Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Hyundai Santa Fe má políčeno na rodiny s dětmi

Aleš Dragoun
Diskuze (11)
Hyundai chce nabídnout třetí generaci Santa Fe v USA hlavně rodinám s dětmi. Vždyť se dovnitř vejde až sedm pasažérů.

V Evropě jihokorejská automobilka Santa Fe s delším rozvorem a šesti nebo sedmi sedadly nabízet nebude, my si musíme vystačit pouze s tou kratší. V USA ovšem nahradí starší a větší Veracruz, který u nás známe jako ix55. V nabídce českého importéra jej mimochodem stále najdete. Produkce v Ulsanu však bude nejspíše v listopadu 2012 zastavena, dvojčata zkrátka nezaznamenala takový úspěch, jaký si výrobce přál.

Vraťme se ale za oceán. Už odcházející řada Santa Fe si zde vede stále poměrně úspěšně, představuje nejoblíbenější crossover značky a zároveň třetí nejprodávanější model se stylizovaným H ve znaku. A to je na trhu již šest let. Mimochodem, svého času vládla třídě SUV i v České republice, ještě před Hondou CR-V Hondou CR-V a následným boomem, který vyvolal příchod další konkurence. Odbyt je ovšem třeba zachovat nebo případně i zvýšit.

John Krafcik, šéf Hyundai Motor America, řekl nedávno novinářům: „Americké rodiny s dětmi si chtějí kupovat naše auta více než jiné skupiny obyvatelstva, což je zajímavá věc. My jim ale až dosud v segmentu crossoverů neměli moc co nabídnout.“ Díru v portfoliu by měla zacelit právě nová generace Santa Fe. „Pracovali jsme velmi tvrdě na tom, abychom to napravili,“ dodal Krafcik.

Zatímco menší pětimístná varianta Sport bude v USA konkurovat Fordu Escape a Chevroletu Equinox, větší „poleze do zelí“ Toyotě Highlander, novému Nissanu Pathfinder a dalším soupeřům. Oproti Veracruzu zhubla asi o 180 kg. Ve srovnání se Sportem nabídne o skoro 10 cm delší rozvor (2799 mm) a celkovou délkou přesahuje 4,9 m, zatímco Sport nemá ani 4,7 m.

Místo v interiéru ušetřila konstrukce podvozku (vzpěry McPherson vpředu, víceprvkové závěsy vzadu). „Konstruktéři ale vůz příliš nerozšiřovali, aby s ním bylo možné snadno parkovat,“ řekl Mike O'Brien, viceprezident pro produktové plánování. Uvnitř bylo myšleno hlavně na děti. Látkové čalounění je odolné proti zašpinění a když už k němu dojde, dá se lehce vyčistit. Druhá řada sedadel je dělená a sklopná v poměru 40:20:40, takže lze standardně zvětšit zavazadelník. Její postranní části se dají ovšem také posouvat nezávisle na sobě. Minimální nárůst šířky si vynutil kompromis, tři děti vedle sebe američtí rodiče neumístí. Auto může mít ale kromě konfigurace 2-3-2 také 2-2-2, která je pro tento účel vhodnější, byť samozřejmě nezbyde tolik místa pro náklad.

K mání bude prodloužený Hyundai Santa Fe nejdříve v prosinci. Vedení tamní pobočky by si moc přálo, aby se odbyt kompletní řady vrátil nad 100 tisíc kusů ročně. Takových čísel dosahovala v USA druhá generace v dobách své největší slávy.

Aleš Dragoun
Diskuze (11)
28. 8. 2012 15:34
Re: santa fe
Spíš jedno z nejzastaralejších, a to už v době premiéry. Když se podívám na palubku nebo tlačítka na volantu, připomíná mi to japonská auta z poloviny 90. let. Zvenku je odcházející Santa Fe taky docela děs, design á la Mazda 626 z roku 1991.
28. 8. 2012 12:39
Re: santa fe
ceny korejců jsou podobné jako u japonců. Tedy auto už je v základu velmi ( velmi ) dobře vybavené. Sic se konkurence může zdát levnější tak ve výsledku je se stejnou výbavou o mnoho dražší. Nesmíte koukat na cenu OD. :-)
27. 8. 2012 23:02
Na Lodgy
se vůbec nechytá ;-)
Avatar - Ondore
27. 8. 2012 20:28
Re: santa fe
Aleši v pohode, ale nemohol som si odpustiť a topperovi som s radosťou pridal ďalší dôvod na radosť ;-)
27. 8. 2012 20:12
Re: santa fe
Katalogovej expert promluvil :-)