Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový VW Golf od 359.900,- Kč, turbodiesel zatím od 461.700,-Kč

Ondřej Šuch
Diskuze (208)
Golf šesté generace bude znát na začátku prodeje jen dva stupně výbavy, tři příplatkové položky a tři objemy motorů. Turbodiesely 1.6 TDI přijdou až na jaře. Z toho je vidět, že ceník musíme považovat za... dočasný.

Pouhé dva stupně výbavy jsou záměrem, který prý zůstane i po doplnění dalších prvků příplatkové výbavy a náběhu zbývajících motorizací.

Pro zákazníka je důležité, že uváděné ceny platí pro třídveřové verze.

Za zadní pár dveří sice bude možné připlatit 5.000,-Kč, ale dovozce je zatím nabízí jen v paketu Comfort s tříramenným koženým volantem, koženou hlavicí řadicí páky a madlem ruční brzdy, vnějšími zpětnými zrcátky a bočními lištmi lakovanými v barvě vozu za stěží pochopitelných 4.900,-Kč. Což platí, pokud si paket koupíte k levnějšímu Trendlinu.

Stejně nazvaný paket Comfort za stejných 4.900,- Kč, ovšem zakoupený k provedení Highline znamená pro zákazníka kromě zadních dveří i upgrade na dvouzónovou automatickou klimatizaci a chlazení přihrádky spolujezdce.

I ten nejchudší model ve stylu "cena od" bude disponovat čelními, bočními i hlavovými airbagy včetně kolenního pro řidiče, ESP, úchyty Isofix, manuálně ovládanou klimatizací, autorádiem s CD přehrávačem a 4 reproduktory, elektricky ovládanými předními okny, a elektricky ovládanými a vyhřívanými zpětnými zrcátky.

A aby byl systém výbav ještě ....jasnější, lze za dalších 14.900,- Kč k paketu Comfort pro verzi Trendline koupit i paket All In, čímž vznikne definitivní výbavový mezistupeň obsahující automatickou dvouzónovou klimatizaci, alarm, tempomat, bederní opěrku, výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce a 15" kola z lehkých slitin.

Volkswagen Golf VI na Auto.CZ
PŘEDSTAVUJEME Volkswagen Golf – Golf Klasse pošesté
VW Golf VI: První jízdní dojmy

Euro NCAP: Volkswagen Golf – maximální skóre s jednou drobnou výhradou

Zážehové motory jsou důsledně maloobjemové, letitý agregát 1.6/75 kW zde vypadá trochu jako zjevení - lze jej ale mít, stejně jako všechny ostatní motory (kromě 1.4/59 kW), i s dvouspojkovou převodovkou DSG. Za tu se připlácí zapamatovatelných 51.100,- Kč, bez ohledu na motorizaci.

Volkswagen Golf VI - přehled zážehových motorizací při zahájení prodeje
Motor1,4 (59 kW) (5M)1,6 (75 kW) (5M)1,4 TSI (90 kW) (6M)1,4 TSI (118 kW) (6M)
Zdvihový objem [cm3]1390159513901390
Válce/ventily4/44/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]59/500075/560090/5000118/5800
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]132/3800148/3800200/1500240/2000
Max. rychlost [km/h]172188200220
Zrychlení 0-100 km/h [s]13,911,39,58
Komb. spotřeba [l/100 km]6,47,16,26
Cena Trendline [Kč]359.900,-404.000,-449.900,--
Cena Highline [Kč]-454.100,-500.000,-562.700,-

Naftová nabídka je o poznání užší, protože očekávané turbodiesely 1.6 se vstřikováním Common-Rail dorazí až na jaře. Raritní je dvoulitr TDI s poněkud historizujícím výkonem 81 kW, optimalizovaný dle slov dovozce důsledně na nízké hodnoty emisí. Agregát je ale nabízen kupodivu pouze s pětistupňovou převodovkou

Volkswagen Golf VI - přehled vznětových motorizací při zahájení prodeje
Motor2.0 TDI (81 kW) (5M)2.0 TDI (103 kW) (6M)2.0 TDI (103 kW) (4Motion 6M)
Zdvihový objem [cm3]196819681968
Válce/ventily4/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]81/4200103/4200103/4200
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]250/1500320/1750320/1750
Max. rychlost [km/h]194209206
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,79,39,4
Komb. spotřeba [l/100 km]4,54,95,5
Cena Trendline [Kč]469.700,-521.700,--
Cena Highline [Kč]519.700,-571.700,-620.700,-

Golf lze objednat i ve verzi N1, první vozy už jsou u prodejců.

Ondřej Šuch
Diskuze (208)
Avatar - Hammunasakra
7. 1. 2009 22:15
Re: Tak já začnu.
Tak já tedy "pozerám" na GTÜ tabulky (řadí dle kategorií vozů) a Golf věru "nic/moc" ;-\ , některé roky dokonce :no:
Budu konkrétní:
do 3 let: Golf IV/Bora - předPOSLEDNí! Golf V/Jetta - 4 (to jde - z 18ti)
do 5 let: Golf V/Jetta - 6tý; Golf IV/Bora - 5tý, ale od konce (16.)
do 7 let: Golf IV/Bora - 8;
do a přes 9 let: 3. z 12ti - to zase jde
Nicnémě nějaký "etalon" - to spíše nee (etalon je Prius a bmw 1 a v "důchodovém" věku Impreza a Corolla
Nu, nebyla to "tragedie", ale ceny golf za "přehnané" - to tedy považuji (i) já ;-)
7. 1. 2009 21:45
Re: Tak já začnu.
a ja dokončím:
1)pozri TUV reporty
2)pozri J.D.Power
a hlavne pozri Dekra testy spoľahlivosti, ktoré sa robili na počet najazdených kilometrov a môžeme sa o Golfe baviť. Takto si akurát na smiech...
11. 12. 2008 23:03
Ještě lepší ceny
Protože mě nový Golf zaujal, trochu jsem pátral, jak si stojí ty zatím nekompletní české ceny v porovnání s blízkým zahraničím. A v Polsku je Golf větší lidovka: "moje" 1.4 TSI 90 kW, Comfortline, 5-dv v elektrice, dovybavená na tamním trhu o ESP, s metalízou celkem za cca 66.000,- zł tj. za 429.000,- Kč!!! Těch desítek tisíc rozdílu já si cením a v Polsku je navíc DPH 22% a u nás jen 19%...
3. 12. 2008 09:37
Re: 4 důvody nekoupit VW 3.
tož soudruzi ve Žabákově pracují snad ještě míň než soudruzi v Reichu, přestou jsou jejich ceny někde jinde. Žeby socializmus s lidskou tváří ... >:D
2. 12. 2008 22:55
Re: 4 důvody nekoupit VW 4.
>:D :yes: Ješito.