Nový Renault Clio má české ceny, začíná hluboko pod čtyřmi sty tisíci
Modernizované clio zůstalo na podobných cenách, jako to dosluhující – základ začíná na stejných 383 tisících. Hybridní provedení je nově možné pořídit i v základní výbavě, v níž stojí od 513 tisíc korun. Zlevnilo i v prostředním výbavovém stupni.
Renault Clio, který se před několika měsíci odhalil v modernizované podobě, už zná ceny, za které se bude v Česku prodávat. Navzdory trendu zdražování naprosto všeho zůstal základ na 383 tisících korunách před třicetitisícovým výkupním bonusem, dáte-li své staré auto na protiúčet.
Novinka má trochu jinak pojmenovanou základní výbavu Evolution a nejvyšší Esprit Alpine. Také z nabídky zmizel 140k zážehový čtyřválec bez hybridního ústrojí, vrcholem nově je 143k hybrid označený E-Tech. Ten je spolu se základním litrovým tříválcem o 90 koních možno mít ve všech provedeních.
Nový Renault Clio: Ceny a základní technická data | |||
Motorizace | TCe 90 | TCe 100 LPG | E-Tech 145 |
Zdvihový objem (cm3) | 999 | 999 | 1598 |
Válce/ventily | 3/12 | 3/12 | 4/16 |
Nejvyšší výkon (kW) | 67 | 74 | 105 |
Převodovka | 6st. man. | 6st. man. | multimódová aut. |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 174 | 174 | 174 |
Spotřeba dle WLTP (l/100 km) | 5,4-5,5 | 7,0-7,1 (LPG) | 4,2-4,3 |
Cena Evolution (Kč) | 383.000 | 403.000 | 513.000 |
Cena Techno (Kč) | 433.000 | 453.000 | 563.000 |
Cena Esprit Alpine (Kč) | 493.000 | - | 623.000 |
Základní výbava Evolution obsahuje suitu airbagů, LEDkové světlomety, klimatizaci, 7“ displej coby přístrojový štít a stejně velký centrální displej, jehož systém Easy Link nabídne bezdrátové zrcadlení smartphonu. Vzadu jsou couvací senzory, světla i stěrače jsou automatické, volant je potažený umělou kůží a už v základu je metalíza – oranžová Valencia.
Prostřední verze Techno přidává automatickou klimatizaci, bezklíčový přístup, couvací kameru, bezdrátovou nabíječku, možnost volby jízdních režimů, ambientní osvětlení, jiný, údajně příď formule 1 připomínající přední nárazník, zatmavená zadní okna nebo 16“ litá kola.
Vrcholné provedení Esprit Alpine nabízí větší, desetipalcový displej v místě přístrojového štítu, 9,3“ centrální obrazovku, elektrickou parkovací brzdu, sledování mrtvého úhlu, sledování příčného provozu za vozidlem, adaptivní tempomat, sportovní sedadla se specifickým čalouněným a modrými detaily, automatická dálková světla či 17“ litá kola.
Pohonná ústrojí sestávají z verzí TCe 90 a jeho plynového provedení TCe 100 LPG, a konečně hybridu E-Tech o kombinovaném výkonu 143 koní. Všechna ústrojí jsou svými technickými parametry totožná s těmi v dosavadní verzi clia s výjimkou spotřeby paliva a emisí CO2, které se ovšem liší v rámci desetin litru, resp. jednotek gramů CO2 na kilometr.
Modernizované clio se začne na českém trhu prodávat od 1. září letošního roku, první kousky do českých showroomů dorazí ještě v průběhu září.