Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Range Rover už zná české ceny. Dáte za něj nejméně 3,2 milionu Kč

David Bureš
Diskuze (16)

Pátá generace Range Roveru je zatím nabízena s šestiválcovými mildhybridy (vznětovými i zážehovým) a vrcholnou V8 o objemu 4,4 litru. Počítá se i s dvěma plug-in hybridy a elektrickou verzí.

Range Rover se představil v nové, již páté generaci a spolu s tím už odhalil také české ceny. Startují na částce 3.241.132 korun za mildhybridní třílitrový turbodiesel D250 o výkonu 183 kW, který je standardně spárovaný s osmistupňovým automatem a pohonem všech kol, s elektronickým aktivním diferenciálem vzadu a natáčením zadních kol.

Základní výbava je už bohatá, jak se ostatně na novou generaci vlajkové lodi automobilky Land Rover sluší a patří. Zahrnuje vzduchové odpružení, diodové světlomety, pevné panoramatické střešní okno, dešťový a světelný senzor, kůží čalouněnou palubní desku, elektricky nastavitelná sedadla vpředu s vyhříváním, elektricky sklopná zadní sedadla nebo multifunkční kožený volant.

Nechybí ani 21“ kola, třízónová klimatizace, hudební systém Meridian se 14 reproduktory o výkonu 400 W, multimediální systém s 13,1“ obrazovkou včetně navigace, elektrické dovírání dveří, bezklíčový vstup nebo bezdotykové otevírání víka zavazadelníku.

Z asistenčních systémů tu je sledování mrtvých úhlů, adaptivní omezovač rychlosti nebo rozpoznávání dopravních značek.

Range Rover: České ceny nové generace
Motor D250 MHEV D300 MHEV D350 MHEV P400 MHEV P530
Největší výkon [kW] 183 221 257 294 390
Maximální točivý moment [N.m] 600 650 700 550 750
Převodovka 8A 8A 8A 8A 8A
Maximální rychlost [km/h] 206 218 234 242 250
Zrychlení 0-100 km/h [s] 8,3 6,9 6,1 5,8 4,6
Komb. spotřeba [l/100 km] 7,7 7,7 7,7 9,7 11,4
Cena Range Rover [Kč] 3.241.132 3.337.404 3.431.001 3.431.001 3.674.353
Cena Range Rover Autobiography [Kč] 3.866.896 3.963.167 4.056.764 4.056.764 4.300.116
Cena Range Rover First Edition [Kč] - - 4.276.049 4.276.049 4.519.401

To však neznamená, že ne by nebylo si za co připlácet. Je tu ještě stupeň tradičně nazvaný Autobiography s digitálními LED světlomety, posuvným panoramatickým střešním oknem, vyhřívaným čelním sklem, vyhřívaným volantem, čtyřzónovou klimatizací nebo 22“ koly. Přední sedadla jsou masážní, s funkcí vyhřívání i ventilování, čalounění pak obstarává semianilinová kůže. Nechybí ani head-up displej, audiosystém Meridian s 34 reproduktory o výkonu 1.600 W nebo prvky ze zakázkové výroby, jako je obložení interiéru nebo dvoubarevné čalounění stropu.

Start výroby navíc oslavuje také úvodní edice First Edition. Tu pořídíte až s vrcholným vznětovým šestiválcem D350 MHEV s výkonem 257 kW, a to za 4.276.049 korun. Odlišuje se přitom zatmavenými okny, 23“ koly, speciálním obložením kabiny, čalouněním semianilinovým kůží nebo zábavním systémem pro cestující vzadu s 11,4“ obrazovkou.

Video se připravuje ...

Komu by pak základní verze dlouhá 5.052 mm nestačila, je tu ještě prodloužené provedení s délkou dokonce 5.252 mm, které půjde pořídit i v sedmimístné konfiguraci. Jeho ceny začínají na částce 3.524.598 korun, za kterou je možné vybírat mezi turbodieselem D350 MHEV (257 kW) a benzinovým šestiválcem P400 MHEV (294 kW).

Nabídka se navíc bude dále rozšiřovat. Nový Range Rover bude nabízen také jako plug-in hybrid, počítá se rovněž s luxusní variantou SV z dílny divize SVO, která nabídku doplní v roce 2022. Pro rok 2022 se pak počítá s příchodem čistě elektrického Range Roveru.

David Bureš
Diskuze (16)

Doporučujeme

30. 10. 2021 08:53
Re: Cena
To Durango vypadá o dost zajímavěji než nudný design vycizelovaného Range. Je to auto tak nějak bez emocí a od filozofie prvního Range je sakra daleko… No nic 100 lidí, 100 chutí.
Avatar - Barrichello
29. 10. 2021 13:25
Re: Kral
Tak tak, doba kdy auto v Británni ještě dělali britové a v německu němci je dávno ta tam, to musíte sáhnou leda po veteránech, pokud chcete taková auta :-)
Avatar - Barrichello
29. 10. 2021 13:22
Re: Cena
interiér se dělá v různých barvách, může si každej vybrat jakou chce.

Jinak samozřejmě Durango není luxusní SUV. Ale výkonově tato verze špička
29. 10. 2021 13:13
Re: Cena
Jasně, kupci RR půjdou do Duranga aby s ním pak mohli závodit na semaforech... Jsou to totiž přesně ti, co je nezajímá kýčovitý interiér a horší podvozek :D
29. 10. 2021 13:09
Re: Kral
No tak asistenci dlouhodobě outsourcují. Je to ostuda. Kdysi jsem na XF za Vídní udělal zadní gumu (tuším že to bylo 275/35/20). Bylo to lehce po obědě a kolem 19h jsme vyráželi v náhradním BMW 5GT do Sazburgu.

Já bohudík se spolehlivostí tohoto koncernu nikdy problém neměl, ale to ani u němců.