Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Transit Custom se představuje s dalšími motorizacemi, včetně nafty a plug-in hybridu

Ondřej Mára Ondřej Mára 21. 9. 2022 • 00:14
30
8
Zobrazit náhledy (30)
Ford Upfit Integration System Ford E-Transit Custom Ford E-Transit Custom Ford E-Transit Custom Ford E-Transit Custom Ford E-Transit Custom Ford E-Transit Custom Ford E-Transit Custom Ford E-Transit Custom Ford E-Transit Custom Ford E-Transit Custom Ford E-Transit Custom Ford E-Transit Custom Ford E-Transit Custom Ford E-Transit Custom Ford E-Transit Custom Ford E-Transit Custom Ford E-Transit Custom Ford E-Transit Custom Ford E-Transit Custom Ford E-Transit Custom Ford E-Transit Custom Ford E-Transit Custom Ford E-Transit Custom Ford E-Transit Custom

Po nedávné premiéře čistě elektrického Fordu E-Transit Custom se představují i jeho sourozenci se spalovacími motory.

Automobilka Ford, respektive její divize zaměřená na užitkové vozy Ford Pro, nedávno kompletně odhalila parametry čistě elektrického modelu E-Transit Custom. Během právě probíhajícího veletrhu IAA Transportation Show 2022 však automobilka představila i další verze nové generace populárního modelu Transit Custom.

V čele vozů vystavovaných na veletrhu v Hannoveru by měl opět stát elektrický model E-Transit Custom, nabízející čistě elektrický dojezd až 380 kilometrů, podporu rychlonabíjení rychlostí až 125 kWh (z 15 % na 80 % za cca 41 minut), výkon 140 nebo 160 kW, užitečné zatížení až 1100 kilogramů a schopnost táhnout přívěs o hmotnosti až 2 tuny.

Vedle čistě elektrické verze E-Transit ovšem automobilka nabídne i spalovací verze modelu Transit Custom, které zákazníkům nabídnou větší flexibilitu například při mimoměstských cestách. Pro časté cesty po městě i vzdálenější přesuny přitom může být ideální nová plug-in hybridní verze.

Video se připravuje ...

Transit Custom Plug-in Hybrid používá nové hnací ústrojí, které je podobné technice Fordu Kuga Plug-in hybrid. Pohonné ústrojí kombinuje 2,5litrový benzinový motor, pracující v Atkinsonově cyklu, s elektromotorem a baterií s využitelnou kapacitou 11,8 kWh. Ford bohužel nezveřejnil informace o výkonu nové motorizace, čistě elektrický dojezd by se však měl pohybovat okolo 57 kilometrů. Zákazníci navíc budou mít možnost opět využít palubní síť ProPower Onboard o výkonu 2,3 kW pro napájení elektrického nářadí.

Kromě toho bude nový Transit Custom dostupný také s nejnovější generací vznětových motorů EcoBlue. Zákazníci budou mít na výběr mezi pohonnými jednotkami naladěnými na výkon 110, 136, 150 nebo 170 koní. Přenos výkonu na kola může zajišťovat buď manuální šestistupňová převodovka, nebo osmistupňová automatická převodovka, se kterou vůz nabídne tažnou kapacitu až 2500 kg.

Pro zajištění lepší trakce si zákazníci mohou k manuální šestistupňové převodovce zvolit mechanický samosvorný diferenciál. Osmistupňový automat pak bude poprvé u řady Transit Custom dostupný také s novým systémem pohonu všech kol.

Po designové stránce se nový Transit Custom drží stylu, který představila čistě elektrická verze E-Transit. Najdou se ale samozřejmě odlišnosti, včetně odlišné mřížka chladiče, která je u spalovacích verzí funkční součástí designu. Design vozu by se navíc měl lišit v závislosti na výbavě, přičemž na českém trhu budou dostupné celkem tři: Trend, Limited a Trail. Na zahraničních trzích však zákazníci budou moci vybírat ještě z verzí Base, Active a Sport.

Základem nového Transitu Custom by měla být zcela nová platforma, která se s největší pravděpodobností stane základem i nové generace VW Transporter. Nová platforma se může pochlubit nižší výškou podlahy nákladového prostoru, celkovou výškou vozu pod 2 metry nebo nezávislým zavěšením zadní nápravy.

Vůz by měl nabízet celkem čtyři varianty provedení karoserie. Dvě délky karoserie L1/L2 a dvě výšky střechy H1/H2 – přesné parametry ale zatím neznáme. Na českém trhu budou nabízeny verze Van, Kombi a Kombi Van. Modely Kombi budou poprvé nabízeny ve vyšších sériích Limited a Trail, které nabízejí vyšší kultivovanost a komfort pro cestující.

Vůz by měl být standardně vybaven 13“ dotykovou obrazovkou systému SYNC4, 5G modemem a integrovanou softwarovou platformou Ford Pro s propojenými službami, včetně komplexního řešení nabíjení, nástrojů pro správu Ford Pro Telematics, aplikace FordPass Pro a propojeného systému FordLive. Kabina navíc dostane nový volant s možností úpravy na mobilní kancelář či praktický stolek, například pro odložení laptopu či jídla.

Video se připravuje ...

Nákladový prostor je pak uzpůsoben integraci různých přestaveb podle přání zákazníka. Díky systému Upfit Integration by přitom mělo být možné propojit vestavbu vozidla s jeho elektrickým systémem a ovládat tak některé části příslušenství prostřednictvím dotykové obrazovky. Současně by mělo být možné přizpůsobit si fungování či logiku systémů / přestavby vlastním potřebám.

Nový Transit Custom bude vyrábět Ford Otosan v novém moderním závodě v Turecku. Dodávky Transitu Custom s motory EcoBlue zákazníkům budou zahájeny v polovině roku 2023, další varianty budou k dispozici později v průběhu roku.

Doporučujeme

Témata
21. 9. 2022 18:09
Ford novinky
Ford novinky naleznete na jednom miste: http://www.fordauto.sk/
21. 9. 2022 17:16
Re: Celkem podařené auto
Pozri najprv k Toyote, diesle má stále v ponuke.
Avatar - del42sa
21. 9. 2022 11:13
Re: Celkem podařené auto
souhlas, ale u Fordu aspon dostaneš normální motor, Stellantis tam cpe už jen elektro :no:
21. 9. 2022 10:19
Re: Celkem podařené auto
Pokud to nepůjde, bude jen pavěrkovat jako osobní dodávky Stellantisu, zatím co Toyota jede :yes:

Dost pochybuju, že by si Ford takto zavřel dveře na trh. Do Transitu Custom nic jiného než diesel nemá smysl…
Avatar - 3_diamanty
21. 9. 2022 09:35
Re: Celkem podařené auto
Vyzera to paradne :yes: