Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Saab 9-3 Sport Sedan je tady!

Michal Fokt
Diskuze (14)
Švédská automobilka Saab rozjíždí slibovanou ofenzívu nových modelů opravdu ve velkém stylu. Alespoň to napovídá nová „devět-trojka“.

Švédská automobilka Saab rozjíždí slibovanou ofenzívu nových modelů opravdu ve velkém stylu. Alespoň to napovídá nová „devět-trojka“.

U Saabu nemluvili do větru, když ohlašovali brzkou obměnu vozového parku. První vlaštovkou se stal Saab 9-3 s přídomkem Sport Sedan. Zatím není jasné, zda půjde o celé jméno, nebo jestli je označení sportovní sedan jen marketingový trik na zvýraznění image tohoto automobilu.

Při prohlížení prvních snímků vozu 9-3 nám doslova spadla brada. Nový styling je totiž opravdu vydařený. Je sice pravda, že už to není ten Saab, kterého známe, tedy vůz se sice charakteristickým, ale ne každému oku lahodícím řešením zadní partie, ale o to lépe vypadá. Lehká ztráta originality je totiž v tomto případě rozhodně ku prospěchu věci. Zepředu je to stále ten známý „sabík“ s nezaměnitelnou přední maskou, řešení předních světlometů a jejich navázání na kapotu nám ale připomíná cosi německého… Nádherně dynamický je profil automobilu, ze kterého lze v zadní části vyčíst navázání na design stávajícího modelu 9-5, bok však má v sobě možná i něco z krasavce jménem Seat Toledo, i když ve výrazně sportovnějším stylu. Vzadu je taktéž zřejmé pokračování linie, dané již zmíněným vozem Saab 9-5, pouze tvary krycích skel zadních světel jsou poněkud oblejší. Podle spoilerů na náraznících a prazích lze soudit, že si Saab vybral k představení nového modelu verzi osazenou sportovní sadou (tedy proto Sport Sedan), zatímco sériové modely budou s největší pravděpodobností bez těchto příkras.

Interiér neslevil z tradičního konzervatizmu, okolí kapličky nám však silně připomíná Seata Ibizu (že by se Seveřanům zalíbil styl Waltera De Silvy?) Sedadla ohromují výrazným profilováním, které ale ještě není důkazem špičkového bočního vedení, nicméně doufejme, že jsou opravdu sportovní. Zavazadlový prostor pojme lehce podprůměrných 425 l nákladu, což ovšem rozhodně není zádná katastrofa.

Pokud jde o použitou techniku, má nový Saab 9-3 vpředu vzpěry McPherson, vzadu je zatím blíže neurčené čtyřprvkové nezávislé zavěšení (ovšem takovýto závěs může mít i polotuhá náprava, třeba Nissanův Multilink…). K dispozici bude pětistupňová a šestistupňová převodovka s přímým řazením, alternativou je pětistupňový automat s možností ruční volby rychlostí. V nabídce budou výhradně turbomotory, a to tři zážehové a jeden přeplňovaný vznětový. Základem je jednotka 1.8t s výkonem 110 kW při 5500/min a točivým momentem 240 N.m při 2500/min, následuje 2.0t/129 kW při 5500/min (265 N.m při 2500/min) a vrcholem palety je 2.0T s výkonem 155 kW při 5500/min a točivým momentem 300 N.m při 2500/min. Turbodiesel 2.2 TiD disponuje výkonem 92 kW při 4000/min a točivým momentem 280 N.m při 1500/min. Vůz bude mimo jiné vybaven standardně aktivními opěrkami hlavy (druhé generace), které Saab vymyslel, dále velkoplošným informačním displejem, ABS, brzdovým asistentem a systémem kontroly trakce TCS.

Nový 9-3 na nás udělal na první pohled opravdu dobrý dojem a už se těšíme na pařížský autosalon, kde si jej budeme moci prohlédnou naživo.

Michal Fokt
Diskuze (14)