Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Volkswagen Golf TGI
Volkswagen Golf 2.0 TDI Evo DSG
Volkswagen Golf 2.0 TDI Evo DSG
Volkswagen Golf 2.0 TDI Evo DSG
49 Fotogalerie

Volkswagen Golf přijíždí ve verzi TGI, na CNG slibuje dojezd až 400 km

Po Škodě Octavii a Audi A3 dostává pohonnou jednotku na CNG i osmá generace Volkswagenu Golf.

Koncern Volkswagen sice před časem ohlásil, že končí s dalším vývojem automobilů spalujících CNG – tedy stlačený zemní plyn. To mu ovšem nebránilo využít stávající technologii pro několik nejnovějších modelů značek Škoda, Audi nebo Seat. A nyní se k nim přidává i osmá generace Volkswagenu Golf.

Nový Golf TGI sdílí pohonné ústrojí se Škodou Octavií G-Tec a Audi A3 g-tron, což znamená použití starého známého přeplňovaného čtyřválce 1.5 TSI s nejvyšším výkonem 96 kW (130 k) a nejvyšším točivým momentem 200 N.m.

Motor běží v hospodárném Millerově cyklu a s vysokým kompresním poměrem 12.5:1. Navíc je vybaven turbodmychadlem s variabilní geometrií, které díky schopnosti měnit tlak plnění zásobuje motor vždy dostatkem vzduchu. Motor by tak měl být schopen vždy silně akcelerovat i z nízkých rychlostí a to při zachování ekologického a úsporného provozu

Stlačený zemní plyn je uložen ve třech nádržích s kapacitou 115 litrů nebo 17,3 kilogramu, což by při průměrné spotřebě 4,1 až 4,3 kilogramu CNG na 100 kilometrů mělo vystačit k bezpečnému dojezdu až 400 kilometrů čistě na plyn (dle WLTP). Nechybí ani devítilitrová záložní nádrž na benzín, který koncernové vozy obvykle využívají ke startování v nižších teplotách, nebo jako rezervu prodlužující celkový dojezd.

Pohon na CNG slibuje ve srovnání s pohonem na benzín až o 25 % nižší emise CO2, jak uvádí automobilka. Konkrétně u Golfu TGI bychom se přitom měli bavit o emisích v rozmezí 111 – 117g CO2 na kilometr. Výfukový plyny navíc obsahují výrazně nižší emise dusíku a minimum pevných částic.

Volkswagen Golf TGI by měl být na evropských trzích dostupný jak v tradiční pětidvéřové verzi, tak jako prostornější Golf Variant. Dostupnost na českém trhu ani ceny prozatím neznáme.