Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Odbory chystají petici proti možnému směřování značky Škoda Auto

ČTK
Diskuze (36)

Odbory mladoboleslavské automobilky Škoda Auto chystají petici proti možnému směřování značky Škoda v budoucnu.

Chystanou strategii koncernu Volkswagen, který podle některých médií chce Škodu směřovat na východ, přimět ji vyrábět levná auta a být konkurencí značce Dacia, odbory zkritizovaly již dříve. Petici chtějí odboráři spustit 15. listopadu po jednání koncernové dozorčí rady, uvedl dnes týdeník Škodovácký odborář.

Odborářům se kromě možného směřování značky nelíbí ani skutečnost, že nová továrna koncernu, která se má stavět v Turecku, měla být původně určena pro značku Škoda, později kombinovaně pro značky Škoda a nyní přímo pro Volkswagen.

Odboráři petici připravují, řeší podmínky její legálnosti, časový harmonogram, přesný obsah i techniku získávání podpisů.

"Zapojíme se, budeme bojovat za budoucnost. Nejsme ovce, které tady jen sledují, jak nás chce někdo poškodit. Chceme pokračovat v nastaveném úspěšném trendu. Chceme tady mít zaměstnanost, budoucnost, dobré mzdy a bonusy," řekl již dříve týdeníku předseda podnikové rady odborů Jaroslav Povšík.

Odbory dnes uvedly, že pokud se informace o možném směřování značky, které podle nich pocházejí zejména z německého tisku, v budoucnu potvrdí, je zaměstnanecká petice namístě, podporu by pak měla mít také od vlády a dodavatelů. "Takovéto počínání by znehodnotilo značku Škoda a změnilo ekonomicko-politické parametry v České republice," uvedl dnes týdeník.

Šéf Škody Bernhard Maier v dopise zaměstnancům již dříve napsal, že v koncernu zahrnujícím více značek je prověřování produktového směřování jedním z pravidelných úkolů oddělení strategie. Jde podle něj o běžný postup.

Maier uvádí, že Škoda už několik let naplňuje jasně nastavenou strategii značky a produktovou strategii, která je celosvětově velice úspěšná. "A na tom se ani v budoucnosti nic nezmění," uvedl Maier.

Škoda Auto loni dodala na světový trh 1,25 milionu aut. Provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku, v Alžírsku a Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Je aktivní na více než 100 trzích.

ČTK
Diskuze (36)

Doporučujeme

28. 10. 2019 09:30
Re: Odbory
Ze sa vratili pozicani pracovnici domov a optimalizovali konecne vyrobu nie je zrusenie 3k miest. Ti ludia by tam pri normalnom planovani nemali byt vobec a bol to docasny stav. A vzhladom k tomu, aka je v tych inych krajinach pracovna moralka - a na to uz prisli aj mnohe fabriky na SVK ked zacali tu "lacnu" pracovnu silu dovazat, sa vobec o existenciu VW slovakia neobavam. Ci sa to niekomu paci ci nie, SR aj CR pri nizsich nakladoch dosahuju rovnake alebo aj lepsie vysledky. Cim dalej na juh a vychod tym to klesa a to zasadne. Horsie byt samozrejme moze, ale bude to jasnym znakom, ze vsade inde to lepsie nie je.
27. 10. 2019 21:00
Re: Odbory! Tenhle dobytek!
Zas tak bych to nevidel. Pridava prave ten zamestnavatel Nemusi pridavat muze je vsechny vyhodit. Rek bych ze umi stale lepe pocitat nez ti u pasu. Proto pridava. Neni zde otrokarsky system . Pokud se to zamestnanci nelibi muze odejit nikdo ho nedrzi. Vidim to hur u statni spravy tam rvou vsichni. Nehlede na to jaka je ekonomicka moznost .
27. 10. 2019 17:41
jiras nemas pravdu
Nástroje a formy a časť vývoja prepláca dodávateľovi autovýrobca.

Samozrejme, musi mat nejake vlastne prasule, ale postupne (nielen po SOP) da peniaze vracaju
27. 10. 2019 13:29
Re: .........
Souhlas Seat je ideální kandidát, to nejlepší vyčlení do Cupry a zbytek je low end ;-)
27. 10. 2019 07:54
Re: Nechápu
To není pravda. Podle všeho je to výrobní marže, tzn. na jedné straně nákup materiálu, energie, proces, lidé, možná náklady prodeje, na druhé za kolik prodají do autosalonu, popř. přímo zákazníkovi. Nic víc. Vývoj jsou extra projekty, náklady na ně se projeví do celkového zisku firmy. Proto Tesla má třeba velké marže na autech, ale celkově tratí. Když kterýkoli dodavatel v automotive dělá vývoj, tak tratí, cáluje to ze svého, prachy přijdou až za reálné díly po SoP podle toho, jakou na tom má marži, jak byl schopný dopmluvit si piece price a z toho se platí další vývoj. Vlastně jako takovej průběžnej důchodovej systém.