Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nürburgring není jen o rychlých časech, říká BMW. V čem tkví kouzlo legendárního okruhu?

Stanislav Kolman
Diskuze (0)
Není týdne, ve kterém bychom se na slavném okruhu Nürburgring nedočkali alespoň jednoho maskovaného prototypu. BMW nyní vysvětluje, proč je trať tolik populární.

Automobilky testují nové modely na německém Nürburgringu ve velkém. A zdaleka se nebavíme jen o sportovních vozech. V zeleném pekle už jsme vedle supersportů viděli SUV, kupé, kabriolety či MPV. A je jedno, jestli pod kapotou burácí osmiválec, nebo vůz pohání tuplák o třech válcích.

Slavná Severní smyčka patří mezi vyhledávané destinace i v případě BMW. A lídr oblasti jízdních vlastností Peter Langen nyní v rozhovoru pro britský Autocar vysvětlil, proč je tato trať tolik oblíbená a nové modely se ladí právě zde.

„Klíčovým faktorem je to, že je trať dlouhá, náročná, má vícero různých povrchů a typů zatáček. Je ideální na to, abychom tu mohli vůz otestovat a stoprocentně se soustředili na jízdní vlastnosti,“ vysvětlil zástupce z řad mnichovské automobilky, neopomněl však ani sbírání rekordů. „Samozřejmě je okruh i dějištěm rekordních záznamů, což je také pěkné měřítko.“

Odpověď na otázku, proč je Nürburgring tolik populární, nehledejme jen na samotném okruhu. BMW, které na trati testuje nové vozy již desítky let, si totiž pochvaluje i kvalitu a rozmanitost okolních veřejných komunikací. Maskované prototypy totiž nepotkáte jen na závodní dráze, ale právě i na okolních cestách.

„Hodně této možnosti využíváme, ale je to tím, že skvěle plní naše potřeby,“ říká díle Langen. „Pro mě osobně je však zřídkakdy důležité to, že jsem nejrychlejší. Mnohem důležitější je fakt, že jsem řídil na místě, kde se mohu zaměřit na to, co přesně auto dělá,“ dodává muž zodpovědný za jízdní vlastnosti bavorských novinek.

Stanislav Kolman
Diskuze (0)