Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Jeep Wrangler 4xe už je k mání v Evropě. Česko má „jen“ benzíňák

Marek Bednář
Diskuze (0)

Jeep Wrangler modelového roku 2024 si už mohou evropští zákazníci objednávat ve verzi 4xe, tedy s plug-in hybridním ústrojím. U nás je ale k mání jen ryze spalovací varianta; nabízí 272 koní a stojí od 1,7 milionu korun.

Facelift ikonického Jeepu Wrangler se představil už zjara letošního roku na newyorském autosalonu jako modelový rok 2024. V září se ukázala jeho evropská specifikace – a právě tu je už konečně možné v Evropě objednávat.

Standardem pro evropské trhy je varianta 4xe, tedy plug-in hybrid. Ten kombinuje dvoulitrový zážehový čtyřválec o výkonu 200 kW (272 k) s elektromotorem pro celkový výkon 279 kW (380 k). Zůstává mu však klasický hřídelový pohon všech kol ve všech výbavových provedeních.

Video se připravuje ...

Třebaže Česká republika je součástí Evropy, modernizovaný wrangler tu je k objednání výhradně se zážehovým dvoulitrem z rodiny GME, který nabízí oněch 272 koní. Dostupnost verze 4xe na českém trhu je dle místního zastoupení automobilky „ve výhledu“, nic konkrétnějšího jsme se nedozvěděli.

Silniční verze Sahara u nás začíná na 1,7 milionu korun, terénní Rubicon stojí od 1,75 milionu. Hlavní rozdíl mezi variantami je v pohonu všech kol. Sahara nabízí čtyřkolku Selec-Trac, u nějž může řidič pákou volit mezi pohonem zadních kol, čtyřkolkou pro asfalt, pevným spojením obou náprav, neutrálem např. pro tažení a redukčním převodem. Přední náprava má otevřený diferenciál, vzadu je samosvor.

V terénní verzi Rubicon je pohon s obchodním názvem Rock-Trac, jehož volicí páka na středovém tunelu nabízí stejné možnosti, ale k tomu jsou ve výbavě manuálně ovládané uzávěrky obou nápravových diferenciálů. Také tu je možnost rozpojení předního stabilizátoru pro pohodlnější jízdu v těžkém terénu, světlá výška je 252 mm (o 10 mm vyšší oproti Sahaře) a finální převod je lehčí, což ústí v nejvyšší rychlost 159 km/h místo 180 u Sahary.

Připomeňme, že novinka má černou přední masku s tradičními sedmi sloty pro přístup vzduchu k chladiči, nové barvy a až 20“ kola pro model Sahara. V interiéru je nová centrální obrazovka infotainmentu o úhlopříčce 12,3“, systém podporuje bezdrátové zrcadlení smartphonu a také dálkové aktualizace softwaru a nabídne i Wi-Fi hotspot. Rozšířila se také škála asistenčních systémů, která nově obsahuje i sledování únavy řidiče, hlídání jízdních pruhů či rozpoznávání dopravních značek.

Marek Bednář
Diskuze (0)

Doporučujeme