Nový Hyundai Elantra je tady. Jako čtyřdveřové kupé a s hybridním pohonem
Nová, již sedmá generace kompaktního modelu Elantra dramaticky změnila vzhled. Poprvé nabídne i hybridní variantu.
Hyundai Elantra je už tradiční součástí nabídky korejské značky, byť aktuální šestá generace tohoto kompaktního sedanu se u nás neprodává. Nyní se v západním Hollywoodu představuje už sedmá generace Elantry, s interním označením CN7, která se proti předchůdci v lecčems změnila. Typické sedany už zkrátka tolik netáhnou ani na tradičních trzích Elantry, a tak se vůz musel proměnit, aby uměl zaujmout i nadále.
Z typického sedanu se tak v sedmé generaci Elantry stává čtyřdveřové kupé. Navíc s opravdu hodně výrazným designem, který vznikal podle nového stylistického jazyka „sensuous sportiness“ (smyslná sportovnost). Jeho dominantou je opravdu výrazná maska chladiče, na níž navazují zamračené světlomety, vzadu pak najdeme koncová světla opticky propojená vodorovnou linií. Obdobný styl už najdeme u nové i20.
„V USA jsme prodali více než 3,4 milionu kusů Elantry a více než 13,8 milionu exemplářů po celém světě a nový, podmanivý vzhled přinese vzrušení celé nové generaci kupujících,“ komentuje změnu stylu provozní ředitel Hyundai Motor America Brian Smith.
Hyundai Elantra sedmé generace je zcela novým automobilem i díky použití zcela nové platformy K3. Ta je lehčí než ta u dosavadní generace, navíc umožnila konstruktérům zkrátit převisy karoserie a snížit těžiště. Výsledkem jsou agilnější jízdní vlastnosti a v kombinaci s úspornějšími motory také nižší spotřeba paliva.
Auto navíc s délkou 4.676 mm o 56 mm delší než předchůdce, rozvor se natáhl o 20 mm na výsledných 2.720 mm. O 20 mm se auto rovněž snížilo kvůli sportovnějším proporcím. Ty pozměňuje také posunutí paty A sloupků směrem vzad.
Hyundai Elantra – srovnání rozměrů s předchůdcem | ||
Model | Elantra CN7 (2020) | Elantra AD (2015) |
Délka (mm) | 4676 | 4620 |
Šířka (mm) | 1826 | 1801 |
Výška (mm) | 1415 | 1435 |
Rozvor (mm) | 2720 | 2700 |
Interiér kráčí v duchu současné módy, když tu nechybí dva opticky propojené obří displeje s úhlopříčkou 10,25 palce – jeden od infotainmentu, druhý jako přístrojový štít, které se nacházejí pod jedním souvislým sklem. Kabina se podle Hyundaie inspirovala u letadel, respektive jejich kokpitů.
Co se týče motorů, automobilka zatím hovoří o dvou. Základem na americkém trhu bude atmosférický čtyřválec 2.0 MPI o výkonu 108 kW a točivém momentu 179 N.m, který je spárován s novou variátorovou převodovkou IVT.
Doplní ho také hybridní model, nabízený v případě Elantry vůbec poprvé. Elantra Hybrid se spolehne na kombinaci čtyřválce 1.6 GDI s elektromotorem o systémovém výkonu 102 kW a točivém momentu 264 N.m. Samotný elektrický motor poskytuje výkon 32 kW, přičemž energii čerpá z lithium-iont-polymerových baterií o kapacitě 13,2 kWh umístěných pod zadními sedadly. Součástí ústrojí je pak ještě šestistupňová dvouspojková převodovka.