Nový Volkswagen Passat má problémy s výrobou, kvůli robotům
Již zanedlouho dorazí k zákazníkům první exempláře očekávané osmé generace Volkswagenu Passat. Nyní vychází najevo, že zahájení výroby Passatu B8 doprovázejí problémy. Informovala o tom německá rozhlasová stanice NDR1.
Za potížemi stojí chybný software řídícího systému linky svařovacích robotů. Ti některé karoserie kvůli špatným instrukcím svařili chybně, následkem čehož musel Volkswagen sešrotovat na 700 karoserií. Kvůli jiným problémům musela automobilka opravit dalších 100 vozů. Tyto problémy znamenají, že se v říjnu nepodařilo postavit 2.200 aut z plánovaného počtu exemplářů.
Chybu v softwaru údajně způsobil současný náběh výroby dvou karosářských variant – sedanu a kombi. V Emdenu se navíc nadále vyrábí i model CC, postavený na základech minulé generace Passatu. Mluvčí značky Ludger Abeln nechce problémy s výrobou Passatu B8 komentovat, stanici NDR1 nicméně přiznal, že produkci tohoto vozu doprovázejí porodní bolesti. Ty už nicméně mají být vyřešeny.
Výpadky ve výrobě chce Volkswagen dohnat ještě před koncem roku. Od 8. prosince se nový Passat bude vyrábět i v přesčasových směnách, a to rovněž během vánočních svátků. Dodatečné směny údajně potrvají do konce ledna.
Za potíže s výrobou Passatu B8 ponesou následky také někteří vysoce postavení manažeři v továrně. Produkční manažer byl již údajně odvolán, šéf logistiky má pak odejít do předčasného důchodu.
Továrna Emden se rozkládá na ploše velké 4,1 milionu m2, zaměstnává na 9.200 pracovníků. Loni zde vzniklo 208.800 automobilů. Výroba Volkswagenů v Emdenu byla zahájena v roce 1964, automobilka tuto lokalitu zvolila pro výrobu i kvůli zdejšímu přístavu, který se stal důležitým dopravním uzlem značky pro převoz jejích aut.