Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Mercedes-AMG G 63 4x4² je venku. Jde prý o poslední auto svého druhu

Jan Zajíc Jan Zajíc 16. 6. 2022 • 22:43
25
Zobrazit náhledy (25)
Mercedes-AMG G 63 4×4² Mercedes-AMG G 63 4×4² Mercedes-AMG G 63 4×4² Mercedes-AMG G 63 4×4² Mercedes-AMG G 63 4×4² Mercedes-AMG G 63 4×4² Mercedes-AMG G 63 4×4² Mercedes-AMG G 63 4×4² Mercedes-AMG G 63 4×4² Mercedes-AMG G 63 4×4² Mercedes-AMG G 63 4×4² Mercedes-AMG G 63 4×4² Mercedes-AMG G 63 4×4² Mercedes-AMG G 63 4×4² Mercedes-AMG G 63 4×4² Mercedes-AMG G 63 4×4² Mercedes-AMG G 63 4×4² Mercedes-AMG G 63 4×4² Mercedes-AMG G 63 4×4² Mercedes-AMG G 63 4×4²

Mercedes-AMG představuje extrémní teréňák G 63 4x4². A nedrží se zkrátka.

Novinka navazuje na specialitky G63 AMG 6x6, G500 4x4² a Mercedes-Maybach G650 Landaulet, ale narozdíl od nich už samozřejmě vychází z nové generace třídy G. Výrobce současně tvrdí, že jde o poslední auto svého druhu, zřejmě s odkazem na složité časy pro klasické spalovací motory.

O pohon se stará dvěma turbodmychadly přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec, který dává maximální výkon 430 kW (585 koní) a nejvyšší točivý moment 850 Nm - stejně jako ve standardním G 63. Motor doplňuje devítistupňová automatická převodovka, nechybí samozřejmě stálý pohon všech kol.

Výchozí G 63 zrychlí z klidu na stovku za 4,5 sekundy a rozjede se až na 220 km/h, případně 240 km/h při posunutí omezovače. Verze 4x4² bude jistě o něco pomalejší. A zajímavé je, že Mercedes při premiéře také zmínil průměrnou spotřebu okolo 20 l/100 km.

Video se připravuje ...

Auto pochopitelně stojí na výrazně upraveneném podvozku, který využívá portálové nápravy. Kola, obutá do masivních terénních pneumatik, mají průměr 22 palců. Světlá výška činí 351 milimetrů (u standardního G 63 je to 238 mm), lepší jsou nájezdové i přechodový úhel a vůz si poradí i s hlubší vodou. Zvládne prý brodění až do 910 milimetrů. Normální G 63 umí "jen" 700 mm.

Video se připravuje ...

Ruku v ruce s uvedenými úpravami se změnil design, Mercedes obdržel rozšířené blatníky a na střeše má světelnou rampu. V interiéru najdeme kožený interiér doplněný o karbonové dekory.

Cenu zatím výrobce neprozradil, mluví se však o částce okolo 6,2 milionu korun.

Související články

Témata
Články odjinud