Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Mercedes-Benz E se začíná vyrábět. Naváže na úspěchy předchůdců?

David Bureš
Diskuze (57)
Mercedes-Benz vsadil v nové generaci E-Klasse na nejmodernější techniku. Nové éčko nazývá nejchytřejším prémiovým sedanem světa.

Krátce před svojí evropskou výstavní premiérou se v německé továrně Sindelfingen začala sériově vyrábět nová generace Mercedesu třídy E s karoserií sedan. Na českém trhu se auto začne prodávat v průběhu dubna, zatím nepředstavené kombi bude následovat v září.

Hlavním úkolem novinky je úspěšně navázat na své předchůdce. Třída E je s více než 13 miliony prodanými kusy nejprodávanějším modelem v historii trojcípé hvězdy. Aktuálně ale nejvíce zákazníků značky volí o segment menší třídu C.

Nové éčko bude chtít lákat hlavně na nejmodernější techniku. Zlatým hřebem nabídky má být systém poloautomatického řízení Drive Pilot. Ten zvládne udržovat bezpečnost vzdálenost od auta před sebou a umí jej dokonce následovat, a to až do rychlosti 210 km/h. Do rychlosti 130 km/h si navíc systém poradí i s nejasným dopravním značením, a to pomocí sledování okolních vozidel a překážek.

Naplánování bezproblémového zahájení výroby tak složitého automobilu nebylo vůbec jednoduché. Zaměstnanci z oddělení výrobního plánování už dávno před zahájením produkce simulovali výrobní proces, a to od počátečního vylisování karoserie po závěrečnou montáž. Jen v rámci samotné montáže byla zkoumána technická proveditelnost asi 4.000 procesů.

V rámci příprav výroby Mercedes využil tzv. virtuální montáž. Ve zkušební místnosti vybavené speciálními kamerami zaměstnanci „montovali“ auto pomocí virtuálních komponentů. Díky tomu mohla automobilka do detailu posoudit, jakým způsobem nejlépe zavést jednotlivé výrobní postupy.

Nová generace třídy E navazuje celkem na devět předchůdců. Název E-Klasse byl vůbec poprvé použit v roce 1993 pro tehdy modernizovaný model s interním označením W124. Jako nejstaršího předchůdce třídy E automobilka označuje model 170 V (W136), jehož výroba byla mezi lety 1942 a 1946 přerušena v důsledku druhé světové války. Po opětovném nastartování produkce se 170 V stalo prvním poválečným Mercedesem.

David Bureš
Diskuze (57)
Avatar - AUDIRS6
28. 2. 2016 22:12
Re: Nádhera!
Hmm..., ved musel by som velmi detailne ratat, aby som vedel povedat, ci mam najazdene najviac km s RWD alebo AWD, ale tiez vyslovene problemy som nemal.
Len ked si spomeniem na prvy den s mojou prvou A8-ou... :-) :-) :-) :-) - v zime... >:D
Odvtedy AWD preferujem - ani nie koli sebe, ale koli druhym ! Kolko som uz ja aut vytiahol, alebo odtiahol... Alebo hned v prvy den s A8:
nasnezilo cca 30cm snehu. Cesta uzucka na 1 auto, vpravo nahrnuty sneh minuly ( cca 70 cm - no vybehol mi az na kapotu ).
Oproti ujo na O I - vidi mna na A8 - smrt v ociach... a ja veselo blinker doprava, sup do toho zaveja s A8ou ! komplet som sa do toho nahrnuteho snehu zapichol, ujovi zamaval, nech prejde, ten s vyvalenymi ocami ziral a presiel okolo mna a pyta sa, ze a co ja...
A ja mu na to, ze nech sa pozera:
Na automate "D", pol plynu a VPRED ! Jemna korekcia volantom do lava a uz som bol znova spät na ceste defakto za jeho zadkom :-)

Takze aj na toto je dobre quattro a podobne zivot sprijemnujuce vychytavky. ;-)

edit: Takze sa nasiel opiciak, ktory mi aj za moj dobry skutok dal :no: >:-[]
No dobre opiciacik, teba keby som stretol, tak ta odtlacim do priekopy ty vandrak ! >:-[]
28. 2. 2016 21:58
Re: Nádhera!
To je ale specifikum ceskeho, slovenskeho a trochu aj polskeho trhu. 4kolko mania. V nemecku je ten pomer uplne opacny, okrem audi. Staci ist len nedaleko k madarom a hned vidis ten pokles stvorkoliek. U nas je ale situacia na trhu taka, ze ludia co si objednavaju auta povacsine zoberu 4matic/xdrive/quattro lebo vedia, ze pri predaji jazdenky ak nemaju stvorkolku akokeby nemali auto. Ja som dlho jazdil len jednu hnanu naparavu, podla mna v nasich podmienkach nieje dovod. Uznavam AWD ma svoje caro ale nikdy sa mi nestalo ani s dvojkolkou aby som niekam nevysiel. Kvalitna zimna guma a trosku rozumu robi svoje :-)
28. 2. 2016 19:09
Re: Nádhera!
audi už nejde rozeznat ani zezadu,co bezpečně poznám je jenom A1 ,v řadě Q poznám akorát Q7...mercedes je to ale nádherný...
28. 2. 2016 19:02
MB
kus luxusu na kolech,nádhera..
Avatar - fOE
28. 2. 2016 12:37
Re: Nádhera!
Ja si myslim ze naprosto bezny vzorek lidi kteri maji auto jen jako prostredek z bodu A do B. S kolegou jsem se bavil a normalne mi rekl ze nemit tohle firemni, tak ma nejaky golf. Proste neresi a i ta audi s FWD a 177k je nejlepsi auto jake kdy mel (coz sice zhodnoti, ale zaroven doda ze mu to je jedno). A podobny patern vidim i u ostatnich.
A tohle bude stale castejsi obrazek, dnesni 2L s 190k proste staci, a pohon 4x2 v nasich klimatickych podminkach staci zrovnatak. Zlata era V6/R6 uz byla, ted uz to pujde (i diky pokrokum ve vykonech 4 valcu) jen strme dolu. ;-\