Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Hyundai i20 má české ceny. Srovnali jsme ho se Škodou Fabia

Ondřej Mára
Diskuze (7)

Zákazníci mohou vybírat ze tří výbav a motorizací, cena startuje od 329.990 Kč.

Automobilka Hyundai uvedla na český trh modernizovaný kompaktní model i20, který na první pohled nezaujme žádnými výraznými změnami. Designéři pouze upravili drobnosti na přídi a zádi, včetně nárazníků a tvarů zadních světel. Zásadní změny se měly odehrát především v oblasti výbavy, respektive jejich posílení a rozšíření.

V nabídce zůstal 1,2litrový atmosférický čtyřválec o výkonu bezmála 62 kW (84 k), alternativou je přeplňovaný tříválec 1,0 T-GDI, dostupný ve verzích o výkonu 74 kW (100 k) s šestistupňovou manuální převodovkou a 88 kW (120 k) v kombinaci s 48V mild-hybridním systémem a inteligentní šestistupňovou manuální převodovkou.

Video se připravuje ...

Za příplatek 40.000 Kč pak může být 1,0litrový přeplňovaný tříválec kombinován také se sedmistupňovou automatickou dvouspojkovou převodovkou.

Inovovaný Hyundai i20 je dostupný ve čtyřech výbavových stupních a s cenou od 369.990 Kč, díky aktuálně nabízení prémii 40.000 však cena startuje již od 329.990 Kč. Za tuto cenu je však dostupný pouze základní atmosférický čtyřválec v kombinaci s velmi jednoduchou výbavou Start.

Ta sice nabízí 4,2“digitální přístrojový štít, tempomat s rozpoznáváním značek a většinu bezpečnostních systémů, včetně asistenta pro vedení v pruzích nebo funkci nouzového brzdění, stojí ale na 15“ ocelových kolech a jako jediná postrádá řadu dnes již běžně standardních prvků výbavy, včetně rádia a reproduktorů, klimatizace, podélně nastavitelného volantu, elektricky ovládaných zadních oken, vyhřívaných zadních zrcátek a řady dalších drobností.

Jako rozumný základ nabídky tak působí spíše výbava Comfort, startující s atmosférickým čtyřválcem od ceny 399.990 Kč, respektive od ceny 359.990 Kč. Slabší z dvojice přeplňovaných tříválců zákazníci pořídí za akční cenu od 389.990 Kč. Výbava přináší tónovaná skla, vyhřívání zpětných zrcátek, manuální klimatizaci, zadní parkovací senzory s kamerou či rádio s 8“ dotykovým displejem a bezdrátové zrcadlení aplikací Apple CarPlay nebo Android Auto. Paket Club za 10.000 Kč přidává LED denní světla, kůží potažený volant a hlavici řadicí páky, nebo dojezdovou rezervu.

Ve vyšší výbavě Smart, startující od akční ceny 419.990 Kč, jsou dostupné již všechny motorizace, tedy včetně silnějšího litrového mild-hybridu s inteligentním manuálem. Výbava se přitom rozrůstá o 16“ kola z lehké slitiny, LED světlomety, digitálním přístrojový panel Supervision s úhlopříčkou 10,25“ nebo bezdrátovou nabíječkou. Paket Climate za 15.000 Kč pak doplní výbavu o vyhřívaná přední sedadla a volant.

Vrcholnou výbavu Style, začínající od akčních 469.990 Kč, již nelze kombinovat s atmosférickým čtyřválcem. Nabízí ale bohatou výbavu, včetně sportovních předních sedadel, automatické klimatizace, předních parkovacích senzorů, integrované navigace nebo vzdálené správy vozu Bluelink. Paket Premium za 30 000 Kč doplňuje navíc 17“ kola z lehké slitiny, vyhřívání zadních sedadel, prémiový audiosystém Bose, automatický parkovací asistent a další.

A jak si vede nová i20 proti Fabii čtvrté generace? Proti sobě jsme postavili základní přeplňované motory v druhé nejvyšší výbavě, tedy Hyundai i20 1,0 T-GDI 74 kW ve výbavě Smart a Škoda Fabia 1,0 TSI 70 kW ve výbavě Style.

