Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Seat Leon TGI je tu. Verzi na CNG zatím pořídíte jen jako hatchback

David Bureš David Bureš 10. 2. 2021 • 06:18
24
Zobrazit náhledy (24)
Seat Leon TGI Seat Leon TGI Seat Leon 1.5 TSI (110 kW) Seat Leon 1.5 TSI (110 kW) Seat Leon 1.5 TSI (110 kW) Seat Leon 1.5 TSI (110 kW) Seat Leon 1.5 TSI (110 kW) Seat Leon 1.5 TSI (110 kW) Seat Leon 1.5 TSI (110 kW) Seat Leon 1.5 TSI (110 kW) Seat Leon 1.5 TSI (110 kW) Seat Leon 1.5 TSI (110 kW) Seat Leon 1.5 TSI (110 kW) Seat Leon 1.5 TSI (110 kW) Seat Leon 1.5 TSI (110 kW) Seat Leon 1.5 TSI (110 kW) Seat Leon 1.5 TSI (110 kW) Seat Leon 1.5 TSI (110 kW) Seat Leon 1.5 TSI (110 kW)

Seat Leon se po vzoru sesterské Škody Octavia a Volkswagenu Golf dočkal verze na stlačený zemní plyn.

Koncern Volkswagen Group loni obměnil svoji nabídku kompaktů, když na trh postupně uvedl nové generace Volkswagenu Golf, Škody Octavia, Seatu Leon a Audi A3. Od zahájení jejich prodeje však teprve průběžně rozšiřuje jejich nabídku. Konkrétně Leon se tak nově dočkal verze TGI na stlačený zemní plyn.

Provedení na CNG doplňuje bohatou nabídku pohonů pro tento model, který již čítá vedle konvenčních zážehových a vznětových motorizací také mildhybridy nebo plug-in hybridy. O pohon novinky se stará přeplňovaný zážehový čtyřválec o objemu 1,5 litru, který dosahuje nejvyššího výkonu 96 kW a točivého momentu 200 N.m. Jde tudíž o stejné ústrojí jako dříve uvedené ve Škodě Octavia a Volkswagenu Golf.

V případě Leonu značka avizuje, že derivát TGI bude dostupný pro obě karosářské varianty modelu, a to jak v kombinaci s manuální převodovkou, tak dvouspojkovým DSG. To pro Octavii i Golf je 1.5 TGI aktuálně dostupné výhradně s DSG, v případě Volkswagenu navíc pouze jako kombi Golf Variant. Také v jejich případě se však má nabídka postupně rozšířit.

Leon TGI se spoléhá na tři nádrže na CNG umístěné u zadní nápravy s celkovou využitelnou kapacitou 17,3 kilogramu. Taková velikost zajišťuje, že přímo na plyn Leon TGI ujede až 440 litrů bez nutnosti dotankování. Pro případ nouze je tu navíc ještě sekundární devítilitrová nádrž na benzin, kdyby CNG v nádržích došlo. Motor přitom mezi oběma pohony přepíná automaticky.

Agregát pracuje v Millerově spalovacím procesu s dřívějším uzavíráním sacích ventilů a vysokým kompresním poměrem 12,5:1 pro snížení emisí oxidu uhličitého. Ty ostatně činí 107 až 118 g/km CO2 podle metodiky WLTP. Udávaná spotřeba CNG pak má hodnotu 3,9 až 4,3 kilogramu na 100 kilometrů.

Seat teprve začal nový Leon na CNG vyrábět, automobil však už zná své první české ceny. Ve zveřejněném konfigurátoru je však Leon TGI zatím dostupný výhradně jako hatchback s převodovkou DSG. Ceny začínají na částce 654.900 korun za stupeň Style. Konvenční benzinový čtyřválec 1.5 TSI (96 kW) v takovém případě pořídíte v kombinaci s manuální převodovkou za 562.900 Kč.

Související články

Témata

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud