Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Renault Clio má české ceny, začíná hluboko pod čtyřmi sty tisíci

Marek Bednář
Diskuze (8)

Modernizované clio zůstalo na podobných cenách, jako to dosluhující – základ začíná na stejných 383 tisících. Hybridní provedení je nově možné pořídit i v základní výbavě, v níž stojí od 513 tisíc korun. Zlevnilo i v prostředním výbavovém stupni.

Renault Clio, který se před několika měsíci odhalil v modernizované podobě, už zná ceny, za které se bude v Česku prodávat. Navzdory trendu zdražování naprosto všeho zůstal základ na 383 tisících korunách před třicetitisícovým výkupním bonusem, dáte-li své staré auto na protiúčet.

Novinka má trochu jinak pojmenovanou základní výbavu Evolution a nejvyšší Esprit Alpine. Také z nabídky zmizel 140k zážehový čtyřválec bez hybridního ústrojí, vrcholem nově je 143k hybrid označený E-Tech. Ten je spolu se základním litrovým tříválcem o 90 koních možno mít ve všech provedeních.

Nový Renault Clio: Ceny a základní technická data
Motorizace TCe 90 TCe 100 LPG E-Tech 145
Zdvihový objem (cm3) 999 999 1598
Válce/ventily 3/12 3/12 4/16
Nejvyšší výkon (kW) 67 74 105
Převodovka 6st. man. 6st. man. multimódová aut.
Nejvyšší rychlost (km/h) 174 174 174
Spotřeba dle WLTP (l/100 km) 5,4-5,5 7,0-7,1 (LPG) 4,2-4,3
Cena Evolution (Kč) 383.000 403.000 513.000
Cena Techno (Kč) 433.000 453.000 563.000
Cena Esprit Alpine (Kč) 493.000 - 623.000

Základní výbava Evolution obsahuje suitu airbagů, LEDkové světlomety, klimatizaci, 7“ displej coby přístrojový štít a stejně velký centrální displej, jehož systém Easy Link nabídne bezdrátové zrcadlení smartphonu. Vzadu jsou couvací senzory, světla i stěrače jsou automatické, volant je potažený umělou kůží a už v základu je metalíza – oranžová Valencia.

Prostřední verze Techno přidává automatickou klimatizaci, bezklíčový přístup, couvací kameru, bezdrátovou nabíječku, možnost volby jízdních režimů, ambientní osvětlení, jiný, údajně příď formule 1 připomínající přední nárazník, zatmavená zadní okna nebo 16“ litá kola.

Video se připravuje ...

Vrcholné provedení Esprit Alpine nabízí větší, desetipalcový displej v místě přístrojového štítu, 9,3“ centrální obrazovku, elektrickou parkovací brzdu, sledování mrtvého úhlu, sledování příčného provozu za vozidlem, adaptivní tempomat, sportovní sedadla se specifickým čalouněným a modrými detaily, automatická dálková světla či 17“ litá kola.

Pohonná ústrojí sestávají z verzí TCe 90 a jeho plynového provedení TCe 100 LPG, a konečně hybridu E-Tech o kombinovaném výkonu 143 koní. Všechna ústrojí jsou svými technickými parametry totožná s těmi v dosavadní verzi clia s výjimkou spotřeby paliva a emisí CO2, které se ovšem liší v rámci desetin litru, resp. jednotek gramů CO2 na kilometr.

Modernizované clio se začne na českém trhu prodávat od 1. září letošního roku, první kousky do českých showroomů dorazí ještě v průběhu září.

Marek Bednář
Diskuze (8)

Doporučujeme

31. 8. 2023 13:23
Re: Co je to všechno plastné, když...
Škoda......
31. 8. 2023 13:19
Trága
Všechny verze mají stejnou Nejvyšší rychlost??
A jen 174km/h???!!! Tak málo?
Nejsilnější jen s automatem.
Kde je TCe140????

Svět se fakt zbláznil..... :no: :no: :no:
Avatar - twistedTSD
31. 8. 2023 10:19
Re: Co je to všechno plastné, když...
Nepochopitelné je, proč tam nikdy nedali 1.0 přímovstřik. V Micře byl.
31. 8. 2023 09:51
Re: Co je to všechno plastné, když...
Skladovky už nejsou a ojetiny se dají najít kolem 430-480 tis Kč, např:

https://www.sauto.cz/…t/clio/193534939

Asi lepší než koupit ten hybrid...
31. 8. 2023 09:21
Re: Co je to všechno plastné, když...
Prodejnost skvělého 1,3 TCe TCe 140 byla u nás i celoevropsky velmi minimální, proto jej stáhli z trhu spolu s koncem výroby stávajících verzí.