Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Hyundai Sonata na českém trhu

Hyundai Sonata
Hyundai Sonata
Hyundai Sonata
Hyundai Sonata
16 Fotogalerie
Diskuze (81)
Půlrok po tom co byly Sonaty poprvé představeny Evropanům přichází novinka se začátkem letošního března na český trh.

Na autosalonu v Paříži se loni v září představila nová generace vozu Hyundai Sonata. Korejská limuzína vyměnila oblý kabát s maskou nápadně připomínající Mercedesy, za funkční styling navozující atmosféru německé designérské školy. Ale to není zdaleka jediná novinka.

V pořadí pátá Sonata povyrostla všemi směry. Celková délka činí 4800 mm (dosud 4745 mm), šířka 1832 mm (dosud 1820 mm), výška 1475 (dosud 1420 mm), rozvor narostl o tři centimetry na 2730 mm. Větším vnějším rozměrům odpovídají větší normalizované míry pohodlí sedících cestujících v interiéru a výrazně větší je také zavazadlový prostor (nyní 523 l dle VDA).

Základní motorizací je čtyřválcový motor interně označovaný písmenem theta. K jeho charakteristikám patří zdvihový objem 2359 cm3, celohliníková konstrukce, nahrazení řemenu rozvodovým řetězem, dvojice vyvažovacích hřídelů a opačně připojené sací a výfukové potrubí (sací vpředu, výfukové vzadu za motorem). Nejvyšší výkon tohoto motoru činí 118,5 kW při 5800 ot/min, maximum točivého momentu 219 Nm je k dispozici ve 4250 ot./min. Motor je dodáván s pětistupňovou manuální převodovkou, která má nově řazení zpětného chodu v kulise vlevo vpřed a tato poloha je jištěna dle evropských zvyklostí kroužkem pod hlavicí. Alternativou je klasický čtyřstupňový automat s hydrodynamickým měničem. Pětistupňová automatická převodovka je vyhrazena pro šestiválcový motor o objemu 3342 cm3. Jeho nejvyšší výkon činí 171 kW při 5800 ot./min, točivý moment vrcholí hodnotou 308 Nm při 4250 ot./min. Posledním motorem, který zatím ale není v nabídce je čtyřválcový vznětový turbodiesel 1991 cm3 jehož parametry bychom mohli shrnout do cifer 99 kW při 4000 ot./min a 304 Nm při 2000 ot./min. Všechny motory plní Euro IV, kombinovaná spotřeba u základního zážehového motoru dosahuje hodnoty 8,5 l/100 km, automobil zrychluje z 0 na 100 km/h za 8,9 s a nejvíce jede 212 km/h (vše s manuální převodovkou).

Klasicky střižený design Sonaty je již velmi blízko evropskému vkusu, i když nejdůležitějším trhem tohoto vozu jsou Spojené státy. Markantní přední světlomety byste si mohli klidně splést s některým Audi. Na prvních fotografiích výrobce Sonatu prezentuje v tmavé nebo stříbrné barvě, ve kterých Sonata vyhlíží velmi reprezentativně. Sebevědomí dodávají vozu i dvě koncovky výfuku na zádi (modely V6). Český dovozce považuje za hlavní konkurenty Sonaty Volkswagen Passat, Škodu Superb, Toyotu Avensis, Peugeot 407, Citroën C5, Ford Mondeo a Opel Vectra.

Novinkou páté generace Sonaty je víceprvková zadní náprava a nový systém aktivní kontroly geometrie podvozku - Active Geometry Control Suspension (AGCS). Jde o konstrukci vyvinutou firmou Hyundai a v první fázi vývoje předvedenou na autosalónu v Soulu v roce 2002. Podle tiskových materiálů dovozce je s pomocí čtyř elektromotorů nastavována sbíhavost zadních kol, čímž má dojít ke zlepšení stability vozidla. Vozy se systémem AGCS budou dováženy až v druhém pololetí roku 2005.

V základní výbavě Dynamic (od.589.900,-Kč s motorem 2.4 l) nechybí ABS a elektronický rozdělovač brzdné síly (EBD), bezpečnostní vzduchový vak pro řidiče a spolujezdce, boční airbagy u předních sedadel a okenní bezpečnostní vzduchové vaky pro přední a zadní sedadla. Součástí výbavy je i alarm systém s imobilizérem, aktivní opěrky hlavy vpředu nebo úchyty pro dětskou sedačku. Samozřejmostí vnitřní výbavy je pak dále progresívní posilovač řízení, tempomat, výškově a podélně nastavitelný volant, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, bederní opěrka v sedadle řidiče, loketní opěrka mezi předními sedadly s úložným prostorem, dále dálkově ovládané centrální zamykání, elektricky ovládaná přední a zadní okna, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zrcátka, manuální klimatizace, vyhřívání předního skla pod stěrači, tónovaná skla, komfortní obložení přístrojové desky (na výběr je béžový interiér s imitací dřeva nebo šedý s imitací kovu), kůží potažený volant a hlavice řadicí páky a také autorádio Clarion s CD přehrávačem a šesti reproduktory. Zvnějšku je potom Sonata Dynamic vybavena šestnáctipalcovými pneumatikami (215/60 VR16) na discích kol z lehkých slitin, předními mlhovými světly,bočními ochrannými lištami a vnějšími zpětnými zrcátky v barvě vozu a integrovanou anténou v zadním skle.

Výbava Elegance (od 649.900,-Kč) zahrnuje oproti verzi Dynamic navíc elektronický stabilizační systém (ESP) a brzdový asistent (BA), dále pak automatickou klimatizaci s kontrolou kvality ovzduší, palubní počítač, ukazatel venkovní teploty či samostmívací vnitřní zpětné zrcátko. Sonata ve výbavě Elegance je „obuta“ do větších, sedmnáctipalcových pneumatik (225/50 VR17) a za příplatek (35.000,-Kč) je u ní možné doobjednat kožené čalounění sedadel s vyhřívanými předními sedadly a elektricky nastavitelným sedadlem řidiče.

V této cenové a velikostní skupině nám trochu chybí xenonové světlomety (nelze ani za příplatek).

Motor 3.3 V6 bude dodáván výhradně s automatickou převodovkou ve výbavě Elegance za 769.900,-Kč. Tradičním argumentem Hyundaie je tříletá záruka bez omezení počtu ujetých kilometrů. Prodejní plán pro Českou republiku na následujících 10 měsíců zahrnuje tři stovky nových Sonat.

Vstoupit do diskuze (81)