním a ryze spalovacím pohonem.

Evropská nabídka víceúčelových vozů značky Ford se rozšiřuje o další model, kterým je nový Tourneo Custom, respektive i jeho čistě elektrická verze E-Tourneo Custom. Zákazníci se přitom mohou těšit na novou úroveň užitných vlastností, luxusu, designu i všestrannosti.

Nový Ford Tourneo Custom navazuje na Transit Custom, přidává ovšem okna, bohatší výbavu a také více stylu. Zákazníci si tak mohou zvolit například dobrodružný charakter výbavy Active, zvýrazněný ochrannými plasty a dekory, dynamický charakter výbavy Sport, podtržený unikátními nárazníky a nástavci prahů, nebo prémiový vzhled vrcholné výbavy Titanium X na 19“ litých kolech a s Matrix LED světlomety.

Video se připravuje ...

Všechny výbavy lze přitom kombinovat s pestrou nabídkou pohonných jednotek. Největší důraz přitom Ford klade na čistě elektrickou verzi E-Tourneo Custom, tedy jeden ze čtyř čistě elektrických modelů Ford Pro, které mají do Evropy dorazit do roku 2024.

Elektrická dodávka je osazena jedním elektromotorem o výkonu 160 kW (217 k) s nejvyšším točivým momentem 415 Nm. O napájení se stará baterie s kapacitou 74 kWh, která by měla zajistit dojezd cca 370 km dle WLTP. Baterie podporuje pomalé nabíjení při výkonu 11 kW a rychlonabíjení při výkon až 120 kW, díky čemuž získá dojezd až 38 km během pouhých pěti minut.

Další důležitou novinkou je plug-in hybridní motorizace, která vychází z techniky modelu Ford Kuga. Základem je 2,5litrový benzínový čtyřválec s Atkinsonovým cyklem, který doplňuje elektromotor napájený z baterie s kapacitou 11,8 kWh. Plug-in hybridní verze tak slibuje čistě elektrický dojezd až 50 km.

Pro zákazníky toužící po klasickém vznětovém motoru má však automobilka v nabídce i nejnovější generaci motorů EcoBlue ve variantách 110 kW (150 k) a 125 kW (170 k). Vznětové motory mohou být spojeny buď s novým osmistupňovým automatem, nebo šestistupňovým manuálem. Novinkou je pak systém pohonu všech kol, dostupný pro verzi s automatem, nebo samosvorný mechanický diferenciál na přední nápravě pro verzi s pohonem předních kol.

Modely se vznětovým motorem utáhnou až 2500 kilogramů, práce se však nebojí ani elektrický E-Tourneo Custom, který může tahat přívěsy o hmotnosti až 2000 kilogramů. Modely s elektrickým pohonem se navíc mohou pochlubit technologií Pro Power Onboard, díky čemuž mohou prostřednictvím zásuvek napájet různé kempinkové, sportovní či pracovní vybavení při výkonu až 2,3 kW.

Video se připravuje ...

Připomeňme, že vůz stojí na nové platformě, která kromě jiného přinesla nižší podlahu nebo nezávislé zavěšení zadních kol. Kromě dosažení lepší ovladatelnosti a vyššího komfortu se navíc automobilce podařilo udržet výšku vozu pod hranicí dvou metrů, díky čemuž může bezpečně i do většiny parkovacích garáží. Nová platforma navíc přispěla k optimalizaci aerodynamiky a s tím související spotřeby nebo hlučnosti.

Kabina se chlubí novými sedadly v druhé a třetí řadě, uchycenými v kolejnicovém systému. Sedadla druhé řady jsou samostatně dělená, ve třetí řadě jsou pak dělena v poměru 2:1. Prostorná kabina tak nabízí možnosti rychlé a snadné změny uspořádání. Sedadla se dají jednoduše odsunout, sklopit nebo zcela vyjmout, což navíc usnadní i jejich snížená hmotnost.

Elektrická verze E-Tourneo nabízí maximálně osm míst, plug-in hybridní a čistě spalovací verze však převezou až devět lidí. Sedadla v druhé řadě jsou nově vybavena vlastními pásy, což zvyšuje variabilitu, a nechybí ani možnost vytvořit konferenční uspořádání pro šest osob, což by mělo být v této třídě ojedinělé. Přístup do kabiny pak může usnadnit elektrické otvírání dveří v kombinaci s integrovanými schůdky.

Pracoviště řidiče nabízí kombinaci 12palcového digitálního přístrojového štítu a 13palcové obrazovky informačního a zábavního systému SYNC4. Nechybí chytře řešené úložné prostory, bezdrátová nabíječka nebo výklopný volant, který lze během chvíle proměnit v kompaktní stolek. V závislosti na výbavě pak vůz nabídne i audio systém B&O s 14 reproduktory, digitální klíč prostřednictvím NFC technologie, 5G modem, prosklenou střechu nebo pestrou paletu bezpečnostních a asistenčních systémů, včetně adaptivního tempomatu a systému pro jízdu v pruzích. Nechybí však ani funkce vzdáleného přístupu či funkce bezdrátových aktualizací.

Ford Tourneo Custom se bude vyrábět v tureckém závodu Ford Otosan v Kocaeli. Dodávky evropským zákazníkům by měly začít v druhé polovině roku 2023

Ondřej Mára
Diskuze (6)

Doporučujeme

25. 11. 2022 16:16
mhhhm
ale zvenku vypadá krutě :yes:
25. 11. 2022 09:54
Re: Opět LSD
tak do beranů á la Tesla to má ještě hodně daleko...
Avatar - mariov8
25. 11. 2022 08:39
Re: Opět LSD
Já v tom vidím problém. A to zrovna anglání již jeden historický průser s hranatým volantem mají za sebou. Jenom ta tesla to dohnala ještě dál. To není o vzhledu, to je o tragické ergonomii. Odbočte si doprava a pusťte volant ať se na výjezdu srovnají kola a celé auto... co udělá hranatý volant?!
Avatar - Ozzman
25. 11. 2022 07:50
Re: Opět LSD
Vychází to z koncepce všech nových Fordů, nevidím v tom extra problém, jako asi nejhezčí interiér to není, ale vlastně je tam vše nějak normální, taky tam mohly být místo volantu (jo, ten asi není nejhezčí :D) berany, jako má tesla žejo :D
Avatar - KANKUNEN
25. 11. 2022 07:21
Re: Opět LSD
Ale jinak je to ok.