Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Hyundai Elantra je tady. Jako čtyřdveřové kupé a s hybridním pohonem

David Bureš
Diskuze (58)

Nová, již sedmá generace kompaktního modelu Elantra dramaticky změnila vzhled. Poprvé nabídne i hybridní variantu.

Hyundai Elantra je už tradiční součástí nabídky korejské značky, byť aktuální šestá generace tohoto kompaktního sedanu se u nás neprodává. Nyní se v západním Hollywoodu představuje už sedmá generace Elantry, s interním označením CN7, která se proti předchůdci v lecčems změnila. Typické sedany už zkrátka tolik netáhnou ani na tradičních trzích Elantry, a tak se vůz musel proměnit, aby uměl zaujmout i nadále.  

Z typického sedanu se tak v sedmé generaci Elantry stává čtyřdveřové kupé. Navíc s opravdu hodně výrazným designem, který vznikal podle nového stylistického jazyka „sensuous sportiness“ (smyslná sportovnost). Jeho dominantou je opravdu výrazná maska chladiče, na níž navazují zamračené světlomety, vzadu pak najdeme koncová světla opticky propojená vodorovnou linií. Obdobný styl už najdeme u nové i20.

Video se připravuje ...

„V USA jsme prodali více než 3,4 milionu kusů Elantry a více než 13,8 milionu exemplářů po celém světě a nový, podmanivý vzhled přinese vzrušení celé nové generaci kupujících,“ komentuje změnu stylu provozní ředitel Hyundai Motor America Brian Smith.

Hyundai Elantra sedmé generace je zcela novým automobilem i díky použití zcela nové platformy K3. Ta je lehčí než ta u dosavadní generace, navíc umožnila konstruktérům zkrátit převisy karoserie a snížit těžiště. Výsledkem jsou agilnější jízdní vlastnosti a v kombinaci s úspornějšími motory také nižší spotřeba paliva.

Auto navíc s délkou 4.676 mm o 56 mm delší než předchůdce, rozvor se natáhl o 20 mm na výsledných 2.720 mm. O 20 mm se auto rovněž snížilo kvůli sportovnějším proporcím. Ty pozměňuje také posunutí paty A sloupků směrem vzad.

Hyundai Elantra – srovnání rozměrů s předchůdcem
Model Elantra CN7 (2020) Elantra AD (2015)
Délka (mm) 4676 4620
Šířka (mm) 1826 1801
Výška (mm) 1415 1435
Rozvor (mm) 2720 2700

Interiér kráčí v duchu současné módy, když tu nechybí dva opticky propojené obří displeje s úhlopříčkou 10,25 palce – jeden od infotainmentu, druhý jako přístrojový štít, které se nacházejí pod jedním souvislým sklem. Kabina se podle Hyundaie inspirovala u letadel, respektive jejich kokpitů.

Co se týče motorů, automobilka zatím hovoří o dvou. Základem na americkém trhu bude atmosférický čtyřválec 2.0 MPI o výkonu 108 kW a točivém momentu 179 N.m, který je spárován s novou variátorovou převodovkou IVT.

Doplní ho také hybridní model, nabízený v případě Elantry vůbec poprvé. Elantra Hybrid se spolehne na kombinaci čtyřválce 1.6 GDI s elektromotorem o systémovém výkonu 102 kW a točivém momentu 264 N.m. Samotný elektrický motor poskytuje výkon 32 kW, přičemž energii čerpá z lithium-iont-polymerových baterií o kapacitě 13,2 kWh umístěných pod zadními sedadly. Součástí ústrojí je pak ještě šestistupňová dvouspojková převodovka.

David Bureš
Diskuze (58)

Doporučujeme

19. 3. 2020 04:56
Re: Hyu
Ne vždy, mám radši elektronický volič á la BMW ;-)
19. 3. 2020 04:56
Re: Hyu
V pohodě, pokud se s 5metrovým autem nechceš napasovat do 4m dlouhého slotu ;-)
18. 3. 2020 23:15
Tak pro Evropana...
...je to opravdu velmi těžko stravitelný materiál, ale znám i horší případy. Taková Toyota Mirai první generace... :D
Avatar - Emel
18. 3. 2020 20:00
Re: Hyu
Tak Mercedes / Trabant řešení se mi zrovna moc nelíbí a ameriky to pokud vím už spíš opustily.
18. 3. 2020 19:44
Divný patrón
Toto skrátka nie je auto do našich končín. Robili ho podľa vkusu, ktorý centru Európy veľmi vlastný nie je.