Nový Range Rover už zná české ceny. Dáte za něj nejméně 3,2 milionu Kč
Pátá generace Range Roveru je zatím nabízena s šestiválcovými mildhybridy (vznětovými i zážehovým) a vrcholnou V8 o objemu 4,4 litru. Počítá se i s dvěma plug-in hybridy a elektrickou verzí.
Range Rover se představil v nové, již páté generaci a spolu s tím už odhalil také české ceny. Startují na částce 3.241.132 korun za mildhybridní třílitrový turbodiesel D250 o výkonu 183 kW, který je standardně spárovaný s osmistupňovým automatem a pohonem všech kol, s elektronickým aktivním diferenciálem vzadu a natáčením zadních kol.
Základní výbava je už bohatá, jak se ostatně na novou generaci vlajkové lodi automobilky Land Rover sluší a patří. Zahrnuje vzduchové odpružení, diodové světlomety, pevné panoramatické střešní okno, dešťový a světelný senzor, kůží čalouněnou palubní desku, elektricky nastavitelná sedadla vpředu s vyhříváním, elektricky sklopná zadní sedadla nebo multifunkční kožený volant.
Nechybí ani 21“ kola, třízónová klimatizace, hudební systém Meridian se 14 reproduktory o výkonu 400 W, multimediální systém s 13,1“ obrazovkou včetně navigace, elektrické dovírání dveří, bezklíčový vstup nebo bezdotykové otevírání víka zavazadelníku.
Z asistenčních systémů tu je sledování mrtvých úhlů, adaptivní omezovač rychlosti nebo rozpoznávání dopravních značek.
Range Rover: České ceny nové generace | |||||
Motor | D250 MHEV | D300 MHEV | D350 MHEV | P400 MHEV | P530 |
Největší výkon [kW] | 183 | 221 | 257 | 294 | 390 |
Maximální točivý moment [N.m] | 600 | 650 | 700 | 550 | 750 |
Převodovka | 8A | 8A | 8A | 8A | 8A |
Maximální rychlost [km/h] | 206 | 218 | 234 | 242 | 250 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 8,3 | 6,9 | 6,1 | 5,8 | 4,6 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 7,7 | 7,7 | 7,7 | 9,7 | 11,4 |
Cena Range Rover [Kč] | 3.241.132 | 3.337.404 | 3.431.001 | 3.431.001 | 3.674.353 |
Cena Range Rover Autobiography [Kč] | 3.866.896 | 3.963.167 | 4.056.764 | 4.056.764 | 4.300.116 |
Cena Range Rover First Edition [Kč] | - | - | 4.276.049 | 4.276.049 | 4.519.401 |
To však neznamená, že ne by nebylo si za co připlácet. Je tu ještě stupeň tradičně nazvaný Autobiography s digitálními LED světlomety, posuvným panoramatickým střešním oknem, vyhřívaným čelním sklem, vyhřívaným volantem, čtyřzónovou klimatizací nebo 22“ koly. Přední sedadla jsou masážní, s funkcí vyhřívání i ventilování, čalounění pak obstarává semianilinová kůže. Nechybí ani head-up displej, audiosystém Meridian s 34 reproduktory o výkonu 1.600 W nebo prvky ze zakázkové výroby, jako je obložení interiéru nebo dvoubarevné čalounění stropu.
Start výroby navíc oslavuje také úvodní edice First Edition. Tu pořídíte až s vrcholným vznětovým šestiválcem D350 MHEV s výkonem 257 kW, a to za 4.276.049 korun. Odlišuje se přitom zatmavenými okny, 23“ koly, speciálním obložením kabiny, čalouněním semianilinovým kůží nebo zábavním systémem pro cestující vzadu s 11,4“ obrazovkou.
Komu by pak základní verze dlouhá 5.052 mm nestačila, je tu ještě prodloužené provedení s délkou dokonce 5.252 mm, které půjde pořídit i v sedmimístné konfiguraci. Jeho ceny začínají na částce 3.524.598 korun, za kterou je možné vybírat mezi turbodieselem D350 MHEV (257 kW) a benzinovým šestiválcem P400 MHEV (294 kW).
Nabídka se navíc bude dále rozšiřovat. Nový Range Rover bude nabízen také jako plug-in hybrid, počítá se rovněž s luxusní variantou SV z dílny divize SVO, která nabídku doplní v roce 2022. Pro rok 2022 se pak počítá s příchodem čistě elektrického Range Roveru.