Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Hyundai i10 se představí ve Frankfurtu, vyrábět se bude v Turecku

David Bureš David Bureš 16. 7. 2013 • 20:36
36
11
Zobrazit náhledy (36)
Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10
Jihokorejská automobilka rozšiřuje svoji továrnu v Turecku. Vyrábět zde bude i miniauto.

Druhou generaci Hyundai i10 uvidíme ještě letos. Vozy pro Evropu budou nově vyráběny v turecké továrně Izmit, kam se výroba přesune z indického Chennai.

Automobil proti současné generaci povyroste. Design bude pokračovat v současném designérském stylu automobilky nazvaném Fluidic Sculpture. Očekávat tak můžeme některé prvky z i30.

Nová generace i10 bude nabízena pětidveřové variantě jako dnes, hovoří se však také o třídveřové verzi. Pod kapotou se má objevit mimo jiné nově vyvinutý benzinový tříválec 1.0 TCI o výkonu 78 kW.

Premiéra vozu je naplánována na zářijový IAA ve Frankfurtu nad Mohanem. Prodej nové i10 začne ještě před koncem roku.

Přesun výroby exemplářů pro evropské trhy do Turecka znamená, že Hyundai bude v Evropě (a Turecku) vyrábět 90 procent v tomto regionu prodaných automobilů. Vedle tureckého závodu Izmit zde Hyundai provozuje ještě továrny v českých Nošovicích a ruském Petrohradu.

Výrobní kapacita nošovického závodu činí 300.000 aut ročně, v Petrohradu vzniká až 150.000 automobilů za rok. Kapacita turecké továrny, kterou Hyundai vlastní společně s místním holdingem Kibar, bude do konce roku zvýšena na 200.000 vozů ročně. Vedle nové generace i10 se v Izmitu již nyní vyrábí malý hatchback i20, jehož nová generace má být představena příští rok.

Zvýšením výroby v Turecku jihokorejský výrobce reaguje na rostoucí prodeje v tomto regionu. Podle údajů Asociace evropských automobilových výrobců (ACEA) prodeje Hyundai v Evropské unii loni vzrostly o 10,5 procenta na takřka 400.000 aut. Růst se však letos zastavil, v prvním pololetí automobilka v EU prodala 176.157 vozů, o dvě procenta méně než před rokem.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Slabé prodeje
| 22. 7. 2013
Poměr cena-výkon asi nastavili blbě - tj. zdražili. A výbava v základu nic moc.
Nicméně kára s výbavou "Felicie LX" - to je blbost. To už dnes nedělá žádná automobilka, která u nás prodává.
Konkrétně mám na mysli tyto prvky ne-výbavy: žádné airbagy, žádný posilovač řízení, žádné ABS, žádný centrál a díra místo rádia (tj. ani tzv, "příprava na rádio"), ba ani repráky ve dveřích nebyly... Z hlediska Škodovky to byl velký krok dopředu - už to mělo katalyzátor a spotřebu cca o litr níž, než u Favorita.
i10 tohle všechno (pytle jen dva) má v základu - jen z rádia pouze tu "přípravu" včetně antény - ale Felda z tohoto neměla v základu nic.
Skarede vajce...
| 16. 7. 2013
...na galuskach >:-[]
Radsej priplatit za Adama alebo Pandu. Ten rozdiel v dizajne stoji za tie peniaze.
Čekám s napětím...
| 16. 7. 2013
Strýček je hlavně pěkný BLB :-!
Avatar - twistedTSD
v eu to nie je s i10 take zle ako v cechach alebo na slovens
| 16. 7. 2013
Na tom, že klony up!u v Evropě netrhají prodejní rekordy nevidím nic zvláštního a Ka holt příklad veleúspěšného mini zrovna není.
Slabé prodeje
| 16. 7. 2013
Zrejme to bude tim, ze "na zapade" se tyhle male auta kupuji spise az jako druhe ci treti auto v rodine, kdezto u nas se spise kupuje jen 1 auto na rodinu.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku