Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Leaf už nebude ničit baterky. Poprvé dostane aktivní chlazení

Nissan Leaf
Nissan Leaf
Nissan Leaf
Nissan Leaf
10 Fotogalerie
Michal Dokoupil
Diskuze (4)

Ještě před nástupem Tesly byl nejprodávanějším elektromobilem světa Nissan Leaf. Japonská automobilka se na úspěch dvou generací chystá navázat třetí, která vyřeší i některé zásadní problémy.

Nissan Leaf je mezi elektromobily pojem. Jako první sériově vyráběný elektromobil s lithiovými bateriemi stál na počátku jejich současné popularity a ve dvou generacích se jej prodalo kolem 640.000 kusů. Zároveň se kvůli problémům s baterií, která neměla žádný systém chlazení či výhřevu, stal původcem mnoha současných pověr o elektromobilech.

Třetí generace plánuje tohle napravit a jinak navázat na úspěch předchozích leafů. Tentokrát už na to nepůjde jako hatchback, ale jako SUV, což už nějakou dobu víme a fotky už nám Nissan také ukázal. Nově řekl více k technice.

Novinka stojí na platformě AmpR Medium (CMF-EV), kterou využívá i větší Nissan Ariya, Renaulty Mégane a Scénic E-Tech, nebo Alpine A390. Opět tedy musíme počítat s pohonem předních kol, ale technika se má od sourozenců na stejné platformě lišit. Leaf má být prvním Nissanem s novým pohonem, který japonská značka označuje jako 3 v 1, protože součástí jednotky je krom motoru samotného také střídač a reduktor. Proti předchozí generaci je o 10 % menší, má výkon 160 kW a točivý moment 355 Nm. Tedy velmi podobné údaje, jaké měl předchozí Leaf+.

Třetí Leaf jako první dostane aktivní tepelný management baterie, využívající chladící kapalinu. Hlavní inženýr projektu Hiroki Isobe k tomu řekl: „Nejvyšší prioritou pro náš inženýrský tým byla optimalizace termálního managementu a maximální využití energií. Dokonce zachytáváme odpadní teplo produkované palubní nabíječkou k ohřevu baterie.“ Díky tomu by měl nový Leaf dosáhnout většího dojezdu v zimě a zamezit problémům s degradací baterie.

Podvozek využívá víceprvkové zavěšení zadní nápravy a slibuje až o 66 % lepší laterální tuhost. Zlepšil se poloměr otáčení, který je jen 5,3 metru, ale zajímavou informací je umístění jednotky HVAC (vzduchotechnika) pod kapotu místo pod palubní desku. Nissan říká, že to umožnilo větší a vzdušnější kabinu, ale asi na úkor předního kufru. Lepší má být odhlučnění kabiny, a to až o 2 decibely při městských rychlostech.

Video placeholder
Nový Leaf už nebude ničit baterky. Poprvé dostane aktivní chlazení • Zdroj: Nissan

Zdroj: Nissan, zdroj foto: Nissan, zdroj videa: Nissan

Vstoupit do diskuze (4)