Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Nissan X-Trail se spolehne na dieselovou šestnáctistovku

5. 3. 2014
46
41
Zobrazit náhledy (46)
Nissan X-Trail Nissan X-Trail Nissan X-Trail Nissan X-Trail Nissan X-Trail Nissan X-Trail Nissan X-Trail Nissan X-Trail Nissan X-Trail Nissan X-Trail Nissan X-Trail Nissan X-Trail Nissan X-Trail Nissan X-Trail Nissan X-Trail Nissan X-Trail Nissan X-Trail Nissan X-Trail Nissan X-Trail Nissan X-Trail Nissan X-Trail Nissan X-Trail Nissan X-Trail Nissan X-Trail Nissan X-Trail Nissan X-Trail Nissan X-Trail Nissan X-Trail Nissan X-Trail Nissan X-Trail Nissan X-Trail Nissan X-Trail Nissan X-Trail Nissan X-Trail Nissan X-Trail Nissan X-Trail Nissan X-Trail Nissan X-Trail Nissan X-Trail Nissan X-Trail Nissan X-Trail
Třetí generace modelu X-Trail půjde cestou downsizingu. Na evropských trzích bude nejdůležitější verzí motor 1.6 dCi, který Nissan nabízí již do Qashqaie.

Nový X-Trail debutoval již na podzim na frankfurtském autosalonu, k evropským zákazníkům se ale dostane teprve v létě, a tak si Nissan mnoho zajímavých informací nechal až na právě probíhající ženevský autosalon. Novinka využije modulární platformu CMF, bude tedy vlastně větším sourozencem nového Qashqaie.

Modulární technika přináší větší rozvor, mezigeneračně naroste z 2630 na 2706 mm (nový Qashqai má 2646 mm). Délka se změní ovšem jen nepatrně, ze 4630 na 4635 mm. To zajišťuje dostatečný odstup od menšího crossoveru, Qashqai je o 25 cm kratší. Mimochodem, nový X-Trail má velmi slušnou světlou výšku 210 mm.

X-Trail je živým svědkem éry downsizingu. První generace používala turbodiesel o objemu 2,2 litru (100 kW, 310 N.m), ta odcházející měla pod kapotou dvoulitr se 110 kW a 320 N.m (alternativně 127 kW a 360 N.m). Novinka opět ubere objem a vsadí na agregát 1.6 dCi – ten dosahuje 96 kW a 320 N.m.

Hlavní důvod je zřejmý, snížit kombinovanou spotřebu, resp. emise CO2. X-Trail dosáhne hodnoty 4,9 l/100 km, v provedení 4x4 pak 5,3 l/100 km. Nissan nabídne také kombinaci pohonu předních kol s bezestupňovou převodovkou XTronic. Zde také slibuje střídmé nároky na palivo, v homologačním měření vyjádřené číslem 5,2 l/100 km.

V roce 2015 se paleta motorů rozšíří o benzinový 1.6 DIG-T. Motor, který se už letos v létě objeví v Qashqai, má 120 kW a 240 N.m. Sesterská automobilka Renault navíc představila dvojitě přeplňovanou verzi motoru 1.6 dCi se 118 kW a 360 N.m, o jeho případném nasazení do X-Trailu se ale Nissan zatím nezmiňuje.

Kromě progresivní volby motorů překvapí nový X-Trail také technickými inovacemi. LED světlomety mají o 50 % nižší spotřebu energie než xenonové výbojky, řízení usnadní a posádku pomáhá chránit sada bezpečnostních asistentů Nissan Safety Shield, vylepšený navigační systém NissanConnect zase aktualizuje informace přes internet ze služeb Google.

Prodej nového X-Trailu, který nepřímo nahradí sedmimístný Qashqai+2, bude zahájen v červenci 2014.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - pelikoš
Motor 1.6 diesel..
| 8. 3. 2014
myslím,že vrcholem bude 1.6 bi-turbo ;-)
Avatar - Jaros71
Motor 1.6 diesel..
| 7. 3. 2014
Jen aby ten silný diesel vůbec byl... :-!
Avatar - pelikoš
Nic moc
| 6. 3. 2014
přesně.superlativ :yes:
Avatar - pelikoš
Objem ničím nenahradíš
| 6. 3. 2014
IQ ničím nenahradíš :-!
Avatar - pelikoš
Další důvod
| 6. 3. 2014
;-) :-!

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku