Nový VW Golf od 359.900,- Kč, turbodiesel zatím od 461.700,-Kč
Pouhé dva stupně výbavy jsou záměrem, který prý zůstane i po doplnění dalších prvků příplatkové výbavy a náběhu zbývajících motorizací.
Pro zákazníka je důležité, že uváděné ceny platí pro třídveřové verze.
Za zadní pár dveří sice bude možné připlatit 5.000,-Kč, ale dovozce je zatím nabízí jen v paketu Comfort s tříramenným koženým volantem, koženou hlavicí řadicí páky a madlem ruční brzdy, vnějšími zpětnými zrcátky a bočními lištmi lakovanými v barvě vozu za stěží pochopitelných 4.900,-Kč. Což platí, pokud si paket koupíte k levnějšímu Trendlinu.
Stejně nazvaný paket Comfort za stejných 4.900,- Kč, ovšem zakoupený k provedení Highline znamená pro zákazníka kromě zadních dveří i upgrade na dvouzónovou automatickou klimatizaci a chlazení přihrádky spolujezdce.
I ten nejchudší model ve stylu "cena od" bude disponovat čelními, bočními i hlavovými airbagy včetně kolenního pro řidiče, ESP, úchyty Isofix, manuálně ovládanou klimatizací, autorádiem s CD přehrávačem a 4 reproduktory, elektricky ovládanými předními okny, a elektricky ovládanými a vyhřívanými zpětnými zrcátky.
A aby byl systém výbav ještě ....jasnější, lze za dalších 14.900,- Kč k paketu Comfort pro verzi Trendline koupit i paket All In, čímž vznikne definitivní výbavový mezistupeň obsahující automatickou dvouzónovou klimatizaci, alarm, tempomat, bederní opěrku, výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce a 15" kola z lehkých slitin.
PŘEDSTAVUJEME Volkswagen Golf – Golf Klasse pošesté |
VW Golf VI: První jízdní dojmy |
Euro NCAP: Volkswagen Golf – maximální skóre s jednou drobnou výhradou |
Zážehové motory jsou důsledně maloobjemové, letitý agregát 1.6/75 kW zde vypadá trochu jako zjevení - lze jej ale mít, stejně jako všechny ostatní motory (kromě 1.4/59 kW), i s dvouspojkovou převodovkou DSG. Za tu se připlácí zapamatovatelných 51.100,- Kč, bez ohledu na motorizaci.
Volkswagen Golf VI - přehled zážehových motorizací při zahájení prodeje | ||||
Motor | 1,4 (59 kW) (5M) | 1,6 (75 kW) (5M) | 1,4 TSI (90 kW) (6M) | 1,4 TSI (118 kW) (6M) |
Zdvihový objem [cm3] | 1390 | 1595 | 1390 | 1390 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 59/5000 | 75/5600 | 90/5000 | 118/5800 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] | 132/3800 | 148/3800 | 200/1500 | 240/2000 |
Max. rychlost [km/h] | 172 | 188 | 200 | 220 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 13,9 | 11,3 | 9,5 | 8 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 6,4 | 7,1 | 6,2 | 6 |
Cena Trendline [Kč] | 359.900,- | 404.000,- | 449.900,- | - |
Cena Highline [Kč] | - | 454.100,- | 500.000,- | 562.700,- |
Naftová nabídka je o poznání užší, protože očekávané turbodiesely 1.6 se vstřikováním Common-Rail dorazí až na jaře. Raritní je dvoulitr TDI s poněkud historizujícím výkonem 81 kW, optimalizovaný dle slov dovozce důsledně na nízké hodnoty emisí. Agregát je ale nabízen kupodivu pouze s pětistupňovou převodovkou
Volkswagen Golf VI - přehled vznětových motorizací při zahájení prodeje | |||
Motor | 2.0 TDI (81 kW) (5M) | 2.0 TDI (103 kW) (6M) | 2.0 TDI (103 kW) (4Motion 6M) |
Zdvihový objem [cm3] | 1968 | 1968 | 1968 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 81/4200 | 103/4200 | 103/4200 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] | 250/1500 | 320/1750 | 320/1750 |
Max. rychlost [km/h] | 194 | 209 | 206 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 10,7 | 9,3 | 9,4 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 4,5 | 4,9 | 5,5 |
Cena Trendline [Kč] | 469.700,- | 521.700,- | - |
Cena Highline [Kč] | 519.700,- | 571.700,- | 620.700,- |
Golf lze objednat i ve verzi N1, první vozy už jsou u prodejců.