Nový Mercedes-AMG G 63 4x4² je venku. Jde prý o poslední auto svého druhu
Mercedes-AMG představuje extrémní teréňák G 63 4x4². A nedrží se zkrátka.
Novinka navazuje na specialitky G63 AMG 6x6, G500 4x4² a Mercedes-Maybach G650 Landaulet, ale narozdíl od nich už samozřejmě vychází z nové generace třídy G. Výrobce současně tvrdí, že jde o poslední auto svého druhu, zřejmě s odkazem na složité časy pro klasické spalovací motory.
O pohon se stará dvěma turbodmychadly přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec, který dává maximální výkon 430 kW (585 koní) a nejvyšší točivý moment 850 Nm - stejně jako ve standardním G 63. Motor doplňuje devítistupňová automatická převodovka, nechybí samozřejmě stálý pohon všech kol.
Výchozí G 63 zrychlí z klidu na stovku za 4,5 sekundy a rozjede se až na 220 km/h, případně 240 km/h při posunutí omezovače. Verze 4x4² bude jistě o něco pomalejší. A zajímavé je, že Mercedes při premiéře také zmínil průměrnou spotřebu okolo 20 l/100 km.
Auto pochopitelně stojí na výrazně upraveneném podvozku, který využívá portálové nápravy. Kola, obutá do masivních terénních pneumatik, mají průměr 22 palců. Světlá výška činí 351 milimetrů (u standardního G 63 je to 238 mm), lepší jsou nájezdové i přechodový úhel a vůz si poradí i s hlubší vodou. Zvládne prý brodění až do 910 milimetrů. Normální G 63 umí "jen" 700 mm.
Ruku v ruce s uvedenými úpravami se změnil design, Mercedes obdržel rozšířené blatníky a na střeše má světelnou rampu. V interiéru najdeme kožený interiér doplněný o karbonové dekory.
Cenu zatím výrobce neprozradil, mluví se však o částce okolo 6,2 milionu korun.