Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Lexus ES
Lexus ES
Lexus ES
Lexus ES
44 Fotogalerie

Nový Lexus ES oficiálně: Je prostornější, tišší i vyspělejší. A do zásuvky!

Mario Rychtera

Lexus opět ukazuje, že spojení pohodlí, precizního zpracování a inovací může být naprosto přirozené. Nový ES je prostornější, tišší a vyspělejší. A to vše v balení, které zaujme už na první pohled.

Osmá generace Lexusu ES vstoupí na trh ve druhé polovině tohoto roku a rozhodně je na co se těšit. Automobilka se při vývoji více zaměřila na řidiče, a to jak na poli techniky, tak ergonomie, a designu. V dnešním automobilovém světě je těžké se odlišit v davu.

Lexus si dlouhodobě libuje ve výrazném stylu, ovšem nová generace ES zároveň působí sofistikovaným dojmem. Nově zpracovaná příď se žraločím nosem více tíhne k elektromobilům. Hybridní ústrojí poznáte podle malé štěrbiny pod znakem. Dávku agresivity vozu dodávají dvojité přední světlomety vyříznuté do tvaru L. Vzadu najdeme tenkou lištu s integrovaným znakem Lexusu. Při modelaci nových tvarů se bral ohled na ergonomii nastupování a vystupování.

Novinka postavená na platformě TNGA je ve srovnání s předchůdcem opět větší. Konkrétně se prodloužila o 165 mm, přičemž 80 mm připadá na rozvor. Pro zdokonalení jízdních vlastností má ES širší rozchod kol o 64 mm vpředu a 82 mm vzadu. Přední náprava typu McPherson prošla revizí včetně pouzder zavěšení, vzadu se poprvé objevuje víceprvková koncepce.

Interiér se nese v duchu čistých linií a minimalismu. Řada ovládacích prvků má podobu dotykových ploch, které po vypnutí podsvícení splynou s okolním čalouněním. V ES se poprvé setkáváme s bambusovým dekorem a decentně zpracovanou syntetickou kůží.

Video placeholder
Lexus ES na autosalonu v Šanghaji • Zdroj: auto.cz/Marek Bednář

Díky 12,3palcovému přístrojovému štítu může mít palubní deska nižší profil. O to větší dominantou je 14palcové multimediální zařízení s aktualizacemi vzduchem a aplikacemi LexusLink+. Ačkoliv Lexus nabízí špičkovou techniku, třešničkou jsou sedadla. Přední mají zcela novou podobu se zvláštním zaměřením na ergonomii opěradel. Rovnoměrně rozdělují tlak a díky výrazným bočnicím k řidiči více pronikají informace o chování vozu. Zadní sedadla mají možnost nastavitelného sklonu opěradel a výsuvné opory nohou. To pro případ, že má majitel svého řidiče a chce se jen vozit. Jedině tak si bude moci naplno vychutnat prémiovou audiosoustavu a vylepšené odhlučnění.

Osmá generace Lexusu ES zůstává věrná spalovacímu motoru o objemu 2,5 litru, i když pouze ve formě 148kW hybridu s pohonem předních i všech kol. Zbylé dvě verze konvertovaly k čisté elektřině. Výkonově slabší ES 350e má 165 kW přenášených na přední kola, silnější ES 500e se vyznačuje výkonem 252 kW a inteligentním pohonem všech kol, který umí přenést 100 % výkonu jen na jednu nápravu.

Posledním dílem skládačky jsou vylepšené bezpečnostní systémy. Protikolizní asistent rozpoznává širší spektrum hrozeb, například jezdce na koloběžkách. Adaptivní tempomat spolupracující s navigací automaticky zpomaluje dle profilu cesty a vedení v jízdním pruhu snadněji detekuje silniční stavby. Prostřednictvím kamery vůz neustále sleduje řidiče a detekuje jeho únavu nebo zdravotní komplikaci. V takovém případě umí vůz samostatně zajet ke krajnici a rozsvítit varovná světla. Když jsme u reflektorů, ty v automatickém režimu přesněji pracují s okolním světlem.

Video placeholder
Lexus ES 2025 • Zdroj: Lexus

Zdroj, Foto: Lexus I Video: auto.cz, Toyota