Nový Nissan Juke se začíná vyrábět. Navzdory hrozícímu brexitu vzniká v Británii
Zatímco výroba X-Trailu nakonec nebude probíhat v britském Sunderlandu, produkce nového Nissanu Juke v Británii zůstává.
Po letech čekání jsme se letos konečně dočkali, když Nissan představil druhou generaci populárního malého SUV Juke. Ta přijíždí dlouhých deset let po debutu předchůdce. Tento týden se nový Juke začal sériově vyrábět, a to opět v britském Sunderlandu, odkud vyjížděl i předchůdce.
Výroba Juku zůstává v Sunderlandu i navzdory hrozícímu brexitu. Právě odchod Velké Británie z Evropské unie byl jedním z důvodů, proč Nissan nakonec zrušil plán vyrábět v Anglii příští generaci SUV X-Trail. V Sunderlandu zatím zůstává vedle Juku také Qashqai a Leaf, automobilka však varuje, že pokud dojde k brexitu bez dohody, možná další budoucnost závodu přehodnotí.
To je však jen možná budoucnost, zatím se zaměřme na současnost. Sunderland je jedinou továrnou, kde se nový Juke bude vyrábět. Automobil byl totiž vyvinut primárně pro Evropu – 70 % produkce se má prodat ve státech Evropské unie. Pro jiné kouty světa má totiž Nissan malé SUV Kicks. I z toho důvodu Juke II vznikal v britských vývojových a designérských centrech značky.
Do výroby druhé generace Juku Nissan investoval v britské továrně na 100 milionů liber (2,87 miliardy korun). Investice byly mimo jiné užity na čtyři lakovací kabiny v lakovně, v níž je možné vůz nalakovat jedné z 15 různých barevných kombinací. Upravena byla také svařovna, pro tvorbu komponentů z ultra vysokopevnostní ocele. Navíc bylo potřeba vyškolit zaměstnance, což zabralo více než 5.000 hodin.
Nissan Juke se začne na trzích napříč Evropou prodávat během letošního listopadu. Z motorů je pro toto malé SUV zatím potvrzen výhradně přeplňovaný tříválec 1.0 DIG-T o výkonu 86 kW, který si Nissan též vyrábí v Sunderlandu. Spárovat ho bude možné jak s šestistupňovým manuálem, tak se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou.