Volkswagen Golf přijíždí ve verzi TGI, na CNG slibuje dojezd až 400 km
Po Škodě Octavii a Audi A3 dostává pohonnou jednotku na CNG i osmá generace Volkswagenu Golf.
Koncern Volkswagen sice před časem ohlásil, že končí s dalším vývojem automobilů spalujících CNG – tedy stlačený zemní plyn. To mu ovšem nebránilo využít stávající technologii pro několik nejnovějších modelů značek Škoda, Audi nebo Seat. A nyní se k nim přidává i osmá generace Volkswagenu Golf.
Nový Golf TGI sdílí pohonné ústrojí se Škodou Octavií G-Tec a Audi A3 g-tron, což znamená použití starého známého přeplňovaného čtyřválce 1.5 TSI s nejvyšším výkonem 96 kW (130 k) a nejvyšším točivým momentem 200 N.m.
Motor běží v hospodárném Millerově cyklu a s vysokým kompresním poměrem 12.5:1. Navíc je vybaven turbodmychadlem s variabilní geometrií, které díky schopnosti měnit tlak plnění zásobuje motor vždy dostatkem vzduchu. Motor by tak měl být schopen vždy silně akcelerovat i z nízkých rychlostí a to při zachování ekologického a úsporného provozu
Stlačený zemní plyn je uložen ve třech nádržích s kapacitou 115 litrů nebo 17,3 kilogramu, což by při průměrné spotřebě 4,1 až 4,3 kilogramu CNG na 100 kilometrů mělo vystačit k bezpečnému dojezdu až 400 kilometrů čistě na plyn (dle WLTP). Nechybí ani devítilitrová záložní nádrž na benzín, který koncernové vozy obvykle využívají ke startování v nižších teplotách, nebo jako rezervu prodlužující celkový dojezd.
Pohon na CNG slibuje ve srovnání s pohonem na benzín až o 25 % nižší emise CO2, jak uvádí automobilka. Konkrétně u Golfu TGI bychom se přitom měli bavit o emisích v rozmezí 111 – 117g CO2 na kilometr. Výfukový plyny navíc obsahují výrazně nižší emise dusíku a minimum pevných částic.
Volkswagen Golf TGI by měl být na evropských trzích dostupný jak v tradiční pětidvéřové verzi, tak jako prostornější Golf Variant. Dostupnost na českém trhu ani ceny prozatím neznáme.