Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Očekávaný konkurent Octavie RS je tu. Hyundai i30 Fastback N se představuje

David Bureš David Bureš 26. 9. 2018
46
34
Zobrazit náhledy (46)
Hyundai i30 Fastback N Hyundai i30 Fastback N Hyundai i30 Fastback N Hyundai i30 Fastback N Hyundai i30 Fastback N Hyundai i30 Fastback N Hyundai i30 Fastback N Hyundai i30 Fastback N Hyundai i30 Fastback N Hyundai i30 Fastback N Hyundai i30 Fastback N Hyundai i30 Fastback N Hyundai i30 Fastback N Hyundai i30 Fastback N Hyundai i30 Fastback N Hyundai i30 Fastback N Hyundai i30 Fastback N Hyundai i30 Fastback N Hyundai i30 Fastback N Hyundai i30 Fastback N Hyundai i30 Fastback N Hyundai i30 Fastback N Hyundai i30 Fastback N Hyundai i30 Fastback N Hyundai i30 Fastback N Hyundai i30 Fastback N Hyundai i30 Fastback N Hyundai i30 Fastback N Hyundai i30 Fastback N Hyundai i30 Fastback N Hyundai i30 Fastback N Hyundai i30 Fastback N Hyundai i30 Fastback N Hyundai i30 Fastback N Hyundai i30 Fastback N Hyundai i30 Fastback N Hyundai i30 Fastback N Hyundai i30 Fastback N Hyundai i30 Fastback N Hyundai i30 Fastback N Hyundai i30 Fastback N
Stejně jako u hatchbacku jsou u i30 Fastback N dostupné dvě výkonové verze přeplňovaného zážehového dvoulitru, o výkonu 184 kW a 202 kW.

Hyundai ještě před zahájením letošního pařížského autosalonu představuje svoji důležitou novinku pro tuto výstavu, sportovně laděný pětidveřový model i30 Fastback N. Očekávaná druhá karosářská varianta tohoto hot-kompaktu se stejně jako hatchback bude vyrábět v nošovické továrně Hyundai.

Automobilka vůz představuje po nezvyklém závodu z Říma do Paříže, který i30 Fastback N absolvoval s časem 8:18,49. Pokud vám zveřejněný čas nějak nesedí, je to tím, že nemluvíme o trase z italského hlavního města do města nad Seinou, ale o dvou stejnojmenných městečkách v Dánsku. Daný čas stanovil okruhový závodník Hyundai Motorsport Gabriele Tarquini, který v interním závodě o zlomek vteřiny porazil svého kolegu Thierryho Neuvilla, závodícího zase v rallye šampionátu WRC.

360p720p

Základ auta přitom zůstává shodný s hatchbackem. Také fastback je tudíž poháněný přeplňovaným benzinovým dvoulitrem, který bude dostupný ve dvou variantách. Základní poskytne 184 kW a silnější 202 kW, točivý moment činí v obou případech 353 N.m, při využití funkce overboost pro krátkodobé zvýšení plnicího tlaku až 378 N.m. Poháněná jsou přední kola, a to prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky.

Hyundai i30 Fastback N – technická data nabízených variant
Modeli30 Fastback Ni30 Fastback N Performance
Motor2.0 T-GDI2.0 T-GDI
Zdvihový objem [cm3]19981998
Válce/ventily4/44/4
Největší výkon [kW]184202
Točivý moment [N.m]353 (378*)353 (378*)
Převodovka6M6M
Max. rychlost [km/h]250250
Zrychlení 0-100 km/h [s]6,46,1
*Při funkci overboost

Na trhu takových fastbacků nebo liftbacků není. Nejbližší soupeřem pro slabší variantu je tak Škoda Octavia RS, která s benzinovým motorem 2.0 TSI poskytuje výkon 180 kW.

Také stylistické prvky navazují na hatchback. Vpředu tak najdeme výraznější nárazník nebo jinou masku chladiče, jiný nárazník je též vzadu, přičemž jako ten přední je ozdoben výraznou červenou linkou. Zakomponovány jsou do něj dvě výrazné koncovky výfuku, zatímco výklopné víko zdobí velkoryse klenutý spoiler.

Vnitřku dominuje sportovní volant s charakteristickým červeným prošíváním, které je užito také na dalších prvcích interiéru, sedadlech nebo na řadicí páce. Jeho součástí jsou i tlačítka pro přepínání celkem pěti dostupných jízdních režimů (Eco, Normal, Sport, N a N Custom). Na osmipalcové obrazovce multimediálního systému lze zase upravit další nastavení, ať už motoru nebo zvuku výfukové soustavy, případně sepnout funkci vyrovnávání otáček agregátu automatickým meziplynem.

Název vrcholné verze i30 Fastback odkazuje na globální vývojové centrum Hyundaie v korejském Namyangu a rovněž na okruh Nürburgring, kde byly prototypy vozu podrobeny pečlivému testování. Jízdní zkoušky mimochodem probíhaly i u nás, třeba na mosteckém autodromu, kde ho zachytil jeden z našich čtenářů. Automobilka věří, že fastback bude podobně úspěšný jako hatchback. Ten překonává původní výrobní plány, jen za první pololetí ho bylo v Evropě prodáno téměř 3.000 kusů.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Konkurent?
Dejwik
| 30. 9. 2018
Nenazval bych to přímo konkurentem, proč? Octavie RS se nemůže s i30n fastback rovnat ani v těch nejdivočejších snech :-) Narozdíll od škodovky Hyundai ví jak auta vyrábět a hlavně s pěknou cenovkou :-)
Avatar - .StenLi.
Líbí se mi
.StenLi.
| 27. 9. 2018
Nato ze korejska Hyundai je tak ceska ako nemecka Skoda a obe su vzhladom na vyrobu "domace" znacky ma prekvapuje ten negativizmus voci Hyundai v CR :-) Skoda dizajn sa mi vobec nepaci, tak sterilny a jednoduchy, na LED DRL u Octavky uz dve generacie stacili Kabanovi (alebo hociktoremu decku) dva tahy po pravitku a zbytok auta tiez bez emocii.. velke, prakticke, nudne.. i30 HB sa mi zo zadu nepaci, za zadkom FB-u by som sa uz obzrel.. vyzera pekne, v statistikach spolahlivosti je vzdy pred Skodu a aj ked tiez nie som cielova skupina, nevidim dovod vypisovat tu hate pred skusobnou jazdou ked vacsina profi recenzii ho hodnoti lepsie ako Golf GTI.. ;-) Zvuk ma jednoznacne lepsi ako VAG..
V ktorom vesmire
MariAchi
| 27. 9. 2018
Nemusi byt jako sedan, 5D je mnohem blize tomu fastbacku, nez HB:
[odkaz]

Líbí se mi
car
| 27. 9. 2018
cascadia..techniku dělá číšník, kuchař..pobavils :-).. škoda,že jsi podobný sra.nec nenapsal do komentáře k vodíkovému kamionu Hyundai..
Avatar - iudex
V ktorom vesmire
iudex
| 27. 9. 2018
To súhlas, ono ten fastback je tak niekde medzi, takže má rovnako blízko (či ďaleko) k Octavii, ako k normálnym hatchbackom.