Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Range Rover už pilně testuje na Severní smyčce. Představí se v roce 2021

David Bureš David Bureš 4. 8. 2020 • 05:21
52
Zobrazit náhledy (52)
Land Rover Range Rover Land Rover Range Rover Land Rover Range Rover Land Rover Range Rover Land Rover Range Rover Land Rover Range Rover Land Rover Range Rover Land Rover Range Rover Land Rover Range Rover Land Rover Range Rover Land Rover Range Rover Land Rover Range Rover Land Rover Range Rover Land Rover Range Rover Land Rover Range Rover Land Rover Range Rover Land Rover Range Rover Land Rover Range Rover Land Rover Range Rover Land Rover Range Rover Land Rover Range Rover Land Rover Range Rover Land Rover Range Rover Land Rover Range Rover Land Rover Range Rover Land Rover Range Rover Land Rover Range Rover Land Rover Range Rover Land Rover Range Rover Land Rover Range Rover Land Rover Range Rover Land Rover Range Rover Land Rover Range Rover Land Rover Range Rover Land Rover Range Rover Land Rover Range Rover Land Rover Range Rover Land Rover Range Rover Land Rover Range Rover Land Rover Range Rover Land Rover Range Rover Land Rover Range Rover Land Rover Range Rover Land Rover Range Rover Land Rover Range Rover Land Rover Range Rover Land Rover Range Rover

Range Rover páté generace se světu představí příští rok. Bude postaven na zcela nových základech, přičemž se očekává využití spolupráce s BMW, včetně oblasti motorů.

Range Rover je dodnes symbolem luxusního SUV. Jenže doba, kdy byl jediný na trhu, je už dávno pryč, a tak britský specialista na SUV musí při přípravách páté generace „Range“ využít to nejlepší, aby byl konkurence schopný. Vždyť postavit se bude muset nejen BMW X7 nebo Mercedesu GLS, ale také třeba Bentley Bentayga.

Přestože práce na novém Range Roveru ovlivnila pandemie koronaviru, vývoj auta jede na plné obrátky tak, aby se vůz světu představil v roce 2021, jak je v plánu. I proto byl prototyp luxusního SUV nedávno zachycen na Severní smyčce Nürburgringu, kde se pilně testují jeho jízdní vlastnosti.

Testovat je opravdu co, protože vůz využije jako vůbec první zcela novou platforma MLA. Ta vsadí na hliníkovou konstrukci kvůli snížení hmotnosti a přizpůsobí se zástavbě hybridního a plug-in hybridního pohonu. Novinkou bude též elektronicky systém umožňující online aktualizace multimediálního systému vzduchem, bez nutnosti navštívit servis, tedy to, co umí Tesla a nově i Volkswagen.

Konkrétní nabídka motorů je zatím ve hvězdách, jistotou je pouze nasazení mildhybridního pohonu a plug-in hybridního pohonu. Počítá se také s využitím benzinového vidlicového osmiválce, který je na vybraných trzích pořád nutností. Jen už se Land Rover nespolehne na vlastní techniku, ale využije spolupráce s BMW. Už delší dobu se v zákulisí hovoří o dodávce mnichovské 4,4litrové V8 s dvěma turby britskému výrobci, přičemž právě budoucí Range Rover tuto náhradu za dnešní kompresorový pětilitrový osmiválec má využít. Do budoucna je pak pravděpodobnou možností i příchod plně elektrického Range Roveru.

Co se týče vzhledu, tak neočekávejme žádnou revoluci, což ostatně naznačuje i maskovaný prototyp zachycený na přiloženém videu. Range Rover zůstane zkrátka Range Roverem, byť celkový tvar díky širšímu postoji může být majestátnější než dnes. Zajímavostí je každopádně zachování konvenčních vnějších klik dveří a nikoliv těch zapuštěných jako třeba u Velaru. Opět pak počítejme s dvěma karosářskými verzemi, standardní a prodlouženou.

Související články

Témata

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku