Nový Jeep Wrangler 4xe už je k mání v Evropě. Česko má „jen“ benzíňák
Jeep Wrangler modelového roku 2024 si už mohou evropští zákazníci objednávat ve verzi 4xe, tedy s plug-in hybridním ústrojím. U nás je ale k mání jen ryze spalovací varianta; nabízí 272 koní a stojí od 1,7 milionu korun.
Facelift ikonického Jeepu Wrangler se představil už zjara letošního roku na newyorském autosalonu jako modelový rok 2024. V září se ukázala jeho evropská specifikace – a právě tu je už konečně možné v Evropě objednávat.
Standardem pro evropské trhy je varianta 4xe, tedy plug-in hybrid. Ten kombinuje dvoulitrový zážehový čtyřválec o výkonu 200 kW (272 k) s elektromotorem pro celkový výkon 279 kW (380 k). Zůstává mu však klasický hřídelový pohon všech kol ve všech výbavových provedeních.
Třebaže Česká republika je součástí Evropy, modernizovaný wrangler tu je k objednání výhradně se zážehovým dvoulitrem z rodiny GME, který nabízí oněch 272 koní. Dostupnost verze 4xe na českém trhu je dle místního zastoupení automobilky „ve výhledu“, nic konkrétnějšího jsme se nedozvěděli.
Silniční verze Sahara u nás začíná na 1,7 milionu korun, terénní Rubicon stojí od 1,75 milionu. Hlavní rozdíl mezi variantami je v pohonu všech kol. Sahara nabízí čtyřkolku Selec-Trac, u nějž může řidič pákou volit mezi pohonem zadních kol, čtyřkolkou pro asfalt, pevným spojením obou náprav, neutrálem např. pro tažení a redukčním převodem. Přední náprava má otevřený diferenciál, vzadu je samosvor.
V terénní verzi Rubicon je pohon s obchodním názvem Rock-Trac, jehož volicí páka na středovém tunelu nabízí stejné možnosti, ale k tomu jsou ve výbavě manuálně ovládané uzávěrky obou nápravových diferenciálů. Také tu je možnost rozpojení předního stabilizátoru pro pohodlnější jízdu v těžkém terénu, světlá výška je 252 mm (o 10 mm vyšší oproti Sahaře) a finální převod je lehčí, což ústí v nejvyšší rychlost 159 km/h místo 180 u Sahary.
Připomeňme, že novinka má černou přední masku s tradičními sedmi sloty pro přístup vzduchu k chladiči, nové barvy a až 20“ kola pro model Sahara. V interiéru je nová centrální obrazovka infotainmentu o úhlopříčce 12,3“, systém podporuje bezdrátové zrcadlení smartphonu a také dálkové aktualizace softwaru a nabídne i Wi-Fi hotspot. Rozšířila se také škála asistenčních systémů, která nově obsahuje i sledování únavy řidiče, hlídání jízdních pruhů či rozpoznávání dopravních značek.