V této konfiguraci nabízí lepší cenu Škoda Fabia, startující od cenovky 439.900 Kč, zatímco cena i20 startuje od 449.990 Kč. Hyundai ovšem nabízí vyšší výkon a šestistupňovou manuální převodovku, zatímco Fabia má pouze pět rychlostních převodů. Oba vozy nabídnou přední LED světlomety, Hyundai ale stojí na 16“ litých kolech, zatímco Fabia na 15“ litých kolech. Další detaily pak najdete v tabulce.

  Hyundai i20 1.0 T-GDI 74 kW Škoda Fabia 1.0 TSI 70 kW 
ZÁKLADNÍ CENA
Motor 1,0 T-GDI 74 kW, 6st. man 1,0 TSI 70 kW , 5st. man
Stupeň výbavy/cena [Kč] Smart/449.990 Style/439.990
STANDARDNÍ VÝBAVA
Klimatizace Manuální Dvouzónová Climatronic
Světlomety LED LED
Parkovací senzory přední/zadní ne/ano ano/ano
Zadní kamera ano ano
Litá kola 16" 15"
Multimediální systém 8" rádio, 4 reproduktory Bolero 8", 6 reproduktorů
Konektivita Apple CarPlay/Android Auto ano/ano SmartLink
Bezdrátová nabíječka mobilů ano ano
Dešťový/světelný senzor ne/ano ano/ano
Tempomat/adaptivní tempomat ano/ne ano/ne
Metalíza od 13.900 Kč od 13.900 Kč
Digitální přístrojový štít ano (10,25") ne
Vyhřívání předních sedadel ne ano
Aktivní hlídání jízdních pruhů ano ano
Hlídání mrtvého úhlu ne ne
Autonomní nouzové brzdění ano ano
Ondřej Mára
Diskuze (7)

Doporučujeme

Avatar - twistedTSD
4. 9. 2023 06:39
Re: hue
Není to standard už asi 15 let, řekl bych.
Avatar - Emel
3. 9. 2023 15:51
Re: hue
Pokud máš konfekční postavu a budeš v tom jezdit jen ty, tak ti to třeba sedne jak to je.
EDIT: pokud to chápu správně, tak je tam výškově stavitelný volant... to mi přijde v b segmentu jako docela standard (a ani u vyšších výbav se o podélně stavitelném nic nepíše).
2. 9. 2023 20:20
Re: hue
Ten základ se prodávat asi moc nebude, ale je to cena od, souhlas PR tahák.
Jako druhé auto a především do měst a okolí, na většinou krátké trasy, má výbornou 1,2 čtyřválec.Za mně vhodnější motorizace do těchto aut než oturbené přímovstřiky. Toto je velký důvod pro koupi i20.
Avatar - Ja Prvni 123
2. 9. 2023 10:10
Re: hue
Vsechno souhlas, az na ten seriditelnej volant.

Existuje docela pocetna skupina lidi, kteri chteji jednoduche auto.
Ale volant je o bezpecnosti.
Myslim.
Avatar - 3_diamanty
2. 9. 2023 08:19
Re: hue
1,0 tgdi 100k vo vybave family je ideal.... uz mas schopny motor... 6M.. kotuce aj vzadu... 16tky disky... vsetko v elektrike.... faceliftovany kusok sa chystam tiez pozriet.. kufor ma 352 l... razvor 2580mm ( cisla na urovni golfu 6 ) ... uz to nie je take to vyslovene male auto... len by som rad vedel ci to 1,0 tgdi ma nejake tie vylepsenia uz ... lebo v podstate je to uz takmer 10 rocny motor... co ma sice aj vyhody... je uz prevereny.... ale aj nejake tie nevyhody... moze byt uz voci novsej konkurencii pazravy a zastaraly

I20 v malej triede spolu s cliom a fabiou bude v trojke najlepsich... a udajne ma i20 aj vyborny komfort ... ale tu to kazdy vidi po svojom