Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novým šéfem Škody Auto je Thomas Schäfer

Diskuze (47)

Novým předsedou představenstva automobilky Škoda Auto byl dnes podle očekávání zvolen Thomas Schäfer.

Nově zvolený předseda představenstva nahradí Bernharda Maiera, který končí v čele společnosti po necelých pěti letech. Thomas Schäfer se s platností k 3. srpnu 2020 ujímá funkce předsedy představenstva společnosti Škoda Auto.

Padesátiletý Schäfer nastoupil do vrcholového managementu Volkswagenu v roce 2012. Od roku 2015 je generálním ředitelem jihoafrického zastoupení s působností i pro celý subsaharský africký region. Je také prezidentem Africké asociace výrobců automobilů (AAAM). V posledních dnech se jako o možném Maierově nástupci spekulovalo mimo jiné o Martinu Jahnovi, který v těchto dnech skončil jako výkonný viceprezident pro prodej a marketing jednoho z společných podniků skupiny Volkswagen v Číně.

Podle předsedy podnikové rady Jaroslava Povšíka zatím není jasné, kam Schäfer automobilku nasměruje. "Je to pro mě takzvaně králík vytažený z klobouku, o kterém jsem prakticky nikdy neslyšel. Pochází z Jižní Afriky, v rámci značky se tomu říká větší dílna, je to něco menšího než Kvasiny," řekl Povšík. "Před měsícem jsem s ním mluvil, položil jsem mu otázku číslo jedna, jestli přichází Škodu ztlumit, nebo rozvíjet. A on řekl: Vždycky hraju za tým, kde jsem kapitánem," uvedl Povšík.

Maier byl do vedení největší tuzemské automobilky povolán v listopadu 2015. Škoda za jeho éry uvedla na trh SUV modely Kodiaq, Karoq nebo Kamiq a zaměřila se na elektromobilitu, digitalizaci a konektivitu. Ředitel Volkswagenu Herbert Diess nedávno pro list Frankfurter Allgemeine Zeitung řekl, že Škoda co do objemu prodaných aut "není dostatečně agresivní" v konkurencí s Korejci a Francouzi. Automobilka musí podle něho posílit pozice v segmentu cenově výhodných aut.

Diskuze (47)

Doporučujeme

Avatar - Emel
4. 8. 2020 09:14
Re: Překlad
Jo, odtud asi vítr vane... tak uvidíme, jak je ten vítr silný.
Já na přesun výroby mimo ČR moc nevěřím. Jak tu psal fOE, ty mzdové náklady ve výrobě nejsou až tak zásadní položka v celkových nákladech.
Kdyby Škoda měla dělat jiné modely v jiných továrnách... tak se nabízí otázka, proč by to vůbec měla být Škoda, proč Škodu nenechat jak je a nepostavit tohle vedle na zelené louce?
Blíží se hlavně masová elektrifikace, to je podle mě klíčový faktor pro plánování nějaké strategie. Pokud by si VW na čas nechal EV víc pod sebou a Škodovce nechal volnější pole v archaických spalovacích motorech, asi bych se nezlobil :-)
4. 8. 2020 08:32
Re: Překlad
Oni taky asi nebudou chtít moc sahat do evropského portfolia, ale třeba místo Scaly, která majitele O3 nutí k úsměvu, kolik že to chtějí za menší a horší auto, budou tlačit na opravdu levná auta. Čím teď koncern může konkurovat i30, když je cenově mimo klidně o 200 tisíc?

Ok, možná nakážou tu a tam pošetřit, což při srovnání O4 vs. G8 nebude takový problém najít, pokud G9 opustí cestu směrem k Dacii, tak ani O5 by nemusela být něčím osekaným na dřeň. Prachy od schade nesmrdí.
4. 8. 2020 07:53
Re: Mám pro pana Shäfera tutový tip, jak začít!
To není tak úplně pravda. Control panels jsou už roky o hotové platformě a parametrickém modelování, zjednodušeně se vyplní tabulka a Catia vyplivne základ, kam se doplní áčkové plochy. PCB, součástky, to se víceméně přebírá. Pořád je to dost práce jako se vším, ale není to rocket science.

Naopak ladění SW v head unit (to je ten display uprostřed) je čím dál dražší, jak je to díra vedle díry, splácané SW od různých firem, kde si speciálně VW myslelo, že to na konci jen spojí jednou horní vrstvou a bude vyhráno.
4. 8. 2020 07:39
Re: Překlad
Ta změna kurzu škodovky je vyžadována především VW odbory. Diess se jen snaží udržet je v klidu, protože další ztráty ve výrobě VW si nemůže dovolit.
Cit.: "Diess also said in the interview that Volkswagen's Skoda brand -- one of 12 in the group -- needed to do more to compete with South Korean and French brands.
Volkswagen's labor leader, Bernd Osterloh, has repeatedly criticized Skoda as cannibalizing sales from the VW brand."
Tlak odborů je v Německu i v ČR veliký a šéfové automobilek s ním musí počítat. Zcela oproti rtomasově mínění bude vzájemná dohoda odborů VAG v ČR a Německu klíčem dalšího směřování škodovky.
Za sebe se domnívám, že orientace škodovky na levnější produkty je nevyhnutelná: pokud se za levnější auta stále počítají i Hyundaie a Kie (z pohledu Diesse), pak ten "krok zpět" nebude pro škodovku téměř vůbec bolestivý. Pokud ale bude za benchmark označena Dacia, to už bude jiný problém (pokles marží si pravděpodobně vyžádá relokaci výroby).
A o to jde: dovedu si představit, že "asociál" Diess už má v šuplíku plány na přenesení výroby NOVÝCH škodovek kamsi daleko za hranice ČR. Aby byly vytvořeny předpoklady pro udržení marží při snížení ceny Fabie a kdo ví, čeho ještě.
Avatar - _Karel_
3. 8. 2020 20:56
Re: Mám pro pana Shäfera tutový tip, jak začít!
Není třeba čekat. Mě přímo servisák v autorizáku radil, kde SS deaktivují. Jezdím s autem bez SS do servisu několikrát do roka a nijak to nikdo neřeší.